D1 vindt aansluiting bij de top

7 maart 2016 20:00

VVS D1 wint overtuigend met 5-2 van Jodan Boys D2.

Na een solide bekerwinst van afgelopen dinsdag met 4-2 tegen WDS D1 en het bereiken van de 1/4 finale van de KNVB beker, wat overigens een schitterende prestatie is voor dit jonge team, mochten we vandaag weer eens aantreden voor de loodzware competitie.

Waarschijnlijk is dit de spannendste competitie van Nederland, want er staan 7 ploegen binnen 2 verliespunten van elkaar. Iedereen kan van iedereen winnen en iedereen wint dus ook van iedereen. Vandaag stond Jodan Boys D2 op het programma. JB kenden we nog van de eerste wedstrijd van de bekercompetitie waar we ter nauwernood met 2-3 de overwinning "gestolen" hadden. Vandaag moesten we het doen zonder Marco en gelukkig met de net van een griep herstelde Sem. Maar dit stond niet in verhouding met de personele problemen waar JB D2 mee worstelde. Het lot van een D2 ligt in handen van de D1 waar de nodige problemen zijn.

VVS begon zeer gemotiveerd aan de wedstrijd onder leiding van een zeer goed leidende scheidsrechter. Zelfs scheidsrechter Blom was onder de indruk (mag ook weleens gezegd worden). En na 1 minuut kregen we een vrije trap halverwege de helft van JB. Amin B voelde zeer sterk vandaag (na ook wat blessureleed) en schoot de bal snoeihard onder de lat van JB, 1-0. Dat nog eens lekker beginnen.

VVS bleef gemotiveerd en geconcentreerd spelen en gaf JB geen ruiimte voor hun favoriete positiespel. Al snel kon Amin 4x alleen op de keeper af, waarvan hij er drie op zeer mooie wijze wist te benutten, 4-0. Bij de 4e treffer vond de JB keeper het nodig om Amin nog een trap na te geven. De scheidsrechter handelde volgens het boekje en stuurde de keeper eruit.

In de rust werd in overleg tussen beide teams en de scheidsrechter de keeper weer in het team opgenomen bij JB en volgde een tweede helft die het spelen niet waard meer was. Schoonhoven kwam wederom via Amin B op 5-0 en geloofde het verder wel. Dat JB D2 nog twee keer scoorden was meer voor de statistieken dan noemenswaardig. Eindstand 5-2.

Mannen, prachtige overwinning na een schitterende 1e helft. As woensdag mogen we inhalen tegen UNIO D1 en moeten we er weer vol tegenaan.