C4 wint in Gouda en wordt KAMPIOEN!

18 april 2016 20:30

met een galavoorstelling tegen Olympia C5

Schoonhoven C4 Kampioen!

Met een galavoorstelling tegen de nummer voorlaatst Olympia uit Gouda werden de mannen van C4 op 16 april kampioen!

Na een zeer matige voorbereiding (met o.a. een 17-0 oorwassing tegen Ammerstol C1) werd op 31 oktober eindelijk begonnen met de competitie.

Met een 2-8 overwinning op Be Fair lieten onze mannen zien dat ze er op het juiste moment staan. Met een reeks van 7 overwinningen op rijstond C4 bij de winterstop fier bovenaan. Onze grootste concurrent Be Fair stond al op 6 punten achterstand en ons doelsaldo was al opgelopen naar 56 voor en 6 tegen.

Na de winterstop gingen de mannen verder waar ze gebleven waren.

De eerste 4 wedstrijden werden wederom gewonnen en er werd al volop over een kampioenschap gesproken.

Maar op 12 maart werden onze jongens weer terug op aarde gezet.

Het knap counterende ARC uit Alphen zette met een 3-0 overwinning een dikke streep door de rekening.

De spanning was weer terug. Nummer 2 Be Fair verloor dan wel 2x van ons, maar won alle andere wedstrijden. Het verschil was dus nog maar 3 punten.

Gelukkig pakte C4 de draad weer op. Met o.a. een prima 1-4 bij nummer 3 VEP behielden we onze voorsprong.

Met nog 3 wedstrijden te gaan, leek het een spannend slot te worden.

Maar op 9 april, vlak voor de thuiswedstrijd tegen angstgegner ARC, kwamen de verlossende appjes binnen. Be Fair verloor verassend van Jodan Boys.

Bij een overwinning tegen ARC zou onze voorsprong 6 punten worden met nog 2 wedstrijden te gaan. Ons doelsaldo met +84 tegen +17 van Be Fair was ruim in ons voordeel.

Een overwinning op ARC zou dus de officieuze titel betekenen.

Ondanks de spanning lieten de mannen zien uit het juiste hout gesneden te zijn, 4-1 was de duidelijke uitslag.

Een week later was dan het ultieme moment voor onze strijders.

De 11-0 overwinning liet geen twijfel wie de terechte kampioen is.

Het talrijke publiek werd op een ware voetbalshow getrakteerd.

Met Teun als onze meer dan betrouwbare doelman, onze onneembare vesting achterin met aanvoerder Sam, de nooit opgevende Tygo, de altijd kalme Jeroen, sterke Michael en multifunctionele Zeki. Het fysieke en technisch begaafde middenveld met sloper Robbin, topscoorder Rutger, loopwonder Thijs en onze aanwinst de altijd vrolijke Nati. En de creatieve en doelgerichte aanvallers goaltjesdief Stefan, balvaste en altijd gevaarlijke Younes en technische pingelaar Milan, hadden we een uitgebalanceerd elftal dat voor elkaar door het vuur ging.

Mannen, we zijn super trots op jullie!!

Andy, Wim en Patrick

bekijk alle foto's in het fotoalbum van C4.