D3 ontpopt zich tot Angstgegner van Nieuwerkerk

4 april 2016 23:45

Het verwachte gevaar van Nieuwerkerk bleef uit

Vandaag staat wederom een wedstrijd tegen Nieuwerkerk D5 op het programma. Twee weken geleden wonnen we daar verrassend en zeer verdiend met 3-0. Maar omdat Nieuwerkerk in de top 3 staat, zijn de jongens gewaarschuwd voor een heel andere tegenstander dan twee weken geleden. Mogelijk hebben ze ons team onderschat en zal het nu een andere wedstrijd worden. Onderschatting van onze kant ligt op de loer (mede gezien de ongekende gretigheid van iedereen om vanmorgen mee te willen voetballen)… Helaas moesten Kevin (ziek), Sam (geblesseerd) en Marwan (uitgeleend aan D2) afhaken. Onze jongens beginnen goed aan de wedstrijd. Weer jagend op de tegenstander. Jeroen wordt door Gijs mooi de diepte ingestuurd. De verdediging van Nieuwerkerk weet een doorbraak van Jeroen maar ternauwernood en ten koste van een inworp te voorkomen. Achterin staat de boel ook goed op scherp. Roan moet even sprinten om de bal. Gelukkig is hij er eerder dan de snelle aanvaller en weet hij zo gevaar te voorkomen. Vermeldenswaardig is een fenomenale actie van Jeroen waar hij bij een aanname in één tijd (zoals de Belgen dat zo mooi zeggen) wegdraait van zijn tegenstander. Abdi gaat richting de goal en Jeroen wil de actie belonen met een assist op Abdi. Helaas belandt zijn bal echter op de hakken van Abdi. Even later zorgt Jeroen weer voor gevaar. En hoe! Hij ziet de keeper voor zijn goal staan en schiet de bal leep over de keeper tegen de touwen. Ons team ontpopt zich zo als een ware angstgegner van Nieuwerkerk. Een slippertje van Brent wordt binnen de familie keurig rechtgezet door Roan. Het schot volgend op het balverlies wordt door Roan met z’n vingertoppen naast de goal gewerkt. De corner van Nieuwerkerk leidt niet tot gevaar. Sterker nog: een schot uit de afgeslagen corner wordt zelfs ver naast geschoten.  Nieuwerkerk kwam nog tot twee schoten op doel. Beide schoten vormden geen probleem voor de alert keepende Roan. Ook een corner van Nieuwerkerk werd door Roan simpel uit de lucht geplukt. De verwachte strijd van Nieuwerkerk bleef uit en zo gaan we rusten met een 1-0 voorsprong.

In de tweede helft blijkt dat André de hele wedstrijd met de vlag mag spelen. Veel dank voor jouw inzet weer vandaag!! Met goede inzet van de steeds meer fysiek gaan spelende Alex en Milan wordt een aanval van Nieuwerkerk voorkomen en zelfs de inworp verdiend. Het signaal aan Nieuwerkerk is weer duidelijk: we laten ons vandaag weer niet de kaas van het brood eten. Vervolgens breekt helaas wel een periode aan waarin onze jongens wat meer uit positie gaan lopen. Dat geeft ruimte aan de jongens van Nieuwerkerk en dan blijkt dat ze best wel kunnen voetballen. Wij lopen ineens achter de feiten aan. Daardoor komen we er even niet meer uit en komen we onder druk te staan. Er is zelfs even geen rust en overleg in ons spel meer. Dit is een cruciale fase, want Nieuwerkerk ruikt bloed. Maar gelukkig hebben wij Marco nog: een oase van rust (en dat straalt hij ook uit op de rest waardoor we de laatste wedstrijden ook van achteruit beter zijn gaan voetballen). Marco weet met een waanzinnige omhaal in het eigen strafschopgebied de bal weg te werken en zo gevaar te voorkomen. Daarmee wordt deze lastige fase in de wedstrijd afgesloten. Milan weet nu met een diepe bal over de Nieuwerkerkse verdediging Damian bijna te bereiken. Ze kunnen er nog net een corner van maken. Nu laten onze jongens weer van zich horen. Abdi neemt de corner en bereikt Jip. Hij tikt de bal net naast. Troy weet met goed doorzetten een uitbraak te voorkomen. Damian en Abdi krijgen wat schotkansjes. En bij een spaarzame aanval van Nieuwerkerk treedt Milan handelend op door de bal goed weg te koppen. Na een combinatie van Jeffrey en Jeroen wordt de inzet nét van de lijn gehaald. Damian is vervolgens net te laat om de 2-0 binnen te schieten. Vervolgens is het Brent, die door goed knijpen een poging van Nieuwerkerk om bij Roan in de buurt te komen, weet te voorkomen. Jip verdedigt goed uit en het gevaar is geweken. Abdi stuurt Jeroen weg, Damian leidt de verdediging goed af en Jeroen flipperkast (op z’n goeiste Nederlands…) de 2-0 binnen. Daarna komt Nieuwerkerk niet meer tot gevaarlijke kansen en weten onze jongens de winst veilig te stellen.

Het verwachte gevaar van Nieuwerkerk bleef uit. Waar er de vorige keer nog twijfel was over onderschatting van de kant van Nieuwerkerk, konden ze ook dit keer geen vuist maken tegen onze jongens. Het ging weliswaar wat moeizamer dan twee weken geleden, maar wederom zijn we er met de volle buit vandoor gegaan. Helaas staan de ploegen dicht op elkaar, zodat we er qua stand niet veel mee zijn opgeschoten. Maar tegelijkertijd is het gat naar nummer drie nog maar vijf punten. En met de inzet en het spel van de laatste weken mogen we rustig omhoog kijken! Volgende week staat de laatste uitwedstrijd van het seizoen alweer op het programma tegen Jodan Boys. Een lastige tegenstander want zij staan fier bovenaan de ranglijst. Veel succes en blijf de tegenstander vastzetten en goed samenspelen. Wie weet waar we dan volgende week toe in staat zijn…

PS
Gelukkig zijn ze niet alleen in Nieuwerkerk tot schitterende foto’s in staat. Dank aan Sander voor de prachtige foto’s!