Schoonhoven haalt uit tegen Swift Boys

21 februari 2016 8:00

Op het eigen sportpark heeft VVS flink huis gehouden tegen de nummer laatst op de ranglijst Swift Boys. De ploeg van trainer Wim Eilander maakt gehakt van de tegenstander door met 8-2 te winnen. Voor VVS waren Farouk El Kadiri en Moustafa El Hassouni zeer trefzeker. Beide vleugelspelers wisten drie keer te scoren. Kelvin Potuyt en Pieter Meijer maakten de acht compleet. Door deze overwinning blijft VVS op plek acht staan maar neemt het wel afstand van de ploegen onderaan de ranglijst.

Afgelopen zaterdag speelde VVS opnieuw een thuiswedstrijd. Dit keer was Swift Boys te gast op sportpark Het Hofland. De Rotterdammers draaien een slecht seizoen met slechts 4 punten uit 16 wedstrijden. Daarmee lijkt Swift Boys na één seizoen weer terug te keren naar de vierde klasse. Na de belangrijke overwinning van VVS vorige week op ’s-Gravendeel was het vertrouwen groot voor een goede afloop tegen Swift Boys. Deze wedstrijd moest gewonnen worden. Trainer Wim Eilander had voor dezelfde 14 spelers gekozen als vorige week. Dus opnieuw met A-junioren Jelle Bakker en Tiago de Vries in de selectie.

Vanaf het begin van de wedstrijd was het duidelijk dat VVS er geen gras over liet groeien. Met een aantal goedlopende aanvallen bestookten de blauwwitten het doel van Swift Boys. Na 6 minuten spelen was het dan ook al raak voor VVS. Het was Moustafa El Hassouni die zijn eerste competitie doelpunt maakte dit seizoen. Met een schot in het zestien meter gebied liet hij de Swift Boys doelman kansloos. Niet veel later had El Hassouni de 2-0 op zijn schoen. Met een goede individuele actie kwam hij vrij voor het doel maar tot ieders verbazing ging zijn schot naast het doel. In de daarop volgende fase werd Swift Boys wat dreigender en kwam het een aantal keren voor het doel van VVS maar tot grote kansen leidde dit niet. Pas in de 32e minuut kwam VVS op een 2-0 voorsprong. Na een mooie combinatie door het centrum van de verdediging was Farouk El Kadiri het eindstation. Met een simpele schuiver tekende hij voor de 2-0. Niet veel later was het opnieuw raak. Na een handsbal van een Swift Boys verdediger kon de scheidsrechter, die een prima wedstrijd floot, niets anders dan de bal op de stip te leggen. Voor aanvoerder Kelvin Potuyt was het vervolgens een koud kunstje om de 3-0 aan te tekenen. In 45e minuut werd het ook nog 4-0 voor de zilverstedelingen. Vanuit de kluts kwam de bal voor de voeten van Farouk El Kadiri die daarna alleen op de doelman af kon om vervolgens de bal achter de Swift Boys doelman te schieten. Met zijn tweede doelpunt van de wedstrijd bepaalde El Kadiri de ruststand op 4-0.

Na de rust ging VVS verder met waar het in de eerste helft gebleven was. In de 50e minuut scoorde ook Moustafa El Hassouni zijn tweede doelpunt van de wedstrijd. Vanaf de zestien meter werd de bal in de korte hoek binnen geschoten. VVS bleef na de 5-0 op zoek naar doelpunten. Die kwamen er ook. In de 57e minuut was het weer El Kadiri die zijn naam op de scorelijst mocht zetten. Na een voorzet vanaf de achterlijn kon El Kadiri rond de elf meter met een mooie strakke schuiver de 6-0 binnen schieten. Twee minuten later was het opnieuw raak maar dit keer waren het de Rotterdammers die het net wisten te vinden. Na geklungel in de VVS defensie kon de bal simpel binnen geschoten worden. Niet veel later werd er weer gescoord. Dit keer was het weer VVS wat de trekker over wist te halen. Ook Moustafa El Hassouni maakte zijn derde van de wedstrijd. Daarmee was de tussenstand 7-1 voor VVS. In het laatste half uur waren er meerdere kansen voor VVS om dubbele cijfers te halen maar met name Willem Paul van der Heijden was ongelukkig in de afronding. De spits was duidelijk op zoek naar een treffer maar hij kreeg de bal maar niet achter de doelman van Swift Boys. Toch werd er nog een keer gescoord door VVS. Nadat Swift Boys in de 88e minuut de 7-2 had gemaakt was het invaller Pieter Meijer, die na een pass van Van der Heijden, alleen op doel af kon en faalde niet in de afronding. In de 90e minuut bepaalde hij daarmee de eindstand op 8-2. Een klinkende overwinning dus voor VVS en dat geeft vertrouwen voor de wedstrijd over twee weken tegen SVS.

Met deze mooie overwinning bleef VVS helaas op een achtste plaats staan maar nam het wel afstand van de ploegen onder zich. Volgende week wordt er niet gespeeld in competitie verband. Waarschijnlijk zal de ploeg van Wim Eilander een oefenwedstrijd spelen maar de tegenstander is nog niet bekend. Over twee weken wacht een uitduel in Capelle a/d Ijssel. Dan speelt VVS om 14.00 uur tegen de nummer twee van de ranglijst SVS. Het thuis duel eindigde in een 0-0 gelijkspel. Hopelijk kan VVS de goede lijn van de laatste wedstrijden doortrekken.

Aankomende dinsdag moet VVS nog een strafschoppen serie afwerken tegen Maense in de strijd om de Voetbal Rijnmond Cup. Het duel werd vlak voor het nemen van de strafschoppen gestaakt door de scheidsrechter na aanmerkingen op de leiding door Maense. De organisatie heeft besloten om de strafschoppen nog wel te laten nemen. Het is echter de vraag of de Rotterdammers naar Schoonhoven zullen komen voor deze strafschoppen serie. De winnaar van dit duel speelt op 1 maart een thuis wedstrijd tegen eersteklasser Oranje Wit uit Dordrecht.

Opstelling: Van Vugt, Teunissen, Kruiper, J. Nagtegaal, H. Nagtegaal (Bakker), Potuyt (Meijer),             El Kadiri, Versluis, Van der Heijden, Peltenburg, El Hassouni (de Vries)