C1 Kampioen én naar de 1e klasse

21 april 2016 16:45

kampioen geworden in de promotieklasse

C1 Kampioen en naar 1 e klasse

Film van Michael van de Dool via Youtube VV Schoonhoven C1 Kampioen 2e klasse 04P 15/16.

VV Schoonhoven C1 is kampioen geworden in de promotieklasse met kwalitatief goede teams zoals Esto C1 en Woerden C1.

De start van dit seizoen was een bekercompetitie met Bergambacht, DCV, Dilettant, Jodan Boys C2, Nieuwerkerk C2, Spirit C2 en Lekkerkerk. In deze halve competitie werden alle wedstrijden gewonnen met een doelsaldo van 40 voor en 7 tegen. Dit betekende door in de beker en deelname aan de promotieklasse.

In de volgende bekerronden wonnen wij van Haastrecht, Gravendeel en Hillegersberg. In de kwartfinale moesten wij op 13 april tegen Quick C2 uit Den Haag. Na een gezellige middag aan het strand, eten bij een strandtent (zie fotoalbum) en een lange wedstrijd moesten wij helaas in de penaltyserie capituleren.

Oefenwedstrijden tegen Spirit C1 en IJVV De Zwervers waren in de herfst en winter om ons team in vorm te houden. Mooie wedstrijden waar wij alleen uit van IJVV verloren en thuis deze Hoofdklasser 5-1 versloegen.

De mini-world- leage van de Voetbal Rijnmond Cup is nog steeds aan de gang. Kwartfinale nu na de winst op SHO C1, koploper in de 1 e klasse. Hiervoor werd en afgerekend met ASW, een reglementaire 3-0 overwinning omdat Sparta niet op kwam dagen, en een fikse overwinning op GHVV’13. Op 11 mei wacht dus de thuiswedstrijd tegen Spijkenisse C1, 2 e divisie en een schitterend affiche.

De competitie verliep bijna volgens plan. Kampioenschap was het enige wat telde want onze jeugd is van de kwaliteit dat minimaal op het niveau van 1 e klasse moet spelen. Helaas konden wij tussentijds niet ruilen met een club omdat de KNVB niet toestond. Dit kan alleen door middel van promotie en wij zijn nog niet zover dat teams hun kwaliteiten en prestaties mee kunnen nemen. Al met al een schitterend seizoen met een kleine dip bij en tegen Woerden en een ongelukkig gelijkspel bij Esto in Bodegraven. Hierna ging de C1 trein weer volop rijden en was door niets of niemand meer te stoppen. De uitslagen logen er niet om. De trein was een hogesnelheidstrein geworden waar de NS jaloers op kan zijn. Aan boord de spelers van de C1 die alleen stopten aan het einde van de rit.

Het kampioenschap! Met nog een wedstrijd te gaan is de C1 niet meer in te halen. Woerden kon zich sportief gezien niet laten zien en speelden de laatste twee wedstrijden gelijk.

De C1 werd gesteund door de sponsoren MANPOWER, wat stiekem omgedoopt kan worden tot ‘MEN’POWER als wij kijken naar de C1, en B & B Klussenbedrijf die de C1 aan de weg liet timmeren. Heren van Hooff en Bojada, hartelijk dank! Hiernaast zijn we de heren Walter de Jong en Mohamed Bojada enorm dankbaar voor de ondersteuning met het assistent scheidsrechteren en coachen van de C1. Voor de trainer/coach was dit van enorme meerwaarde voor het team!

Voor de trainer/coach was dit een zwaar maar mooi en leerzaam seizoen. Een C1samenstellen met daarbij een flink aantal spelers in de C2 die eveneens het niveau aan kunnen en zich in de loop van het seizoen hebben laten zien. Van de C2 hebben Tarik, Daan, Bob, Job en Rick de C1 versterkt en hebben laten zien zich onder de hoede van Hassan en Abdel goed te hebben ontwikkeld. Saillant detail is dat de C2 eveneens kampioen is geworden op het niveau van 2 e klasse.

De C1 bestond dit seizoen uit 1 e jaar en 2 e jaar junioren. Een team wat zich vooral kenmerkt door kracht, snelheid, techniek en puberteit. Een verschrikkelijk mooie combinatie die veel energie heeft gekost maar enorm hebben ontwikkeld in techniek, tactiek en het spelen als team. Als trainer/coach moest je er bovenop zitten en ook fouten durven maken. Alles in het belang van het team waarin aantrekkelijk voetbal centraal stond en van alle kwaliteiten in het team gebruik werd gemaakt. Deze spelers, dit team mag zich beseffen dat zij zich nog verder kunnen ontwikkelen als voetballer, als ze maar rekening houden met alles waarom het draait.

Tristan Brouwer