JO11-3 pakt eerste punt

2841 EB
MOORDRECHT
tel. 0182-373142

Ze knokten, ze hielpen elkaar, ze speelden samen. En dat na een training op donderdag waarin onze jongens vooral op elkaar liepen te mopperen. In de uitwedstrijd bij Moordrecht, waarvan we vooraf al wisten dat die spannend zou worden, was de E3 gelukkig weer een echt team.

Vooral de eerste helft was fantastisch. Geen vijfde klasse, geen derde klasse, maar grote klasse! Badr kwam steeds goed uit zijn doel en leek soms wel een vierde verdediger. Marouan schakelde zijn tegenstander uit en zorgde voor passes naar voren. Op links en rechts deden Suleiman en Ian hetzelfde. Kian liet ook weer zien dat het hem niet uitmaakt op welke plek in de verdediging hij staat. Positie kiezen, ingrijpen en naar voren passen, dat doet hij overal.

Ayoub bewees dat hij niet alleen goed kan aanvallen, maar dat hij ook als rechtsback een kuitenbijter kan zijn, die ook nog voor splijtende dieptepasses zorgt. Heel knap!

In de aanval had Melle altijd goed oog voor zijn medespelers en stroopte hij ook de mouwen op. Luuk gedroeg zich als een échte teamspeler en zag dat je ook dan nog zelf je acties kunt maken. En Souhaib dartelde langs de rechterflank, als een Ferrari die allemaal Moordrechtse Mercedessen voorbij scheurde.

Fel verdedigen, prachtig combinatiespel, de E3 liet zien dat het misschien wel terecht is dat we twee klassen omhoog zijn geplaatst. Moordrecht werd voor de pauze weggespeeld. De 2-0 voorsprong na goals van Souhaib en Luuk (prachtige stiftbal) was niet meer dan logisch.

Maar we waren er nog lang niet. Moordrecht is niet voor niets net als wij gepromoveerd naar de derde klasse. In de beker was het thuis met het nodige geluk 4-4 geworden. Die gasten zouden zich echt niet even laten wegzetten op het eigen veld.

Dus waarschuwden de trainers in de rust. Blijf fel, blijf samenspelen, blijf als verdediger achter je man. Dat laatste lukte niet helemaal en dus kwam Moordrecht terug tot 2-2. We letten zelf niet goed op en Badr had de pech dat hij uitgleed, toen hij net wilde ingrijpen.

Waar we voor de rust allemaal samen hadden gezorgd voor prachtig voetbal, waren we er ook samen verantwoordelijk voor, dat er niet werd gewonnen. In de aanval werden enkele prachtige kansen gemist.

Is dat erg? Helemaal niet. We hebben met z’n allen geknokt voor een goed resultaat en werden nog bijna beloond toen Marouan vernietigend uithaalde in de stijl van Arie Haan en Ronald Koeman. Een verstandige keeper had zich achter het eigen doel verscholen, maar die van Moordrecht was dapper en goed en hield de bal tegen. Knap, maar jammer voor ons.

In elk geval heeft de E3 een stijgende lijn te pakken, na de nederlaag bij FC Oudewater. Toen waren we na rust al gelijkwaardig, nu haalden we volkomen verdiend een punt bij Moordrecht. Alle reden om vol zelftrouwen toe te werken naar onze eerste thuiswedstrijd in de competitie tegen Sportlust, dat ook uit de vijfde klasse komt.