Schoonhoven herstelt zich en pakt 3 punten

11 april 2011 22:30

Na de slechte resultaten van de afgelopen weken heeft Schoonhoven de draad weer opgepakt. Victoria '04 werd in eigen huis met 2-0 verslagen. De overwinning was meer dan verdiend en kwam tot stand door doelpunten van Surija Nandagopal en Kenneth Wijngaarden. Een tegenvaller was het uitvallen van Wim Overbeek in de slotfase, met een op het eerste oog zware knieblessure.

Het was Schoonhoven er alles aan gelegen om weer drie punten te pakken. Enerzijds om de aansluiting te houden met de subtop, anderszijds omdat de ploegen in de degradatiezone niet eens zo ver meer  achterstonden. Er stond dan ook een gretig Schoonhoven op de mat die zeker in de eerste helft duidelijk de bovenliggende partij was. Schoonhoven kreeg via Robin van Elteren de eerste kans op openingstreffer. Hij verlengde een voorzet van Robin Heijkoop, maar  zijn schot spatte uiteen op de lat.

Niet veel later viel de treffer dan toch. Jouk Pols gaf een prachtige steekpass op de opkomende Surija Nandagopal. De buitenspeler was sneller bij de bal dan de keeper en met een bekeken lobbal verschalkte hij de Victoria ’04 doelman. De gasten uit Vlaardingen konden er aanvallend weinig tegenoverstellen. Sjef van Vugt werd nauwelijks getest en de voorsprong kwam in de eerste helft dan ook niet meer in gevaar. Zo ging Schoonhoven met een verdiende 1-0 voorsprong aan de thee.

Ook na de rust bleef Schoonhoven de betere ploeg, maar het niveau was duidelijk minder dan in de eerste helft. De spitsen werden snel gezocht met lange ballen, maar echt gevaarlijk werd het niet. Omdat ook Victoria ’04 geen potten kon breken voor het doel van Sjef van Vugt, bleef Schoonhoven eenvoudig overeind. De wedstrijd werd definitief op slot gegooid, nadat invaller Kenneth van Wijngaarden alert was bij een rebound. Een vrije trap van Willem-Paul van der Heijden kon niet goed verwerkt worden door de Victoria ’04 doelman, waarna Kenneth Wijngaarde scherp was om de bal binnen te schieten, 2-0.

Een domper deze wedstrijd was het uitvallen van Wim Overbeek. Na doorzetten op de keeper kwam Overbeek (geen sprak van een overtreding) ongelukkig ten val en verdraaide zijn knie. Overbeek is naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek. Onduidelijk is nog wat de ernst van de kwetsuur is, maar het lijkt erop dat hij deze competitie niet meer in actie zal kunnen komen.

Schoonhoven behaalde op een prachtige voorjaarsmiddag weer 3 punten en steeg een plekje op de ranglijst en staat nu 7e. Komende week zal met spanning worden uitgekeken naar de uitspraak van de KNVB. Hopelijk bestaat er nog gerechtigheid en krijgt Schoonhoven de 4 in mindering gebrachte punten terug. Mocht Schoonhoven de punten terug krijgen, stijgt het weer naar plaats 3 en behoort het behalen van de nacompetitie weer tot de mogelijkheden.

Ongeacht de uitspraak van de KNVB zal Schoonhoven het resultaat tegen Victoria ’04 een goed vervolg willen geven. Dit zal men volgende week moeten doen in de lastige uitwedstrijd tegen Bolnes.

Opstelling Schoonhoven: Sjef van Vugt, Gerben Ruissen, Mark Kruiper, Jouk Pols, Robin Heijkoop, Thomas Berendsen, Surija Nandagopal (Erik Hartvelt), Erik Zuurmond (Ettiene Niestadt), Wim Overbeek (Kenneth Wijngaarden), Willem-Paul van der Heijden en Robin van Elteren.