VVS O12 plaatst zich voor de finale Drukzocup

26 april 2016 10:00

na overtuigende overwinning op Bergambacht O12

VVS O12 plaatst zich voor de finale Drukzocup na overtuigende overwinning op Bergambacht O12Na een eerste overwinning met Schoonhoven O12 tegen Dilettant O12met 0-2, mochten we nutegen aartsrivaal (op de goede manier bedoeld) Bergambacht O12. We hadden zelfs aan eengelijkspel genoeg om de finale van de Drukzotalentcup te behalen. Maar om nu op een gelijkspel tegaan spelen, dat is vragen om problemen. Bergambacht ontpopt zich al meerdere jaren als eenmoeilijke en goed spelende tegenstander, waar het lastig tegen te spelen is. Vandaag zonder de al opvakantie zijnde spits Sem, maar verder waren we compleet.

Schoonhoven begon de wedstrijd gelijk scherp, Bergambacht gelijk onder druk zetten en ze geenruimte geven om vrij te kunnen combineren. Bergambacht kwam er dan ook nauwelijks uit enspeelde Schoonhoven steeds op de helft van de opponent. Het gevaar kwam bij Schoonhoven van alle kanten, op rechts met Jeroen en de steeds opkomende Luuk. Op links met Amin A en Abdi en door het midden met Achraf, Karsten en de opkomende Chiel. Achterin en op het middenveld speelden Marco, Viggo, Troy, Gijs en Jayden een puike partij en waar nodig, maar dat kwam niet zo vaak voor in de eerste helft was daar keeper Roan met de rust.

Halverwege de eerste helft werd een prachtige aanval over meerdere schuiven over links bij deeerste paal door spits Achraf ingetikt, 1-0. Door slecht uitverdedigen en een alerte Jeroen, kon Jeroen de bal oppikken en op de keeper af, 2-0. Daarna ging het snel, een mooie actie van Karsten leek te stranden in een bataljon Bergambacht verdedigers, maar door kort wegdraaien (de andere kant op) en gelijk op doel schieten was de Bergambacht keeper verrast door de bal die over hem heen ging in doel, 3-0. Kort daarna wist deze keeper eerst een schot van Karsten nog te keren, maar kon Karsten de rebound nu wel inschieten, 4-0.

In de rust alleen maar vrolijke gezichten en de waarschuwing om vooral zo te blijven spelen. Vaak zie je een verslapping als je met 4-0 voorstaat. In tweede helft was er eigenlijk geen sprake van verslapping maar wel wat minder scherpte in de afronding of in de laatste pass tot de afronding. Bergambacht deed halverwege de 2 e helft nog iets terug doordat het eerste schot dat richting het Schoonhoven doel ging, zo mooi, hoog en daardoor onhoudbaar was, 4-1. Dat de eindslag uiteindelijk niet veel hoger uitviel lag niet aan de kansen die

Schoonhoven creëerde maar meer aan de scherpte voor het doel en ook soms aan een beetje pech, twee ballen op de paal en een aantal schoten en kopballen die net naast gingen.

Mannen, mooie wedstrijd gespeeld en de finale bereikt. Spelen als een team met zoveel inzet en plezier maakt voetbal tot een prachtige sport.

Speciale dank aan de wederom onzichtbaar leidende scheidsrechter en dat schijnt het grootste compliment te zijn dat je een scheidsrechter kunt maken.