Opnieuw winst voor Schoonhoven in slotfase

7 november 2016 11:00

VVS boekte afgelopen zaterdag de tweede overwinning op een rij. In en tegen Zevenhoven werd er met 0-1 gewonnen. De matchwinner was invaller Juliën Buijs die in de 86e minuut de enige treffer van het duel scoorde. Door de overwinning is VVS opgeklommen naar een tiende plaats op de ranglijst.

De tegenstander van afgelopen zaterdag was Zevenhoven. Na een aantal jaren tegen degradatie gevochten te hebben viel het doek voor Zevenhoven vorig dan toch en daalde de ploeg af naar de 3e klasse. De ploeg van trainer Marcel Valk speelde de afgelopen 14 seizoenen in de 2e klasse en daarvoor zelfs nog 3 seizoenen in de 1e klasse. Ook dit seizoen draait het nog niet goed. Na de degradatie van vorig seizoen verlieten een hoop spelers de club en daardoor heeft het een hoop kwaliteit ingeleverd. Dat is ook terug te zien op de ranglijst. Na acht wedstrijden staan de rood-gelen onderaan de ranglijst met 4 punten en lijkt het opnieuw een moeilijk seizoen te worden. VVS is na de overwinning van vorige week op Siveo’60 opgeklommen naar de twaalfde plaats op de ranglijst. Voor beide ploegen was het dus zeer belangrijk om de drie punten te pakken.

VVS trainer Wim Eilander kon weer beschikken over aanvaller Tiago de Vries. Na een aantal weken van afwezigheid door een blessure kon de jonge spits weer vanaf de aftrap starten. Beetje bij beetje begint de ziekenboeg leeg te lopen en kunnen er weer keuzes gemaakt worden en dat moet altijd lekker zijn voor een trainer ook al zal je spelers moeten teleurstellen.

De wedstrijd tegen Zevenhoven begon met een minuut stilte vanwege het overlijden van de vader van drie spelers van Zevenhoven. Wij wensen de spelers en nabestaanden heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode. VVS begon niet goed aan het duel. De ploeg van Wim Eilander had moeite met de strijd die Zevenhoven vanaf de eerste minuut leverde. Met voornamelijk lange ballen probeerde de roodgele brigade gevaarlijk te worden en dat resulteerde uiteindelijk in twee grote mogelijkheden. De eerste kans werd vanaf de rechterkant voorlangs geschoten en bij de tweede grote kans werd de bal op de paal geschoten. VVS kon er maar weinig tegenover stellen. VVS was vooral slordig in balbezit. Simpele passes werden zomaar ingeleverd en de ploeg had totaal geen grip op het middenveld. Pas na 30 minuten spelen kon VVS gevaarlijk worden voor het doel van Zevenhoven. Via een corner werd de bal voor het doel gebracht en dat leverde een paar kansjes op maar in de scrimmage kon de bal niet achter de Zevenhoven doelman geschoten worden. Na het eerste half uur kreeg VVS meer grip op de wedstrijd maar grote kansen konden er niet genoteerd worden. Uiteindelijk was de ruststand dus 0-0 omdat beide ploegen niet meer wisten te scoren.

In de tweede helft was er een totaal ander VVS te zien. Duels werden nu wel gewonnen, ballen werden niet meer zomaar ingeleverd en er werd wat meer druk vooruit gegeven. Het spelbeeld was dan ook totaal anders dan de eerste helft. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van Zevenhoven. VVS kon ook verschillende malen gevaarlijk worden in het zestienmeter gebied maar steeds was de eindpass niet zuiver. Rogier Peltenburg was het dichtst bij een doelpunt. De aanvoerder kon alleen op de Zevenhoven doelman af, zijn schot ging door de benen van de doelman maar de bal ging uiteindelijk net voorlangs en daarmee miste VVS een grote kans om de score te openen. Na 65 minuten spelen werd aanvaller Juliën Buijs in de ploeg gebracht. Binnen 2 minuten spelen was het bijna gelijk raak voor Buijs. Zijn schot van buiten het zestienmeter gebied werd echter gekeerd door de doelman. VVS bleef op zoek naar de 1-0 en met Farouk el Kadiri werd er nog een aanvaller in het veld gebracht. Zevenhoven kon er op dat moment nog steeds weinig tegenover stellen. Af en toe probeerde het via de counter gevaarlijk te worden maar steeds werd er slordig omgegaan met het balbezit. Uiteindelijk wist VVS toch op een 0-1 voorsprong te komen. In de 86e minuut was het Arie Versluis die vanaf de rechterkant een voorzet gaf op de aanstormende Juliën Buijs die vervolgens met een mooie volley de bal achter de Zevenhoven doelman schoot. Na de 0-1 was het voor VVS vooral het verdedigen van de voorsprong. Zevenhoven begon aan het te dringen met hoge ballen, corners en vrije trappen. Een aantal maal werd het ook nog gevaarlijk maar gelukkig wist Zevenhoven de bal niet in het doel te krijgen. In de 96e minuut kwam het bevrijdende fluitsignaal van de scheidsrechter en daarmee boekte VVS de tweede overwinning op rij. Het was ook voor de derde keer op rij dat VVS in de slotfase wist te scoren. Tegen LSVV’70 werd er in de blessuretijd een punt veilig gesteld en vorige week pakte VVS in de 95e minuut een 3-2 overwinning tegen Siveo’60.

Door de overwinning kan VVS weer omhoog kijken en is er weer aansluiting gevonden met de middenmoot. Met 10 punten uit 9 wedstrijden bezet VVS een tiende plaats op de ranglijst. Volgende week speelt VVS een thuis wedstrijd tegen CVC Reeuwijk. CVC Reeuwijk verloor afgelopen zaterdag op eigen veld met 0-3 van Nieuwkoop en bezet momenteel de vijfde plaats op de ranglijst met 15 punten uit 9 wedstrijden. De wedstrijd beging volgende week om 15.00 uur op Sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Elteren, Van Schaik, Berendsen, Teunissen (Ruissen), Belali, Karroum, Omary (El Kadiri), Peltenburg, Versluis, De Vries (Buijs)