Onverdiende en geflatteerde nederlaag voor Schoonhoven

14 november 2016 21:00

VVS heeft afgelopen zaterdag helaas niet voor de derde keer op rij weten te winnen. Op eigen veld verloren de blauwwitten met 1-4 van CVC Reeuwijk. Voor VVS was verdediger Robin van Elteren de doelpuntenmaker. Door de nederlaag blijft VVS op een tiende plaats staan met 10 punten uit 10 wedstrijden.

Na de overwinningen op Siveo’60 en Zevenhoven was het vertrouwen groot voor een goed resultaat tegen CVC Reeuwijk. VVS trainer Wim Eilander kon over een nagenoeg fitte selectie beschikken. Eilander had ook A-junior Walter van Maurik weer opgeroepen. De matchwinnaar van twee weken geleden tegen Siveo’60 laat al het hele seizoen een goede indruk achter in de wedstrijden waarin hij meedeed. Vandaar dat Eilander ook deze week weer een beroep wilde doen op het jonge talent.

De tegenstander van afgelopen zaterdag was geen onbekende voor VVS. In het verleden speelden beide ploegen al regelmatig tegen elkaar in competitie verband. De laatste ontmoeting dateert van het seizoen 2012/2013. VVS wist de wedstrijd toen met 4-1 winnend af te sluiten. In het huidige seizoen draait de ploeg van trainer Gerard van Ruitenburg prima met 15 punten uit 9 wedstrijden.

In het begin van de wedstrijd had CVC Reeuwijk de overhand en liet het zien voor niets minder dan een overwinning naar de Zilverstad te zijn gekomen. De ploeg had veel balbezit en probeerde vooral via de flanken gevaarlijk te worden. Ondanks het overwicht konden de Reeuwijkers echter geen grote kansen creëren. VVS kon er in de beginfase niet veel tegenover te stellen. De grootste kans was echter wel voor de thuisploeg. Na 18 minuten spelen was het Rogier Peltenburg die alleen op doel af kon en probeerde de bal daarna breed te leggen op de inkomende Tiago de Vries. De aanvoerder had beter voor eigen succes kunnen gaan want zijn pass belandde bij een verdediger van CVC Reeuwijk in de voeten en daarmee ging deze grote kans op een 1-0 voorsprong verloren. Een paar minuten later leek VVS een zware middag tegemoet te gaan. Aanvaller Tiago de Vries kreeg de rode kaart voorgeschoteld na een trappende beweging richting zijn tegenstander en kon daarmee gaan douchen. Voor CVC Reeuwijk was dat het moment om nog een tandje bij te schakelen om het overtal in spelers te benutten. Maar net als in de beginfase van de wedstrijd kon de ploeg geen noemenswaardige kansen creëren. Na 35 minuten spelen kwam ook VVS beter in het spel. Van een ondertal in spelers was niets meer te zien. Het besef was er bij de spelers dat er een tandje bijgeschakeld moest worden om een goed resultaat te behalen. Dit werd uiteindelijk ook beloond met een 1-0 voorsprong. Op slag van rust was het rechtsback Robin van Elteren die een voorzet van Amine Karroum achter de Reeuwijkse doelman wist te koppen. Kort daarna werd er afgefloten door de scheidsrechter en kon VVS met een lekker gevoel de kleedkamer in.

Dat lekker gevoel was na rust echter weer snel weg. Kort na rust kwam CVC Reeuwijk al op gelijke hoogte. In de 51e minuut was het de nummer 10 van CVC Reeuwijk die van een meter of twintig vrij kon aanleggen en met een diagonaal schot verschalkte hij VVS doelman Sjef van Vugt. VVS liet zich echter niet van de wijs brengen en was gebrand op een goed resultaat. Na de 1-1 ging VVS steeds beter voetballen. Er was totaal niet te zien dat VVS met een man minder speelde en het was wachten op een nieuwe voorsprong voor VVS. VVS kon het overwicht echter niet uitdrukken in een grotere voorsprong. Een paar keer stond de doelman van de Reeuwijkers in de weg en behoedde daarmee zijn ploeg voor een grotere achterstand. CVC Reeuwijk kon er niet veel tegenover stellen na de gelijkmaker. Toch kwamen de bezoekers tegen de verhouding in op voorsprong door een zeer gelukkig doelpunt. In de 77e minuut werd een voorzet van CVC Reeuwijk door een eigen speler van richting veranderd en de bal vloog over doelman Van Vugt in de verre hoek. Dit tegendoelpunt was voor VVS een flinke domper en het gevoel op een goed resultaat zakte weg bij de Zilverstedelingen. De ploeg kwam deze tegenvaller niet meer te boven. Het probeerde nog wel op zoek te gaan naar de gelijkmaker maar kansen waren er niet meer te noteren. In de 87e minuut kwam VVS ook nog op een 1-3 achterstand en een minuut later werd het zelfs nog 1-4 voor CVC Reeuwijk. Na precies 90 minuten spelen floot de scheidsrechter af en waren er gemengde gevoelens bij VVS. Uiteraard was er de teleurstelling van de 1-4 nederlaag maar aan de andere kant was er een goed gevoel over het feit dat de ploeg een prima wedstrijd speelde nadat het al na 22 minuten verder moest met tien man. Door de nederlaag blijft VVS op een tiende plaats staan met 10 punten. CVC Reeuwijk steeg door de overwinning naar een vierde plaats op de ranglijst.

De volgende wedstrijd van VVS is op zaterdag  26 november. Dan moet er in Benthuizen gespeeld worden tegen BSC’68. De Benthuizenaren staan momenteel één plaats boven VVS met 16 punten uit 10 wedstrijden. Het is dus zaak voor VVS om een overwinning mee te nemen uit Benthuizen om niet de aansluiting te verliezen met de middenmoot. VVS zal het in ieder geval moeten doen zonder aanvaller Tiago de Vries. De KNVB deelde een schorsing van 4 wedstrijden uit waardoor De Vries voor de winterstop niet meer in actie zal komen voor VVS. De wedstrijd tegen BSC’68 begint op 14.30 uur op sportpark “Ons nieuwe erf”.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Elteren, Berendsen, Van Schaik, Teunissen, Belali, Karroum (Van Maurik), Omary (Buijs), Peltenburg, Versluis, De Vries.