Zeldzame 0-0 voor de F2

7 maart 2016 20:15

Een wedstrijd zonder doelpunten bij de F komt bijna net zo vaak voor als een Elfstedentocht in de woestijn.

Een wedstrijd zonder doelpunten bij de F’jes komt bijna net zo vaak voor als een Elfstedentocht in de woestijn. Vraag een jochie wat hij op zaterdagochtend heeft gedaan en zo goed als nooit zal hij de term 0-0 uitspreken, zoals radioverslaggever Frits van Turenhout dat vroeger zo prachtig deed.

Dat de F2 dit zou presteren, lag al helemaal niet voor de hand. Gemiddeld krijgen we per wedstrijd bijna vijf doelpunten tegen.

Maar in de uitwedstrijd bij de F2 van ONA, een team dat drie plekken hoger stond op de ranglijst, zat het potdicht achterin. De Gouwenaars hadden het idee dat ze tegen een Italiaans elftal uit de gloriejaren van het catenaccio stonden te voetballen.

Speelden we dan verdedigend? Echt niet! Maar Timo was paraat bij de zeldzame ballen die op ons doel kwamen. Voor rust gaven Marouan, Suleiman, Tim en Jasen geen millimeter ruimte weg. Fel, alert en steeds op de goede plek vormden ze een muur waar nog geen muis doorheen kon.

Aan de andere kant kregen we kansen, omdat Thomas gevaarlijk opstoomde aan de rechterkant, Timme met passes steeds de vrije man vond en Melle en Rayan voor het doel gevaarlijk probeerden te worden.

Kansen waren er zat, doelpunten helaas niet. Maar de fans genoten in het zonnetje van een mooie en vooral zeer sportieve wedstrijd van twee ploegen die met veel plezier stonden te voetballen.

In de tweede helft veranderde er weinig. Nu stonden Melle en Thomas achterin en mochten Suleiman en Jasen het in de aanval proberen. ONA kreeg één kans, maar raakte de lat. Wij lieten het aluminium nog vaker trillen. Scoren lukte helaas niet.

We hadden drie punten verdiend tegen ONA, maar het geeft toch veel vertrouwen dat we achterin heel weinig hebben weggeven. Zo jong en toch al zo professioneel met z’n allen verdedigen, dat verdient een compliment.

Een beloning kwam er niet. Sterker nog, onze concurrent Donk won en daardoor staat de F2 op de laatste plaats. Een positie die niet past bij het niveau dat we de laatste weken hebben laten zien. Maar daar gaan we in de komende wedstrijden uiteraard wat aan doen.