Onnodige nederlaag VVS tegen SSS

25 april 2016 11:15

Afgelopen zaterdag heeft VVS voor de derde keer op rij niet weten te winnen. Deze keer was SSS uit Klaaswaal met 1-3 te sterk. Het bleek een onnodige nederlaag omdat VVS over de gehele wedstrijd gezien de betere ploeg was en ook de meeste kansen kreeg op de overwinning. Voor VVS scoorde Willem Paul van der Heijden het enige doelpunt.

Trainer Wim Eilander kon over een redelijk fitte selectie beschikken. Aanvoerder Kelvin Potuyt was hersteld van een blessure en kon op de bank beginnen. Doelman Sjef van Vugt was echter nog niet van de partij. Van Vugt heeft nog teveel van last van een blessure waardoor tweede doelman Stephan Dooms voor de vijfde maal plaats mocht nemen tussen de palen. Aanvaller Moustafa el Hassouni begon op de bank nadat hij vanwege een enkelblessure, opgelopen bij de 2e elftal vorige week, niet had kunnen trainen.

Na de twee voorgaande nederlagen waarin VVS al voor rust een op een onoverbrugbare achterstand was gekomen, was het nu zaak om goed te beginnen in de eerste helft. Vanaf minuut één was VVS de betere ploeg in de beginfase. De ploeg van trainer Wim Eilander bleef constant druk houden op SSS wat moeilijk onder de druk kon uitvoetballen. Binnen 10 minuten spelen had VVS al een 2-0 voorsprong kunnen nemen als het beter om was gesprongen met de kansen die het kreeg. Eerst was het linksback Hayo Nagtegaal die na een goedlopende aanval het zestienmeter gebied in kon lopen. Helaas treuzelde Nagtegaal net iets te lang waardoor de SSS defensie nog redding kon brengen. Niet veel later kreeg Rogier Peltenburg de uitgelezen kans op de 1-0. Na een mooie steekpass kon hij op de SSS doelman af. Echter onder druk van een SSS verdediger kon hij de bal niet in het net werken. Na het eerste kwartier spelen kwam SSS beter in zijn spel en werd wat dreigender. Gevaarlijk werd de ploeg uit Klaaswaal echter niet op één moment na waar SSS de 1-0 had moeten maken. Na geklungel in de VVS defensie kon de aanvaller van SSS alleen op doel af, zijn schot raakte echter de paal maar in de rebound was er nog een mogelijkheid voor de linksbuiten van SSS. Hij kon de bal simpel binnen tikken maar de inglijdende Matjeu van Arkel kon nog net voorkomen dat zijn ploeg op 0-1 achterstand zou komen. Na 30 minuten spelen kwam SSS toch op een voorsprong. Na een goede doorloop actie kon de middenvelder van SSS de bal in de korte hoek achter doelman Dooms schieten. Een flinke tegenvaller dus voor VVS wat tot dan toe de betere ploeg was. Zeven minuten later werd het nog erger voor de Zilverstedelingen. Een terugspeelbal werd door VVS doelman Dooms niet goed verwerkt waarna de aanvallers van SSS er als de kippen bij waren om de bal daarna eenvoudig in het lege doel te schieten. Een minuut na de 0-2 kwam VVS direct terug in de wedstrijd. Spits Willem Paul van der Heijden kreeg de bal voor de voeten in het zestien meter gebied. Zijn bal werd in eerste instantie nog gered door de keeper maar in de rebound ging de bal alsnog in het doel. Na de aansluitings treffer van VVS werd er voor rust niet meer gescoord.

Na rust ging VVS direct op zoek naar de gelijkmaker. Net als in de eerste helft bleef VVS druk uitvoeren op het doel van SSS. VVS kreeg verschillende mogelijkheden om de wedstrijd naar zicht toe te trekken maar de bal wilde maar niet achter de SSS doelman. De grootste kansen waren voor Rogier Peltenburg en Pieter Meijer. Eerst was het Peltenburg die na mislukt schot van Jorn Nagtegaal plots oog in oog met de SSS doelman kwam te staan. Waarschijnlijk schrok hij van de kans die hij kreeg want zijn schot werd gekeerd door de doelman van SSS. Niet veel later was het opnieuw Peltenburg die de paal raakte met een mooi geplaatst schot van buiten het zestien meter gebied. Met nog iets meer dan tien minuten te spelen kreeg VVS opnieuw een grote kans op de gelijkmaker. Een voorzet vanaf links kon door de geheel vrijstaande Pieter Meijer binnen gekopt worden. Maar net als vaker deze wedstrijd was het de SSS doelman die ook deze kans onschadelijk maakte. In de slotfase was het wachten op de gelijkmaker van VVS maar in de 91e minuut kon SSS vanuit een counter de beslissende 1-3 binnen schieten en daarmee was de wedstrijd gespeeld.

Opnieuw dus een nederlaag voor VVS maar men kon dit keer wel tevreden zijn met het vertoonde spel en de werklust wat op de mat gelegd werd. Met nog drie wedstrijden te spelen blijft VVS op een achtste plaats staan. De achterstand op nummer 7 is opgelopen tot negen punten en de voorsprong op nummer 9 is geslonken tot vier punten. Aankomende zaterdag moet VVS op bezoek bij Oud-Beijerland. De Oud-Beijerlanders zullen volgend seizoen opnieuw moeten gaan proberen om de derde klasse te bereiken. Na de 4-1 nederlaag tegen YVV De Zwervers afgelopen zaterdag is de ploeg uit de Hoeksche Waard namelijk officieel gedegradeerd naar de vierde klasse. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Olympia en begint om 14.30 uur.

Opstelling VVS: Dooms, Van Arkel, Kruiper, Teunissen (El Hassouni), H. Nagtegaal, J. Nagtegaal, El Kadiri (Potuyt), Versluis, Van der Heijden, Peltenburg, Meijer (De Rek).