D3 1e bij D-toernooi in IJsselstein

30 mei 2016 21:45

ongeslagen winnaar bij VVIJ

D3 heerst tijdens D-toernooi VVIJ en wint alle wedstrijden

Zaterdag 28 mei 2016: de weersvoorspellingen waren de hele week al slecht en we moesten ook nog eens vroeg op: om 7.30 uur had John het vertrek bevolen. De eerste wedstrijd van het toernooi was immers al om 8.30 uur. Gelukkig was het prachtig weer. En na het echec van ons eigen toernooi vorige week (zowel qua randverschijnselen als qua organisatie) was dit toernooi een ware verademing. Hulde aan de organisatie van VVIJ hiervoor. Toernooi organisatie, EHBO’ers, scheidsrechters, veldbezetting, bijhouden van de tijd, etc. het was allemaal prima in orde. Voeg daarbij het heerlijke weer, ons aller goede humeur en de perfecte catering, en je hebt alle ingrediënten voor een kampioensbal.

De eerste wedstrijd tegen VVIJ D5 werd vrij gemakkelijk met 2-0 gewonnen. Onze jongens begonnen goed en gaven de tegenstander geen ruimte. Onze jongens legden daarbij ook nog eens goed voetbal op de mat en schuwden de duels niet. Maar na de 1-0 voorsprong leek het alsof gas werd terug genomen. De tegenstander kreeg meer ruimte en werd zo terug in de wedstrijd geholpen. Maar verder dan wat kleine kansjes kwamen ze gelukkig niet. Na de late 2-0 viel het doek definitief voor VVIJ D5.

De tweede wedstrijd tegen VVIJ D7 met twee ogenschijnlijk tweedejaars C spelers in de spits ging wat lastiger. Het begin ging gelijk op maar de beste kansen waren toch wel voor onze jongens. Na een prima 1-0 voorsprong werd het lucky 1-1 (een voorzet waaide over Roan in het doel). Dat geluk was even later ook aan ónze zijde: een schot van Alex ging door de handen van hun keeper, vervolgens tergend langzaam door zijn benen en zo mogelijk nog langzamer over de doellijn: 1-2. Een belangrijke goal omdat dit het keerpunt in de wedstrijd wat én – zoals later bleek – de kansen op het kampioenschap hiermee werden vergroot. Verder was de wedstrijd een kopie van de eerste wedstrijd; we verzuimden onze kansen te benutten (zelfs een leeg doel was aan ons niet besteed) en zo mocht VVIJ blijven hopen de gelijkmaker.

De laatste pot was tegen FC De Bilt. Omdat het team uit Hoofddorp de verre reis klaarblijkelijk niet zag zitten, was FC De Bilt zo vriendelijk om een team af te vaardigen. Ogenschijnlijk de beste van de drie tegenstanders. In de eerste twee duels lieten we de tegenstander terugkomen, nadat we telkens heel goed begonnen. Een gelijkspel zou voldoende zijn, maar daar gaan we natuurlijk niet op spelen. En sterker nog; het verval uit de eerste wedstrijden bleef uit. Onze jongens bleven gretig, de tegenstander werd continu onder druk gezet en zo kwam FC De Bilt niet tot noemenswaardige aanvallen. Onze jongens scoorden twee keer en de winst was een feit. Wat een inzet in deze laatste wedstrijd en wat een mentaliteit weer: niet opgeven, blijven doorgaan en elkaar helpen waar nodig. Zo hebben we jullie vaker zien spelen tegen goede tegenstanders tijdens de competitie. En met zo’n wedstrijd het seizoen eindigen is goed voor de klantenbinding. We komen allemaal volgend seizoen graag weer bij jullie kijken.

Het seizoen begon heel moeizaam als eerstejaars D op het hele veld tegen teams in een te hoge klasse en ook nog bijna allemaal spelend met vooral tweedejaars D-spelers. We waren daarom kansloos in de bekercompetitie. Maar naarmate het seizoen vorderde raakte ons team meer en meer op elkaar ingespeeld. En zodoende hebben we uiteindelijk leuk meegedaan in competitie. Met name de wedstrijden tegen de topclubs sprongen er uit. In die wedstrijden hebben jullie het beste van jezelf laten zien en deden jullie niet voor hen onder.

De trainers (Bas, John en Michael) hebben in ieder geval weer puik werk geleverd. Veel dank aan deze heren voor het opofferen van jullie vrije tijd, voor de goede zorgen voor onze kinderen (is toch telkens weer een enorme verantwoording) en voor het plezier dat onze kinderen mede dankzij jullie elke week weer hebben.

Zie ook de filmpjes in de kleedkamer om de mannen te bedanken.

Het was leuk om te zien dat ook de meeste ouders weer wekelijks kwamen opdraven om te rijden dan wel hun kind aan te moedigen. Met name voor André, Edwin, Jenne en ook weer Michael speciale dank voor het vlaggen dit jaar. Ook de sfeer onder de ouders was weer goed. Wellicht dat we het seizoen nog kunnen afsluiten met de traditionele ouder-kind wedstrijd.

En last but not least dank aan onze mannen. Wat zijn jullie een leuk stel! En wat kunnen jullie goed voetballen. Als jullie met z'n allen goed druk durven zetten en goed blijven aansluiten dan zijn jullie tot grootse dingen in staat. Dat hebben jullie in de competitie meerdere keren laten zien en zeker in het laatste toernooi. Neem dat gevoel mee naar het volgende seizoen, in welk team je ook komt te spelen. Dank voor een leuk seizoen met een heerlijk toetje!!

Meer foto's in het fotoabum.