Nieuwsbrief 10 maart 2016

10 maart 2016 14:00

met o.a. wedstrijdverslagen, damesteam bestaat drie jaar en apres ski party

Van het bestuur

Het bestuur ontving een mooi bedankbericht van familie de Bruin voor alle betrokkenen bij V.V. Schoonhoven en belangstellenden tijden de ziekte en na het overlijden van Bert de Bruin.

Nieuws van Teus

Het nieuws van Teus Verhoef houdt u tegoed. Deze morgen is Teus weer geopereerd, via deze weg namens alle belangstellenden succes met herstellen!
Een envelop met krantenknipsels voor een Terug in de Tijd heeft Teus op de valreep nog bij de redactie afgeleverd. Volgende keer meer...

Opnieuw een zege voor effectief Schoonhoven

Na de zeges op ’s-Gravendeel en Swift Boys wist VVS ook voor de derde keer op rij te winnen. In Capelle a/d IJssel won VVS de lastige uitwedstrijd tegen SVS met 2-4. Voor VVS wisten Rogier Peltenburg, Willem Paul v/d Heijden (2x) en Pieter Meijer het net te vinden. VVS wist helaas niet over Sparta AV heen te gaan op de ranglijst en blijft staan op plaats acht met 7 punten voor op nummer negen EBOH. Lees het complete wedstrijdverslag.

foto's van de wedstrijd op de facebookpagina van sv vvs

Seniorenteams 'overleven' de zaterdag

Afgelopen zaterdag was het passen en meten voor de zaterdag-seniorenteams, alle 7 teams moesten de wei in en van de ongeveer 120 leden waren er 70 beschikbaar.

Blessures, schorsingen, zieken, vakantiegangers en andere redenen om iets anders de voorkeur te geven boven het voetballen waren daar de reden van. Bovendien was de jeugdtak ook niet ruim bedeeld om een helpende hand te bieden.
4 Teams hadden te weinig spelers en doordat er enkele spelers bereidt waren om dubbele wedstrijden te spelen kon het probleem maar net aan opgelost worden. Een halve wedstrijd thuis spelen en vervolgens gelijk de auto in om een ander team uit te helpen was maar 1 van de voorbeelden.

Uiteindelijk heeft iedereen met 11 man kunnen spelen en mocht het resultaat er ook nog zijn, 5 van de 7 teams wonnen hun wedstrijd! Hierbij nogmaals onze dank aan de spelers die verder keken dan hun eigen team en ook een ander team ter willen waren!

De zaterdagcommissie

Workshop Trainers Leiders

Afgelopen vrijdagavond 4 maart was de eerste workshop voor alle trainers en leiders van de jeugdelftallen. De opkomst met ca. 25 trainers/leiders was behoorlijk ondanks enkele afmeldingen. De avond was ingedeeld in 3 workshoprondes bestaande uit ieder twee workshops waar onderwerpen als: speelwijze 7x7, speelwijze 11x11, keeperstraining, opzet van een training, coaching 7x7 en coaching 11x11 werden besproken op een interactieve wijze waarbij elke sessie werd voorgezeten door één van de jeugdcoördinatoren. Conclusie van de avond was dat dit zeer nuttige bijeenkomsten zijn, waar we nog veel van elkaar kunnen leren en dat dit een goede manier is om de aanwezige kennis binnen de VVS met elkaar te delen. In de komende maanden volgen nog een drietal workshops waar we hopen nog meer trainers/leiders te mogen verwelkomen. Het blijft immers altijd leuk om met elkaar over voetbal te discussiëren in een prettige open sfeer.

Drie jaar geleden begon het

Drie jaar geleden op 7 maart 2013 is het allemaal begonnen! Wat hebben we al veel mooie en leuke tijden beleefd met elkaar.. veel mensen zien gaan en zien komen, onwijs veel leuke en wat mindere momenten en dingen gedeeld. 2 jaar lang 5 de klasse gespeeld waarin we goed mee konden met de andere teams die misschien al jaren met elkaar speelden, dit seizoen 4 de klasse en we staan op de 2de plek, wat een onwijs goede prestatie is ! Wij zijn super trots en blij met dit elftal dat het met elkaar ook onwijs goed kan vinden en ondertussen aardig wat vriendinnen aan is over gehouden! ?#gazodoormeiden?! (bron facebookpagina Dames Voetbal Schoonhoven)

Koude start voor F5
Zeldzame 0- 0 voor de F2