Schoonhoven JO9-4 start competitie overtuigend

2861 GJ
BERGAMBACHT

Vandaag de start van de competitie voor de jongens van JO9-4

Op deze zaterdag zouden de mannen de punten wel even ophalen bij onze buurgemeente Bergambacht. Op het programma stond de wedstrijd tegen Bergambacht JO9-3.

Gezien de vrijdagavond besteding van een van de coaches werd er wat later dan normaal verzameld bij Linquenda namelijk om 7.56 TK (TK=torenklok). Keurig op tijd waren de 8 mannen die het vandaag zouden gaan doen aanwezig. Dinand was vandaag afwezig omdat hij een zeer ws zware nacht zou hebben vanwege de aanwezigheid van vele meiden bij hem thuis (slaapfeestje van grote zus).

De mist hing laag maar dat was voor de jongens geen belemmering om vroeg op het echte grasveld te staan voor de warming up. Lange tijd was er geen tegenstander aanwezig totdat er een minuut of 10 voor aanvang een behoorlijk aantallen meeuwen (of waren het IJsselmeervogels?)aan kwam vliegen, toch niet de tegenstander?? Gelukkig kwam Bergambacht ook al snel en daar zaten een aantal grote jongens bij. Volgens een luisterend oor langs de zijlijn werd er door iemand vanuit Bergambacht al opgemerkt dat het allemaal kleintjes waren uit Schoonhoven. Maar dat zegt niks!!!

Met Ralph op het doel en Luc in de wissel begon de wedstrijd. Schoonhoven begon snel met druk zetten maar de bal wilde maar niet goed vallen.Totdat Julian eerder bij de bal was dan de keepster (jawel een goede keepster) en zo de 0-1 kon maken voor onze mannen. In een schaarse aanval van Bergamabacht die daarop volgde kwam er een aanvaller alleen op Ralph af die goed en dapper ingreep waardoor het 0-1 bleef. Kort daarop was het wederom Julian die mooi inschoot waardoor het 0-2 werd. Een strijdvaardige 1e helft waarin Joey alert verdedigde, Benyamin en Nasserdin veel ballen onderschepten, Luc lekker overal liep te "stofzuigen" en Wesley, die overal liep te sleuren. Liam zag goed de ruimte maar werd helaas niet altijd tijdig aangespeeld.

Met deze stand begonnen we aan de rust. Ondanks het overwicht in de 1e helft kon het nog alle kanten op. Kwestie dus van alert en fel beginnen aan de 2e helft. Julian ging op het doel en Ralph mocht in de spits plaatsnemen. Schoonhoven zette weer snel druk en kreeg kansen maar de keepster van Bergambacht was steeds alert.

Door goed doorzetten van Benyamin kwam de bal bij Ralph terecht die goed inschoot, 0-3, daarna kon Liam alleen op de keepster af en hij schoof de bal beheerst langs de keepster, 0-4. Vervolgens kwam Ralph langs de rechterkant op en ondanks een advies van een (zijn) enthousiaste vader uit het publiek om voor te geven schoot hij zelf mooi in, 0-5. De keepers (Julian en Ralph) zijn vandaag ook de scorende mensen! Wat zijn de jongens toch allround. En uiteraard zoals het een JO9 (F-team) wilden alle jongens toen naar voren. Hierdoor kon Bergambacht uitvallen en er was een goede redding van Julian voor nodig om de 0 vast te houden. Een waarschuwing dus! Maar helaas iets later toch weer een aanvaller van Bergambacht die alleen op JUlian af kon en dit keer was ook Julian kansloos, 1-5.

De jongens waren weer wakker uit een mooie aanval scoorde de goed meegelopen Luc uit een mooie assist van Ralph, 1-6. Toch moest Julian nog een keer heel goed optreden bij een afstand schot waarbij hij helaas licht geblesseerd raakte aan zijn arm waardoor Liam in zijn gewone blauwwitte Schoonhoven shirt de keepershandschoenen aantrok (over allround gesproken). Vervolgens onderschepte Wesley de bal die met een goede pass Luc alleen op de keepster afstuurde, en jawel goallllllll, 1-7.

Het slotakkoord was voor Ralph die via een mooie pass van Wesley bedient werd en alleen op het doel af kon om de eindstand op het bord te zetten. 1-8!

Een mooie overwinning van een mooi ECHT TEAM. Klasse jongens, een mooie start van de competitie. Komende zaterdag thuis tegen Sportlust een ploeg die vandaag ook ruim gewonnen heeft.met 8-0 bij en van Be Fair. Met deze passie, strijd en leuk voetbal moeten we een eind kunnen komen dit seizoen. Goed weekend verder!