Met de hakken over de sloot toch 3 punten

13 april 2016 19:15

F5 op het 1e veld op echt gras!

Vandaag mochten we aantreden op het 1e veld. Lekker in het echte gras tegen de nummer laatst Stolwijk F4. Stolwijk begon fel en schoot in de 1e minuut al in ons zijnet. Direct erna een snelle aanval van ons met een mooi schot van Nadir, die via een redding van de keeper bij Kas kwam, 1-0. Daarop volgde mooie aanvallen en voorzetten van Nadir en Kas. Uiteindelijk kwam de 2-0 door een mooi schot van Fedde die bij Yassir terecht kwam en deze met links mooi intikte. Kas passte kort na de aftrap de bal loepzuiver bij Yassir die keihard inschoot op de keeper. Uiteindelijk kreeg Yassir toch de 3-0 door een strakke corner van Nadir, waar Yassir met een sprong de bal er in kreeg. Daarna nog 2 goede kansen voor ons met een uitbraak van Yassir of via voorzetten van Kas. Met een gelukje kwam de 4-0 door een eigen doelpunt via een corner. Stolwijk liet het er niet bij zitten en viel af en toe snel aan via rechts. Een paar ouders van het uit-publiek schreeuwde ze naar voren en zette onze scheids erg onsportief onder druk. Corner! vrije trap! thuisfluiter.....  Het leek wel Feyenoord -Ajax. Via een counter kwam de 4-1. Frank zat de spits nog goed in de weg, maar erg mooi ingeschoten van Stolwijk. Kas maakte gauw de 5-1 door een 'afstand-afstandschot'. Sietse deed dat later ook, maar de bal ging helaas net over. Stolwijk probeerde het toen ook van afstand en kreeg de 5-2 net voor rust. De 2e helft begonnen we met een andere opstelling. Dan kunnen de jongens ook oefenen op andere posities en ontwikkelen op andere kwaliteiten. Onze verdedigers gingen meer aanvallen en de aanvallers verdedigen. We begonnen goed met een mooi schot van Fedde net naast en Wesley net naast. Vanuit een hoekschop kwam de bal bij Fedde en die haalde prachtig uit. Helaas de lat, Mark zat er nog in de rebound aan, maar helaas naast. Amin bracht gelukkig de 6-2 door een mooi schot in de hoek. Nu wilde iedereen aanvallen en bleef alleen onze keeper Nadir nog op positie staan. Stolwijk zag de ruimte en zette aan, de 6-3 volgde al snel. Totale paniek bij ons en de wedstrijd draaide om. De jongens van Stolwijk zette zich 100% in en gingen elk duel aan. Door een combinatie van te makkelijk denken door ons, weinig inzet en andere posities werd het snel 6-4 en 6-5. Ook na iedereen weer op zijn plek te zetten bleef Stolwijk de betere. Via een botsing kreeg Stolwijk in de laatste minuten nog een vrije trap dichtbij ons doel. Een aantal ouders van het uit-publiek kreeg dat voor elkaar door een hoop heisa te maken, waardoor de scheids ze dat maar moest 'gunnen'. Gelukkig ging de bal naast. De scheids floot af en toch 6-5 gewonnen. Complimenten voor de inzet van de jongens van Stolwijk en weer een wijze les voor ons mbt onderschatten van de tegenstander. Na afloop weer de slinger naar ons trouwe publiek. Nog maar 2 thuiswedstrijden en dan zit de competitie er helaas weer op.