E1 heeft weinig moeite met SVS E2 uit

11 april 2011 22:15

Op naar de een na laatste wedstrijd waar we moeten gaan winnen om nog kans te maken op het kampioenschap!! Uit SVS E2 kan nog wel eens lastig zijn, we hadden nl. thuis gelijk gespeeld met 3-3 en onze grootste concurrent in de competitie Oudewater had laatst nog maar nipt met 2-1 gewonnen. Maar we zijn allemaal overtuigd dat we sterk genoeg zijn om hier op deze mooie dag te gaan winnen.

Wel moesten we het doen zonder onze belangrijke spits Gijs die thuis ziek achterbleef, beterschap jongen!! Aangekomen bij SVS en na een lange wandeling naar het uiterste veld zagen wij de tegenstander al klaar staan in hun mooie blauw witte shirts wat bijna identiek was aan die van ons. SVS was hierop niet voorbereid en moest nog snel even wat regelen, gelukkig gaf dat ons nog even tijd om warm te spelen wat goed uit kwam want wij waren wel wat aan de late kant.

Toen werd het tijd om de wedstrijd te beginnen. De ietwat nerveuze Stefan kreeg al snel een schot op doel welke simpel door onze super keeper werd opgevangen. Zo, Stefan zijn taak zat erop bleek achteraf want verder werd het een eenzijdig verkeer richting de tegenstander. Lucas kreeg de eerste kans en raakt de keeper,vervolgens schiet Daan op de keeper. Dan stormt onze pitbull Julia op het doel af en…………………….. jawel tegen de keeper.

Maar het gezegde klopt want “de aanhouder wint” en zo maakt Lucas in de 5de minuut na een afvallende bal in de kruising de 0-1. Vervolgens mag Daan het weer proberen en raakt de keeper. Julia ruikt ook weer een kans en geeft een prachtig afstandschot welke maar net door de keeper word overgetikt, jammerrrr.. Het publiek staat ook te genieten in het doorbrekende zonnetje en laat ook steeds meer van zich horen.

De tegenstander krijgt steeds meer irritatie en weet niet goed met de situatie om te gaan waardoor een tegenstander al een waarschuwing krijgt van de scheidsrechter. Jesse denkt voor dat ik aan m'n schaatscarrière begin, zal ik toch ook nog eens een doelpuntje meepikken en stormt ook naar voren maar strand ook op de keeper. Dan mag Jan de keeper raken en Jan nog een keer, Tom valt in voor Daan in de spits en jawel ook Tom stuit op de keeper en vervolgens met een kopbal weer op de keeper.

Tom zijn inval is van korte duur want een tegenstander landt met zijn noppen bovenop zijn voet. Daan mag er weer terug in. In de 24ste minuut weet onze laatste man Jesse vol overtuiging van afstand de bal in het net te knallen GOOOOAAAAAAALLLLLLLLLLL. Hèhè Limonade Rust.

De tweede helft verloopt bijna het zelfde, alleen eenzijdig verkeer richting het doel van SVS. Lucas die zijn rol als linksvoor goed vervult krijgt de eerste kans maar gaat naast. Tom die weer hersteld is weet de bal hard te raken waardoor deze via de tegenstander het doel in gaat 0-3. De volgende kopbal van Tom is niet hard genoeg, jammer.

Nu krijgt Julia een overtreding tegen en moet geblesseerd het veld verlaten met 2 pijnlijke enkels. Een gewaarschuwde speler van SVS heeft weer een grote mond en wordt het veld af gestuurd. Jesse schiet en krijgt een corner, Tom heeft een kans maar vergeet zelf te schieten en geeft de bal aan Lucas, helaas weer een kans weg. Jesse is vastberaden en gaat opnieuw op het doel van de tegenstander af en YESSS 0-4.

Dit is mijn dag denkt Jesse en zet gelijk weer druk op de ketel bij SVS nu net niet met succes, in het zijnet. Jan sluit de wedstrijd af met zijn bekende werklust en vliegt over het veld met de bal aan zijn voeten gekleefd met een rush buitenom en sluit de ochtend af met 0-5.

Verslag: Jeroen van Dijk.

Doel: Stefan
Verdediging: Julia/Jan-Jesse-Jasper (aanvoerder)