HBS ontvangt certificaat voor de jeugdopleiding - Foto: KNVB Media

Schoonhoven en HBS hebben deelgenomen aan het Kwaliteit & Performance programma voor jeugdopleidingen. Het Kwaliteit & Performance programma richt zich op het doorlichten en ontwikkelen van jeugdopleidingen, waarbij clubs een certificaat kunnen behalen.

Door de jeugdopleiding te toetsen op minimale kwaliteitseisen worden sterke en verbeterpunten in beeld gebracht. De kwaliteitseisen zijn ondergebracht bij de volgende onderwerpen: beleid en bestuur, teams, kader, trainings- en wedstrijdprogramma, samenwerking in de regio, innovatie- en kennisdeling, accommodatie en voorzieningen, resultaten en verantwoording, talentherkenning, talentontwikkeling en leerklimaat. Aan de hand van de geconstateerde verbeterpunten worden vervolgens adviezen geformuleerd. Deze adviezen sluiten aan op de ambities en visie van de club.

Bij deelname aan het Kwaliteit & Performance programma kan je als vereniging kiezen op welk niveau je beoordeeld en dus gecertificeerd wilt worden. Binnen de voetbalpiramide zijn er vier niveaus.

De voetbalpiramide telt vier niveaus

Schoonhoven ontvangt het certificaat

Schoonhoven heeft zaterdag 14 mei in de rust van de laatste thuiswedstrijd van het 1e elftal het certificaat ontvangen. Twee dagen later ontving HBS in de rust van de laatste thuiswedstrijd van het eerste elftal het certificaat. Daarnaast vond in de rust de huldiging van de jeugdkampioenen plaats, een mooi resultaat van de jeugdopleiding. HBS heeft het certificaat voor regionale jeugdopleiding gekregen. De KNVB feliciteert Schoonhoven en HBS met het behalen van het certificaat voor hun jeugdopleiding!