D3 benut kansen niet

24 april 2016 22:30

weer een lastige wedstrijd tegen Ona

D3 benut kansen wéér niet tegen ONA D2

Met een waterig zonnetje en na een motiverende huldiging van kampioen C2 trappen we vandaag af tegen ONA D2. Uit hebben we met een zeer geflatteerde 5-0 verloren. In die wedstrijd werden vele kansen om zeep geholpen en benutte ONA haar kansen wel. Vandaag kunnen we revanche nemen en dan vooral op onszelf. De voorbereiding verliep wat rommelig: Kevin is uitgeleend aan D1 (tja, zij hebben nog een kansje om kampioen te worden dus dat gaat voor), Sam is nog steeds geblesseerd en komt zeer waarschijnlijk niet meer in actie dit jaar (beterschap en we zien graag zo snel mogelijk weer), Milan haakte ’s ochtends geblesseerd af (even een paar dagen intensieve fysiotherapie en dan hopen we je weer te zien), Abdi en Jeffrey hebben net een wedstrijd met D2 in de benen en mogen gelijk weer verder bij ons (wel allebei gescoord dus zij zijn scherp).

Het begin van de wedstrijd is ook wat rommelig. ONA zet de hele wedstrijd lang met minimaal twee man druk op onze speler met de bal. Logischerwijs staat er dan ergens anders minimaal één van onze spelers geheel vrij. Maar die speler werd telkens niet bereikt en we gaven onvoldoende ondersteuning aan onze speler met de bal. In het begin was sprake van balverlies over en weer op het middenveld. Niemand kon echt een vuist maken. We mochten genieten van een ouderwets potje hotseknotsbegonia voetbal. Een ware hommage aan wijlen Bert Jacobs... De impasse werd door ONA doorbroken na slordig balverlies in de defensie. Iedereen staat op het verkeerde been behalve de aanvaller van ONA. Hij staat ook nog eens niet buitenspel en de altijd eerlijke vlaggende Michael laat dan ook terecht doorspelen. Roan kan het tij ook niet meer keren en ONA scoort de 0-1. We geven niet op. Onze jongens blijven net als de laatste weken knokken en tonen wederom een goede mentaliteit. Alex neemt de inworp en gooit naar Abdi. Zijn voorzet gaat voorbij aan Jeroen en belandt bij Damian. Hij schiet maar net in het zijnet. Daarna komt Marco weer goed voor zijn man, verovert de bal en behoudt het overzicht. Hij ziet de ruimte bij Damian en speelt hem goed aan. De voorzet van Damian komt bij Marwan en hij kopt de bal bekeken tegen de lat. Zou het dan nu weer zo’n wedstrijd worden? Marwan stuurt niet veel later Jeroen diep. De bal komt uiteindelijk bij Damian terecht en hij geeft Jeroen een open kans. De keeper van ONA is echter niet voor een kleintje vervaard en weet ternauwernood met zijn vingertoppen de bal uit de goal te houden. Even later wordt Jeroen weer diep gestuurd maar ook nu komt hij net niet tot scoren. De derde grote kans. Verdedigend staan we ook ons mannetje. Eerst met Gijs wat onwennig op linksachter (en later weer vertrouwd sleurend centraal op het middenveld), later met Mike als betrouwbare en solide linksachter (dank voor jouw hulp dit keer!) en ook Troy gaf zijn tegenstander geen centimeter ruimte. Centraal heersten Marco en Brent zoals de laatste weken gebruikelijk. Bij een spaarzame uitbraak van ONA gebruikt Marco zijn lichaam goed en geeft hij zo de ruimte aan Roan om voor de aanvaller bij de bal te komen en deze beheerst weg te werken. Tot slot van de eerste helft kon Jeffrey in een counter net Jeroen niet bereiken. De ruststand is dus 0-1.

Na een goede kop thee beginnen we aan de tweede helft: nieuwe ronde nieuwe kansen. André neemt welhaast traditiegetrouw de vlag over van Michael. Heren dank weer voor het etaleren van jullie vlagkunsten. De tweede helft begint wat tam. ONA krijgt na die fase een corner, Brent kopt goed weg en de afvallende bal wordt nipt over geschoten. Vervolgens is er een misverstandje tussen Brent en Mike. Maar Roan is attent en pareert het schot op doel. Goed samenspel tussen Abdi en Damian leidt tot een aanval en uiteindelijk een corner. Abdi neemt de corner en de bal draait goed in. De bal gaat net over Gijs en millimeters langs de verkeerde kant van de paal. Damian omspeelt goed een aantal spelers van ONA en stuurt Jeroen diep. Hij zet goed door en verschijnt alleen voor de keeper. De keeper van ONA is een lastige sta-in-de-weg en ook de rebound gaat rakelings voorlangs (‘across the face of the goal’ zeggen ze dan bij de BBC). Een inworp op Marwan en hij stuurt Jeroen weer weg. Jeroen wordt nu goed verdedigd en krijgt geen kans. Even later krijgt Jeroen de bal van Damian en moet hij naar verluid in een split second beslissen wat te doen: afgeven of schieten. Hij kiest voor het laatste en die vermaledijde keeper tikt het ziedende schot in een uiterste krachtinspanning nog net naast de paal. En nog steeds geven onze jongens niet op: nu wordt Damian weer diep gestuurd maar speelt hij de bal net te ver voor zich uit. Het wordt wel een corner waar Jip net onder door gaat. Schoonhoven ruikt bloed en zet nu echt aan, maar ONA bezwijkt helaas niet. Marwan lost nog een schot op doel, maar we weten inmiddels dat ze een leuke keeper hebben. De wedstrijd eindigt in 0-1.

Wederom blijken we door ONA te zijn behekst. In Gouda hebben ze dat met Damian gedaan en vandaag was Jeroen aan de beurt. De volgende keer eerst langs de waag met die gasten, voordat we tegen ze gaan spelen... Dank voor jullie inzet van vandaag. Daar heeft het zeker niet aan gelegen. Nog één wedstrijdje tegen Groeneweg inhalen en dan is het seizoen alweer afgelopen. Hopelijk kunnen we de laatste wedstrijd nog één keer met een complete selectie voltooien.