Bestuurs- en ander nieuws door Teus Verhoef

5 oktober 2011 18:30

Met de onderwerpen: Zaterdag 1 wat verder achterop • "Oktoberfest" • Koplopers! • Nog steeds een hoge oud papierprijs

Zaterdag 1 wat verder achterop.

De op 1 oktober  jl. met 3-2 geleden nederlaag tegen BSC ’86 wierp ons team in de stand enige plaatsen terug en wordt nu, samen met Be Fair, de achtste plaats ingenomen, zulks met zes punten achterstand op de koplopers Soccer Boys en CVC Reeuwijk. Ons team had te maken met enige "nieuw" geblesseerde spelers, onder wie de "luchtmacht" Mark Kruiper en Deef Vermeulen, maar ook trainer Bert Potuyt voerde dit niet als excuus aan, althans niet gedaan in het AD van maandag  jl. Hierin stelde hij wel (geciteerd): "In de tweede helft liet de mentaliteit bij veel van mijn spelers te wensen over. Daar moeten we deze week maar eens over praten". Hopelijk zal dit betrokkenen weer op scherp zetten. Op 8 oktober wordt in eigen huis om 15.00 uur afgetrapt tegen Perkouw, dat het nu toe als promovendus verrassend goed doet en ons in de stand, als vierde en 2 punten meer, zelfs voor gaat, Hopelijk zal dit zaterdag a.s. veranderen en voor zo’n derby ben je als speler natuurlijk tot op het bot gemotiveerd.

"Oktoberfest"

In combinatie met de wedstrijd op 8 oktober organiseert de supportersvereniging, in samenwerking met de kantinecommissie, een "Oktoberfest" en aldus doen ze het op  z’n Duits, in grote mate analoog aan de bierfeesten in dat land in deze maand. Maar er wordt niet alleen voor bier gegaan (wat dit betreft natuurlijk uit pullen, zoals bij onze oosterburen bij zo’n feest gebruikelijk is), want men kan ook genieten van een barbecue en een broodje met zuurkool en worst, dit alles omlijst met muziek in de vorm van, natuurlijk in dit geval, Duitse hits (vanzelfsprekend niet tijdens de wedstrijd). Het ‘fest", waarvoor mogelijk gebruik zal worden gemaakt van een tent, zal rond het middaguur aanvangen. Laat het in alle opzichten een succesvolle zaterdag worden.

Koplopers

Na zaterdag jl. nemen onze volgende teams de bovenste plaats in:
B-4, C-2, C-4, E-3, E-7 in bekerpoules, voorafgaand aan competitie-indelingen.
Vasthouden, jongens!  Voor wat betreft heren senioren zijn er (nog) geen eerste plaatsen. Wel is Dames 1 op de 1e plaats geëindigd in de bekerpoule.

Nog steeds een hoge oud papierprijs.

Ook voor wat betreft de oud papieractie d.d. 6 augustus jl. oversteeg de landelijke oud papierprijs verre de standaardprijs die de gemeente hanteert, zijnde € 36,30 per ton. Het papier bracht liefst € 91,50 per ton voor ons op, aldus € 55,20 extra. En dat tikt bij 40.340 kg, zoals in augustus, lekker door, nadat ook in maanden daarvoor van een hoge oud papierprijs is geprofiteerd. Hopelijk zal ook de actie op 7 oktober a.s. ons zowel voor wat betreft het aantal kilogrammen als de prijs ons wederom goedgezind zijn en vooral ook penningmeester Paul van Schaik blij maken.

Teus Verhoef