F2 speelt twee toernooien

1 juni 2016 23:15

Eenmaal de Toernooizege en eenmaal de derde plek

Toernooizege en derde plek voor F2

Waar de F2 in de competitie nederlaag op nederlaag moest slikken en als hekkensluiter eindigde, blijkt het team wel échte toernooivoetballers te hebben. Jongens met uithoudingsvermogen die per wedstrijd sterker worden.

Het leverde zelfs een sensationele toernooizege op in Kinderdijk, waar slechts één wedstrijd werd verloren en verder met grote cijfers werd toegeslagen. Teams als Oud-Alblas, Tricht, Strijen en De Zwerver moesten uiteindelijk het hoofd buigen. De Zwerver haalde net zoveel punten als wij, maar onze doelpuntenmachine had veel harder toegeslagen. De enige ploeg van boven de Lek, bleek ook de sterkste te zijn.

Het zorgde voor grote euforie bij het team, dat nog lang niet gewend is aan winnen. Gezamenlijk werd de bokaal opgehaald in het dorp van de molens.

Het was een pure teamprestatie. Timo stond als een magneet op het doel, alles eindigde op zijn handen of voeten. Zelfs als er in wedstrijden slechts één bal op hem af kwam, was hij toch paraat. Tim verdedigde niet alleen uitstekend, maar scoorde ook nog aan de lopende band. Net als Thomas, die toesloeg met verwoestende afstandsschoten. Marouan scoorde niet, maar was het befaamde slot op de deur en de aanjager voor de ploeg.

Suleiman schakelde steeds tussen aanval en verdediging. De ene wedstrijd tegenhouden, de andere wedstrijd naar voren. Hij had geen enkele moeite met die dubbelrol. Timme scoorde veel en makkelijk en strooide met passes. Melle moest naar zijn zin veel te lang wachten op een goaltje, maar maakte vele meters en mocht in de slotseconden van de laatste wedstrijd nog een tweede doelpuntje meepikken. Ook Rayan was een felle en snelle aanvaller, die hard werkte voor het team en scoorde.

De toernooizege gaf veel vertrouwen voor het grote toernooi een week later bij Wilhelmina in Den Bosch. Met Joey als invaller, die ook nog even de finale van de penaltybokaal haalde, bleek de F2 een taaie ploeg. Na een overwinning, een nederlaag en een gelijkspel werd de finalepoule gehaald.

Daarin werd het weer tweemaal 1-1 en in de slotwedstrijd tegen Bavel was zelfs toernooiwinst nog mogelijk. We kwamen met 1-0 achter, maakten gelijk, maar moesten uiteindelijk met 2-1 onze meerdere erkennen in de Brabanders. Maar derde, op een groot en sterk toernooi, het was een uitstekende afsluiting van het seizoen voor de F2.