Schoonhoven J015-1 dendert door ...

24 oktober 2016 12:45

Het lijkt wel of de C1 van VV Schoonhoven niet te stoppen is.

Het lijkt wel of de C1 van VV Schoonhoven niet te stoppen is. Afgelopen zaterdag stond in de beker Quick Boys Jo 15 ( C1 ) uit Katwijk op het programma. Op papier een loodzware tegenstander die in de derde divisie, A-categorie uitkomt. Om maar even aan te geven dat Quick Boys een grote club is, ze hebben bv 22 heren teams en 9 C-elftallen. Maar onze C1 die zelf uitkomt in de eerste klasse keek vol vertrouwen uit naar deze mooi wedstrijd en kon zo goed testen of ze ook tegen zwaardere tegenstanders opgewassen zijn.We hadden verwacht dat Quick Boys vanaf de eerste minuut druk op de bal zou zetten en van achteruit de aanval op zou bouwen. Doordat Schoonhoven C1 fanatiek begon kregen ze daar geen kans voor. Schoonhoven had vanaf het begin de controle over de wedstrijd en kon rustig opbouwen. Na een paar gemiste kansen pikte Godwill halverwege de eerste helft een afvallende bal op uit een mooie aanval net buiten de zestien. Daar waar wij dachten dat hij zelf zou schieten behield hij goed het overzicht en met een uitgemeten pass bij de tweede paal kon Daan Riekwel de bal inkoppen. En met deze verdiende 1-0 ging Schoonhoven de rust in.

Quick Boys kwam getergd de kleedkamer uit en wilde uiteraard snel de gelijkmaker scoren. Ze begonnen nu wel met veel druk en kregen veel kansen. Maar door een goede verdedig in en een sterk keepende Stefan Rooken behield Schoonhoven C1 de voorsprong. Schoonhoven kreeg daarna zelf nog een paar goeie kansen maar uiteindelijk klonk het fluitsignaal voor het einde van de wedstrijd en Schoonhoven C1 stond met de wel verdiende drie punten in handen. Een mooie overwinning en zeker een goede teamprestatie.

Vol vertrouwen kijken
we uit naar de loting voor de volgende ronde in de beker. Misschien loten we wel SC Feyenoord. Zou leuk zijn……..

Op de facebookpagina van Quick Boys JO15-1 lees je hun wedstrijdverslag.