Een ongelijke strijd

2761 JE
ZEVENHUIZEN ZH
tel. 0180-631683

Ze knokten, ze bikkelden, ze zwoegden over het hele veld. Maar toch stond er na 50 minuten een 14-1 stand voor Groeneweg op het wedstrijdformulier. En kunnen we inmiddels wel de conclusie trekken dat de KNVB een vergissing heeft gemaakt door ons na de bekercompetitie twee klassen omhoog te zetten naar de derde klasse

Verliezen is niet erg, maar het wordt heel vervelend als je geen moment de kans hebt gehad om er een echte wedstrijd van te maken.

Toch stroopte de E3 de mouwen op, met in de eerste helft Melle als gelegenheidskeeper, die best mooie reddingen verrichtte, maar kansloos was tegen de Zevenhuizense stormloop.

Als linksback kleunde Ayoub er stevig in, achterin probeerde Suleiman alle gaatjes te dichten en ook Ian was lekker aan het buffelen, tot hij vlak voor rust huilend met een enkelblessure van het veld ging. Alweer tegenslag, want vorige week had Kian al een breukje in de pols overgehouden aan een valpartij. Maar hij had gewoon vroeg de wekker gezet om met zijn teamgenoten naar Zevenhuizen te gaan. Klasse!

Marouan bikkelde op het middenveld en voorin sleurden en dribbelden Souhaib en Luuk op zoek naar goals. Dat leverde één prachtige treffer van Souhaib op. Na rust stond ook Melle in de aanval en die scoorde nog bijna met een hakbal. Maar de bal rolde net niet over de lijn.

Nu stond Badr in de goal en ook hij stopte heel wat ballen, maar kreeg er ook flink wat om de oren. Er was simpelweg geen houden aan.

De sfeer werd ook nog verpest door een scheidsrechter die er geen begrip voor had dat Abdel een onschuldige opmerking maakte, toen Souhaib na een overtreding van Groeneweg huilend op de grond lag. Hij vond zijn eigen gezag belangrijker dan de gezondheid van een jochie van 9 jaar. Ongelooflijk. Gelukkig was de clubleiding van Groeneweg zo scherp om in de tweede helft een andere scheidsrechter te laten fluiten, waarna de sfeer gelijk een stuk beter was. Hulde daarvoor!

Wij hopen nu dat de KNVB na enkele grote nederlagen inziet dat JO11-3 te hoog is ingedeeld en dat we beter af zijn in de vierde klasse. We zullen zien, maar gaan in elk geval vol goede moed verder. Dat zal lukken, want ondanks het pak slaag in Zevenhuizen hebben de jongens elkaar niet laten zakken en bleven ze positief. Dat is een enorm compliment waard!