B1 verliest van beter en feller UNIO

9 oktober 2011 9:15

Zaterdag stond de topper in de bekercompetitie tegen UNIO op het programma. Beide teams staan gezamenlijk op plaats 1. De winnar vandaag zal zich waarschijnlijk als winnar van de bekercompetitie mogen kronen. Een wedstrijd waarin het er echt op aankomt dus. Helaas zakte de B1 gigantisch door het ijs – wellicht door het warme weer – want UNIO won met 3-0.

Het was bijna tropisch warm om te voetballen, met veel zin werd er afgereisd naar Oudewater. Het strijdplan was helder en de voorbereiding was goed. Al was wel duidelijk dat het erg warm was. In het begin was het duidelijk aftasten aan beide zijden en het middenveld had de handen vol aan de beweeglijke mannen van UNIO die met veel positiewisselingen constant de bal vrij konden aannemen. Toch was het VVS dat een gigantische kans kreeg op de openingstreffer maar Fouad kopte van dichtbij in de handen van de keeper. Het spel golfde heen en weer zonder dat het echt grote kansen opleverde. VVS gokte te veel op de lange bal en UNIO kon tot 30 meter van het doel de bal goed in de ploeg houden maar de voortzetting richting doel werd onschadelijk gemaakt door de verdediging van VVS. Toch was UNIO dat via een verkeerd uitverdedigen aan een voorsprong kwam. Direct daarna kreeg de B1 wat meer grip op de wedstrijd en kreeg Daan een grote kans die hij in 2e instantie in het doel schoot. Waarom de goal werd afgekeurd weet nog steeds niemand maar hij telde in ieder geval niet en met een 1-0 achterstand werd er gerust.

Door een aantal blessures werd het team omgegooid en dat kwam het spel  niet ten goede. UNIO was in de 2e helft heer en meester. Het voetbalde goed vanuit de positie met veel inzet en passie. Daar stelde VVS bitter weinig tegenover. De boys dekten niet kort genoeg ,waren niet bereid te werken voor elkaar en bij balbezit werd er vooral gedacht aan de individuele actie. INIO kreeg niet veel kansen, maar bepaalde wel het spelbeeld. Uit een corner kopte de lange laatste man van UNIO vrij in en een paar minuten voor tijd was het via een mooie aanval over rechts van UNIO weer raak. VVS kreeg nog wel een aantal mooie mogelijkheden. Nathan en Julien kwamen beiden 1-op-1 met de keeper maar het vizier stond niet op scherp. En zo won UNIO terecht met 3-0 van de B1. Volgende week de derby tegen Bergambacht. Er zal uit een ander vaatje moeten worden getapt om de punten in Schoonhoven te laten. Veel feller voetballen, de bal laten rondgaan, de ego’s thuis laten en gezamenlijk werken voor elkaar.