D1 moet punten delen

10 maart 2016 10:30

D1 deelt de punten in topper tegen UNIO D1 met 3-3 gelijk

Op woensdagavond 9 maart stond de inhaalwedstrijd tegen UNIO D1 op het programma. Dat UNIO D1 de angstgegner is van onze D1 bleek wel in de uitwedstrijd die met 6-1 kansloos verloren werd. Beide teams doen nog volop mee in de stijd om het kampioenschap, samen overigens met nog 6 teams!!!!!. Dus de term topper is nogal gedevalueerd in deze competitie. Elke week worden minimaal 3 toppers gespeeld en dat maakt voetbal zo mooi en leerzaam voor deze mannen.

Vandaag begonnen we net als afgelopen zaterdag stormachtig aan de wedstrijd. Gelijk van de aftrap ging de bal naar voren waar Amin B onderuit gehaald werd in het strafschopgebied. Scheidsrechter Ruben Kok wees gedecideerd naar de stip, waarna Amin B zelf het klusje klaarde, 1-0. Lekker begin.

Dat UNIO kan voetballen dat wisten we en hoe ze dat doen wisten we ook. Helaas waren we niet instaat om hier in de eerste helft het juiste antwoord op te geven. UNIO speelt de bal via de laatste man altijd naar hun linkerspits, deze kan goed voetballen en zorgt voor al het gevaar. De ene keer doet hij het zelf, 1-1 en de andere keer bedient hij een medespeler of zelfs speelster, 1-2.  Halverwege de eerste helft moest invaller Jeroen uit de D3 (hoewel invaller, kan moeiteloos het niveau aan) eraan te pas komen om de linksbuiten uit de wedstrijd te spelen, klasse gedaan Jeroen.

Met 1-2 gingen we de rust in, waar we overigens niet over mochten klagen.

In de tweede helft kwam een veel strijdbaarder VVS uit de kleedkamer, duels werden nu meer gewonnen en kregen we ook meer kansen. Karsten wist Amin B te bereiken die vanaf links de bal snoeihard in de rechterkruizing wist te schieten, 2-2. Helaas was hun linkerspits nog niet helemaal uit de wedstrijd gespeeld. Eenmaal wist hij nog goed door te komen, bediende een medespeler die vervolgens de bal in de korte hoek achter Peter schoot, 2-3.

Het slotakkoord was gelukkig voor Schoonhoven. Na enkele goede (schiet)kansen die goed werden verwerkt door de UNIO keeper, wist Amin B goed door te komen, zijn schot werd nog wel tegengehouden door de keeper, waarna Sem er als de kippen bij was om de 3-3 eindstand in het doel te schieten.

Mannen, hard gewerkt en twee keer goed teruggekomen, als we deze inzet (van de 2e helft) combineren met iets rustiger spel aan de bal dan gaan we zaterdag tegen collega topper, RCV'33 zeker een goede wedstrijd spelen.