Nieuwsbrief 7 april 2016

7 april 2016 12:30

Met o.a. nieuws van het bestuur, jeugdtrainers gezocht en wedstrijdverslagen.

nieuwsbrief 7 april 2016

Van het Bestuur

Het bestuur is blij te kunnen meedelen dat we Kitty Getrouw bereid hebben gevonden om defunctie van secretaris van Elisabeth van den Dool over te gaan overnemen. Tot aan de komende Algemene Ledenvergadering in oktober zal Elisabeth als secretaris aanblijven. Daarna zal Kitty deze functie officieel van haar overnemen. In de tussentijd kan Kitty als aspirant secretaris zitting nemen in het bestuur.

Tevens heeft John van Asperen besloten te gaan stoppen als bestuurslid en zal ook hij tijdens de Algemene Ledenvergadering in oktober aftreden. Voor hem hebben we opvolging gevonden in de persoon van Simone de Jong. Zij zal in de tussentijd vast plaatsnemen in het bestuur als aspirant bestuurslid. Beiden zullen binnenkort zichzelf even voorstellen in de nieuwsbrief.

Wij heten de dames van harte welkom en wensen hen veel succes!

voor de competitie komend weekend

Datum            Tijd                 Thuis                                         Uit                                          typeInfo
9 apr 14.30 ZBC'97 1 Schoonhoven 1 co
10 apr 13.00 Schoonhoven VR1 (zon) CKC VR2 (zon) co

uitslagen en afgelastingen

Kantinedienst

noteer de datum alvast in je agenda.

Nieuws door Teus Verhoef

Sparta (AV) brengt zaterdag 1 eerste nederlaag in tweede seizoenshelft toe
Na een fraaie reeks van drie overwinningen en twee gelijke spelen vanaf januari, kon hieraan zaterdag jl. helaas geen vervolg worden gegeven. De Rotterdammers, die bij het begin van de wedstrijd een voorsprong van drie punten op ons team hadden, deed deze tot zes punten oplopen door een overwinning van 1-3, na een ruststand van 0-3. Marc Kruiper wist laat in de tweede ronde met een kopbal, zijn handelsmerk, de eer te redden in een overigens matige aflevering van de onzen. Door deze nederlaag kan naar mijn mening gevoeglijk worden aangenomen dat er in het vervolg van deze competitie niets meer te verdienen valt, nu ook een gunstige plaats voor wat betreft de derde periode te ver uit het zicht lijkt. Lees ook het wedstrijdverslag uit Het Kontakt en het verslag vanSparta met foto's van Ed Bulk.

In de ranglijst is ZBC ‘97 koploper gebleven, ondanks het feit dat haar door de bond vijf punten in mindering is gebracht naar aanleiding van ongeregeldheden tijdens de wedstrijd tegen Oud-Beijerland. De ploeg uit Zwijndrecht heeft nu een voorsprong van één punt op NSVV, maar met een wedstrijd minder gespeeld.
Zaterdag a.s. gaat ons team op bezoek bij de koploper. Om 14.30 uur wordt afgetrapt aan de Voltastraat 1 in Zwijndrecht. Daarna resten nog vijf wedstrijden, waarvan twee thuis en drie uit.

Op 5 april speelde het 1e team in het kader van de Regio Voetbal Cup (1/4 finale) thuis tegen zaterdag hoofdklasser Achilles Veen en deze wedstrijd eindigde in 2 - 6. Daarmee is VVS 1 uitgeschakeld voor de EM/kantoorsystemen Cup.  Ons 2e team boekte op 2 april thuis een overwinning van 2-0 op Zevenhoven 3 en Pim de Vries en Yordy de Rek wisten het net te laten bollen. Zaterdag a.s. heeft het elftal geen competitieverplichting.
Tot slot over afgelopen zaterdag nog dat er in totaal 34 wedstrijden werden gespeeld (18 thuis en 16 uit), waarvan er 22 werden gewonnen, 11 verloren gingen en één wedstrijd in een gelijkspel eindigde. Aldus een winstpercentage van 64,71 en zo zien we het graag!

Koplopers

De volgende teams nemen momenteel eerste plaatsen in: A-1, C-1, C-2, C-4, F-6 en Zaterdag 7. Voorts hebben een aantal teams de koplopers in hun klasse nog (dicht) in het vizier, te weten:
E-5, F-1, F-4 en Zaterdag 6. Al met al naar mijn mening een aardige tussenbalans.

Oud papierzaakjes

De ophaalactie van 1 april jl. kende een opbrengst van 29.440 kg., waarover redelijke tevredenheid. In financiële zin is het blijven “hangen” op € 37,50 ton.
Volgende actie: 6 mei, met een tussenliggende tijd van vijf in plaats van de gebruikelijke vier weken.

Hayo Nagtegaal in het VoetbalJournaal

In de editie maart 2016 van het VoetbalJournaal Lek en IJssel staat een interview met Hayo .

Ambitie om jeugdtrainer te worden?

Wil jij meehelpen de toekomst van de VV Schoonhoven op te leiden?
Naast het zo goed mogelijk opleiden van onze jeugdspelers gaan we ook meer tijd en geld investeren in het opleiden van onze trainers en coaches. In het ideale scenario zijn de leiders en trainers van alle (jeugd-)teams gediplomeerde trainers die opgeleid zijn bij VV Schoonhoven. Als vereniging investeren we hier graag in, mede gesteund door de BCVVS.

Ben je al leider/trainer of ben je een vader / moeder /spelend lid die zich graag wil verdiepen in het trainersvak en wil je een opleiding bij de KNVB volgen?  Meld je aan!
Meer info via V.V. Schoonhoven zoekt jeugdtrainers.

Gevonden Kleding

Laatste kans! Ben je kleding kwijt, een trainingsbroek, sok, shirt of jas?
Vraag ernaar bij de commissiekamer.

Er worden regelmatig kledingstukken achtergelaten en gevonden in de kleedkamers, of langs de velden en bij de speeltuin.

Fotoalbum online voor je team

Foto's en video's die je maakt van een team kun je eenvoudig zelf op de website plaatsen. Zoek via de balk het team op en kies voor fotoalbum. Volg de instructies om de bestanden te plaatsen en na goedkeuring staan ze in het fotoalbum van het team. Leuk voor de spelers om terug te kijken!

Sportkleding kopen?

Dat kan online via de webshop of op zaterdagmorgen offline in de kledingshop bij de entree/kleedkamers.

Nieuws?

Stuur het bericht, eventueel met links en foto's naar [email protected]