Schoonhoven F1 - Haastrecht F1

22 maart 2016 12:30

"De Titanenstrijd!"

Daar was de wedstrijd dan eindelijk, de Titanenstrijd tussen Haastrecht en Schoonhoven. Haastrecht de "tot nu toe" onbetwiste nummer één en Schoonhoven de nummer twee van de competitie. Haastrecht had tot afgelopen Zaterdag alle wedstrijden gewonnen, op één gelijkspel na. Schoonhoven met een iets minder wedstrijd resultaat dan Haastrecht is de laatste periode vrijwel ongenaakbaar en heeft zich ontpopt tot een ware doelpuntenmachine. Dus deze wedstrijd zou wel een spektakel moeten worden.

We waren allemaal wel benieuwd naar het team van Haastrecht. Toen we ze eenmaal zagen inschieten op het veld werd er nog gesproken in de trend van : " die kunnen we hebben", maar we zouden het snel gaan merken.

AFTRAP 1

Al snel werd duidelijk waarom Haastrecht bovenaan stond, het team stond uitzonderlijk goed gepositioneerd en het veld werd ook goed in de hele breedte gebruikt, maar tegelijkertijd als Schoonhoven balbezit had, schakelde Haastrecht om naar een heel compact spel met een bijna fanatieke mandekking. Één Schoonhoven speler werd bijna consistent door twee verdedigers belaagd. Dit was plots heel andere koek en vergde al het technisch vernuft van de spelers van Schoonhoven.

Haastrecht was in het begin de bovenliggende partij en Schoonhoven wist zich weinig raad met de beperkte veldruimte die Haastrecht ze bood. Geleidelijk aan wist de hoge technische klasse van Schoonhoven zich wat meer aan het druk zetten van Haastrecht te onttrekken en werd Schoonhoven het spel meester. Souhaib, Adam el A., Jordi en Finn (wie anders) kwamen steeds meer in de buurt van de goal van Haastrecht en het doelpunt moest er aan  komen. Echter de verdediging van Haastrecht was een bijna onneembare vesting die met hand en tand verdedigd werd. Al gauw liet Haastrecht hun klasse zien! Vanwege het vele opkomen van Schoonhoven viel er steeds meer ruimte op het middenveld en plots kwam de counter. Binnen drie tikken stond Haastrecht dicht aan de andere kant van het veld en met een vlammend afstandsschot was de 0-1 daar. Hemeltjelief! Wat efficiënt en wat een krachtig schot. Schoonhoven was even geschrokken en het spel werd wat chaotischer. Haastrecht kwam meer op en had nog bijna de 0-2, maar Roel liet zich geen twee keer verschalken. Het spel ging nog wat heen en weer, maar niks bijzonders was er meer te beleven.

RUST

De ouders van Schoonhoven waren het er over eens dat Haastrecht te kloppen moest zijn en er werd veel gediscussieerd over hoe dat te doen. De wedstrijd leefde en beloofde nog wat te brengen, want traditiegetrouw barst Schoonhoven in de tweede helft los.

AFTRAP 2

Zoals gezegd Schoonhoven barste los en knalde echt uit de startblokken.

Kyan en Adam L. waren twee blokken zekerheid achterin en zorgde dat de bal telkens terug naar de helft van Haastrecht werd geschoten. Souhaib en Adam el A. Vochten de verdedigers van Haastrecht van zich af en gaven een Masterclass werklust.

Ties en Chiem gaven steekpassen en stoorde de opkomende Haastrechters zodanig dat de bal weer in Schoonhovense bezit kwam. Jordi en Finn vonden elkaar in de spits en moesten als hun techniek en skills gebruiken om de verdedigers van Haastrecht uit te spelen, die zich massaal voor het doel verzamelde. Waar bleef dat doelpunt nou!

Eindelijk was de verlossing daar. Hoe Finn het voor elkaar kreeg is een raadsel, maar hij pingelde zich door een kluwen van tegenstanders heen en ramde de bal snoeihard in de linkerhoek. 1-1.

De weerstand leek gebroken. Het wapen was gevonden, afstandsschoten! En dat is iets waar Schoonhoven de jongens voor in huis heeft.

Schoonhoven liet zich niet meer zo snel belagen en de werklust van de jongens wist steeds vaker de ruimte te vinden, met name Chiem had een prachtige kans op zijn slof. Slalommend als een skiier sneed hij door de verdediging, maar kwam net te kort om een schot te lossen. Het net sloot zich om Haastrecht, maar de tijd tikte ook weg.

Met nog een paar minuten te gaan wist Haastrecht zich weer op te richten en vocht zich naar een corner en tegen de verhouding in werd het 1-2. Wat een deceptie. Elk andere ploeg zou nu knakken en Haastrecht juichte zo opgelucht alsof zij diezelfde gedachte hadden.

Maar het is pas klaar als er wordt gefloten en dat lieten de jongens van Schoonhoven zien. Met de laatste krachtsinspanning werd er een soort wurggreep op Haastrecht gelegd en uit wanhoop greep een verdediger van Haastrecht ook naar de bal om een doelpunt te voorkomen. Penalty! Of nee, dat gebeurt niet in de F, dus een vrije trap. Maar met Finn achter de bal is dat net zo goed als een penalty. En ja hoor -RAM- 2-2. En ook gelijk einde.

Haastrecht was gebroken en jammer genoeg waren er ook wat tranen en boosheid, maar ook te begrijpen, want het was een uitermate spannende wedstrijd en dan komt er ook ontlading. Petje af voor beide teams met hun eigen specialiteiten.

De volgende wedstrijd weer tegen Haastrecht zal moeten blijken wie zich de beste mag noemen er coaches zullen hard moeten denken over hun strijdplan. SUCCESS.