D3 helaas met verlies naar huis

7 maart 2016 20:00

D3 doet leuk mee maar staat met lege handen.

Vandaag spelen we de middagwedstrijd tegen ONA D2; aftrap om 12.45 uur. Kevin moest helaas afzeggen vanwege een griepje. Beterschap en tot volgende week, jongen!

De wedstrijd begint met goed opletten van onze verdediging. Met name Jeroen en Troy grijpen doortastend in bij een paar gevaarlijke diepe ballen van ONA. Waarbij Roan vervolgens op tijd zijn doel uitkomt en de bal kan oppakken. Een steekpass van Alex bereikt Abdi net niet. Vervolgens is het weer de beurt aan Troy om uit te verdedigen maar dan wél ten koste van Marwan... Die krijgt het schot van Troy tegen z’n lichaam en dus een loopje voor onze John. Een doeltrap van Jeroen bereikt Abdi, maar die laat de bal iets te ver van z’n voeten springen. Maar gelukkig is Sam alert en corrigeert hij goed, zodat ONA niet gevaarlijk kan worden én we het balbezit houden. Roan is attent bij een uitbraak van ONA en wint het duel met hun aanvaller door in twee instanties de bal te pakken. Milan blokt een diepe bal goed en voorkomt vrije doorgang voor ONA naar ons doel. Alex stuurt Abdi diep maar hij staat helaas net buitenspel. Bij een diepe bal van ONA kan Roan de bal niet onderscheppen en schiet ONA via Jeroen de 1-0 binnen. We laten ons niet uit veld slaan en dat wordt onderstreept met direct een mooie combinatie op het middenveld tussen Marwan en Gijs. Helaas wordt aanvaller Jip net niet bereikt. Ook een steekpass van Alex komt net niet bij Jip. Schoonhoven zet aan en dan is het oppassen voor de counter. Gelukkig is Sam alert en onderbreekt hij hun counter. Damian krijgt de bal op links, speelt zich weergaloos vrij maar weet die actie niet te verzilveren. Hun keeper redt net. Als een ware stofzuiger heerst Troy en voorkomt hij weer een counter na een afgeslagen corner van Alex. Nu is er een corner voor ONA. Roan wordt heel innig omhelst door hun aanvaller. Hij steekt zijn handen in de lucht naar de scheids. Maar die ziet het niet. Zo kan Roan niet handelend optreden en wordt de 2-0 binnen geschoten. Damian speelt zich weer mooi vrij, Jip wordt gedekt voor de goal en dus schiet hij zelf. De keeper staat voor de goal en dus probeert hij de bal over de keeper te krullen. Helaas iets te hoog. Roan kan bij de volgende corner wél de bal pakken en wordt daarna hevig aangevallen. Nu fluit de scheids wél. Vrije trap van Brent belandt bij een ONA speler, vervolgens treedt niemand handelend op en kijken/praten we naar elkaar en schiet ONA de 3-0 binnen. Nog is het moraal van onze jongens niet gebroken. Jeroen stuurt Damian weg, die staat nu geen buitenspel (we spelen op het randje want hij is al een paar keer terug gevlagd voor buitenspel) maar hij schiet de bal naast. We rusten met 3-0. Conclusie van de eerste helft: we doen leuk mee maar zijn niet doortastend genoeg in de aanval.

In de tweede helft stuurt Marwan Jeroen diep. De bal gaat voorlangs en Damian kan de bal oppikken. Hij zet goed voor maar de keeper pareert. De afgeslagen bal komt voor de voeten van Alex en hij schiet. Een ONA speler op de lijn is attent en schiet de bal weg. We geven niet op!! Zo blijkt ook als ONA terugspeelt op hun keeper en Jeffrey vol overtuiging stoort en de bal bijna veroverd. Goed gedaan vent! Als ONA even gevaarlijk dreigt te worden, ruimt Milan resoluut op en even later haalt hij zelfs een bal van de lijn. ONA zet nu aan en wij krijgen de bal nu even niet meer weg. Deze fase wordt echter zonder kleerscheuren doorstaan. Mede ook door Gijs die weer ouderwets gaatjes dicht loopt en sleurt. Nu moet hij zelfs weer het veld helemaal diagonaal oversteken om op linksachter te voorkomen dat ONA alleen op Roan kan aflopen. Na wat aanvallen van onze kant, schakelt ONA goed om. Een mooie voorzet vanaf de linkerzijlijn gaat over de verdediging heen naar een vrijstaande man bij de tweede paal. Hij schiet de bal tegendraads binnen en laat Roan kansloos: 4-0. En nog steeds gaan de koppies niet hangen en blijven we doorgaan. Op jacht naar dan in ieder geval de eretreffer. Jeffrey stuurt Jeroen weg. Helaas kan hij net Damian niet bereiken. Jagen van Jeffrey leidt tot balverlies van ONA. En daarna een overtreding van ONA. De vrije bal wordt zonder overleg genomen en levert geen resultaat op. Een schot van ONA gaat door de handen van Roan en leidt tot de 5-0. Niet getreurd jongen, je hebt al zoveel keer redding geboden dan mag dit een keer gebeuren hoor. En jij hebt de pech dat als anderen een foutje maken ze op jou kunnen bouwen voor hun redding. Maar als jij dan een foutje maakt, wordt dat gelijk afgestraft.

Op basis van scorebordjournalistiek zou je zeggen, dat ONA ons helemaal heeft weggespeeld. Maar dat is totaal niet het geval. Ze zijn wel beduidend fysieker (en maakten ook regelmatig gemene en geniepige overtredingen) en ook een stuk doortastender voor de goal. Jullie inzet was weer top. De koppies gingen niet hangen en jullie bleven jagen. Wat wél beter kan, is optreden als een team. De trainers hebben het al zo vaak gezegd. Je bent een team en dat kan alleen als iedereen respect heeft voor de ander. Als je gaat lopen zeiken op een ander, dan hebben we twee problemen. 1) Die ander wordt daar niet beter van. 2) Jij bent zelf afgeleid en niet goed met je eigen spel bezig. Dus daar kan de tegenstander van profiteren… Zeuren op elkaar, de tegenstander of de scheidsrechter doen we niet! Natuurlijk moet je wel praten met elkaar maar dan coachend; hélp elkaar maar brand elkaar niet af!! Volgende week spelen we thuis tegen weer een ploeg uit de top 3: Jodan Boys. Veel succes jongens!