D1 rolt DSVP D1 op met 2-10

30 maart 2016 0:45

En bereikt de 1/2 finale van de KNVB beker

Voetballen in het paasweekend en dat nog wel op de eerste lentedag van het jaar, 15 graden en een mooi zonnetje, maar wel met een verradelijke noordoosten wind. De 1/4 finale van de KNVB beker staat op het programma, slechte tegenstanders bestaan niet meer, maar wel om 08:15 verzamelen om te vertrekken naar Pijnacker (of all places). Maar dit keer met veel meegereiste toeschouwers, erg leuk en zeker goed voor de sfeer.

DSVP is de ploeg in vorm, ze hadden nl de laatste vijf wedstrijden gewonnen waarvan de laatste tegen kopploper Berkel D1, dus dit zou een spannende pot gaan worden. Bij de warming up schrokken we al van de lengte die zij in de ploeg hadden, zou fysiek weer een lastig potje worden. Onze warming leek niet echt scherp, zelfs moest Bilal op het laatste moment afhaken met buikklachten. Gelukkig kon hij in de loop van de wedstrijd nog goed invallen.

Schoonhoven begon traditioneel slap en binnen 1 minuut kregen we al een corner tegen. DSVP had hier veel trainingsuren ingestopt, want de corner werd straks ingekopt bij de eerste paal, 1-0. Onze coaches maakten zich al zorgen voor een hele lastige wedstrijd. Maar Schoonhoven schrok wakker uit deze boze droom en ging voetballen. Ze waren dan wel groot en sterk, maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen. Een mooie actie van Amin A over rechts, haalde de achterlijn en gaf de bal strak voor. De verdediger van DSVP deed uiteindelijk het laatste tikje in eigen doel, 1-1.

Schoonhoven was helemaal losgeslagen en alles lukte dan ook. Amin B liet de reusachtige keeper schrikken en kon zo doorlopen naar de 1-2. Daarna mocht Sem alleen op avontuur naar 1-3. Toen kwam een hattrick van zowel de doelpuntenmaker Amin B als aangever Karsten, 1-4,1-5 en 1-6 en vlak voor rust zorgde Viggo met een schitterende volley vanaf rand 16 toen hij een corner in één keer op zijn slof nam voor de 1-7 en gingen we de rust in.

In de rust was er een keer volle tevredenheid, geen donderspeech en vooral afspraken om zo door te gaan. En dat gebeurde.

Vanaf de aftrap stuurde Mateo  Amin B alleen op de keeper af en dan is dat een zeker doelpunt, 1-8. DSVP kon nog iets terugdoen met 2-8. Maar het slotakkoord was wederom schitterend. DSVP werkte de bal mager weg, Ralph bedacht zich geen moment en schoot de bal van zeker 30 meter snoeihard over de keeper in de kruizing, 2-9. Amin B blijft Amin B en dacht dit nog te kunnen overtreffen. hij schoot de bal van bijna 40 meter schitterend over de te ver voor zijn doel staande keeper heen, eind resultaat 2-10 en het bereiken van de 1/2 finale.

Allereerst een groot compliment aan de KNVB scheidsrechter Koswal., super gefloten. En natuurlijk aan onze jongens. Ook na een "slecht" begin, zo goed teruggekomen en blijven voetballen als team, dan kan dit nog leiden tot een mooi slot van een al meer dan geslaagd seizoen.