JO9-4 overklast koploper

Schoonhoven JO9-5 - Schoonhoven JO9-4 1 - 9

JO9-4 overklast koploper Schoonhoven

Julian - Wolf (schot)
Luc - Monnichmann (intikker)
Julian - Wolf (schot)
Liam - Huiskes (intikker)
Wesley Hak (schot)
Wesley Hak (schot)
... (schot)

26 november 2016 9:45

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871 AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Vandaag moest het na het eerste puntverlies van afgelopen week gebeuren tegen de nog ongeslagen koploper. 4 wedstrijden gespeeld en nog 0 tegen doelpunten! Dat zal wel eens een lastige klus kunnen worden. Bovendien moest deze wedstrijd ook nog eens uit gespeeld worden.

De tegenstander van vandaag was Schoonhoven JO9-5, jawel onze eigen JO9-5. Zij die zo goed gestart zijn nadat ze 2 klassen hoger geplaatst zijn na de bekercompetitie. Van de kilometervergoeding werden we ondanks dat we uit speelden vandaag niet rijk. Maar enigzins gespannen waren de mannen van de JO9-4 afgelopen week wel geweest. Een groot aantal afwezigen op de training vanwege allerlei kwaaltjes! Of waren ze juist zo verstandig om het lichaam rust te gunnen om zo vreselijk scherp aan de start te staan tegen hun "vriendjes"van de JO9-5? We zouden het vandaag gaan zien.

Een mooie aanvangstijd vandaag voor de wedstrijd. We mochten uitslapen want de wedstrijd begon om 9.45 uur op het heilige gras van veld 1 rechts. Hier hadden we nog nooit verloren dus dat gaf al moed.
Dat uitslapen was door Aart (vader van Dinand) wat te letterlijk genomen dus kwam er om 9.24 uur een appje binnen (terwijl we om 9.15 uur aanwezig moesten zijn) dat Dinand er aankwam. Maar afijn, lekker dik aangekleed kwamen onze mannen op tijd naar buiten om aan de voorbereiding op deze kraker te beginnen.

Toen de goed leidende scheidrechter gefloten had voor het begin, lieten onze jongens direct zien wat ze van plan waren....................namelijk winnen. Met veel druk, goed overspelen en scherp voor het doel was het wachten op het eerste doelpunt voor Schoonhoven. Want dat was zeker, de 1e goal zal voor Schoonhoven zijn. Na een minuut of 6 nam de F09-4 zeer terecht de leiding via een penalty die benut werd door Joey van Donselaar. (Eigenlijk geen penalties bij de JO9, maar door deze handsbal werd zeer ws een doelpunt ontnomen, dus vooruit)

Ook bleek dat Julian zich vandaag voorgenomen had om goed vrij te staan en zodra mogelijk gebruik te maken van zijn goede schot. Zo scoorde hij ook de 2-0,, toen Luc snel daarna de 3-0 intikte was het wel duidelijk. Onze mannen van de JO9-4 lieten vandaag niet met zich sollen. Benyamin, Nasserdin,Joey en onze tijger Dinand zorgden ervoor dat Ralph die de 1e helft weer keepte weinig te doen kreeg. Wesley die gelukkig weer hersteld was van zijn astma sleurde aan de zijkanten en zorgde met mooie voorzetten voor gevaar voor het doel van de dappere keeper van Schoonhoven JO9-5. Inmiddels hadden eerst Julian (4-0), Liam (5-0) en weer Julian voor de 6-0 ruststand gezorgd.

Mooi moment voor Julian om de 2e helft weer te gaan keepen, hij had er tenslotte zelf al 3 ingeschoten.

Een van de hoogtepunten van de wedstrijd was de sprint van hoofdcoach Roy aan het begin van de 2e helft (eind van de pauze), waarom die haast is nog steeds niet bekend, maar het zag er goed uit Roy.

De jongens starten wederom scherp en vrij snel na rust werd Wesley beloond voor zijn werklust en hij scoorde de 7-0 en redelijk snel daarna ook de 8-0, waar zou dit toch eindigen. Opvallend was dat de mannen van de JO9-5 gewoon sportief bleven voetballen en hard bleven werken. Ook dat is klasse jongens van de JO9-5!. Liam (jawel echt Liam en niet Wesley zoals in eerste instantie door de ter plekke aanwezige reporter bekend gemaakt werd) zorgde voor de 9-0 en toen kwam de magische grens van de 10 toch wel heel dichtbij. Dit verlamde onze mannen van de JO9-4 toch wel waardoor ze er niet meer aan toe kwamen om er nog 1 te scoren. Dit lukte de dapper doorstrijdende mannen van de JO9-5 nog wel een keer, met een droge knal na een uitval schoten zij de bal achter Julian. De eindstand was bereikt! Onze mannen hadden de koploper verslagen met een overduidelijke 9-1. Dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen. Ook de penalties werden nog gewonnen mede door de quasi nonchalante manier waarop Julian bijna alle penalties stopte.

Kortom een prachtige overwinning op deze koude winterdag die we met het gehele team en supporters afsloten in de kantine onder het genot van lekkere door de familie Wolff gebakken cakejes. Al met al een feestdag voor de gehele JO9-4.

Nu weer concentreren op onze volgende wedstrijd zaterdag 3 december thuis tegen ONA. Ook dan moeten we er weer vol tegen aan om de overwinning binnen te halen en dan maar kijken wat dat dit seizoen op gaat leveren.

Prettig weekend allen verder nog!

uw reporter