B1 walst over Bergambacht B1 heen

9 oktober 2011 9:30

Vooraf was er nog enige twijfel of de derby door de vele buien door zou gaan. Op twitter werd er druk gespeculeerd door de spelers van de B1. Maar gelukkig kon er gevoetbald worden en de nare smaak van de wedstrijd tegen UNIO worden weggespoeld. En hoe, via goed voetbal, mooie combinaties en vele kansen werd Bergambacht overklast en naar huis gestuurd met een 4-0 verlies .

Op een prima maar beetje drassig 1e veld werd de voorbereiding gedaan. Het was direct duidelijk dat de jongens er frisser en strijdbaarder uitzagen dan vorige week tegen UNIO. Iliass had de ‘krullenbollen’  van plek verwisseld zoals hij dat in de wedstrijdbespreking toelichtte om meer druk op het middenveld te hebben en van achter uit een betere opbouw. Verder waren door de vele blessures bij de B1 Benjamin, Anass en Wietse van de partij om in te vallen. Het was eigenlijk al direct van het begin duidelijk. VVS was beduidend beter dan BAB en vele mooie combinaties en dito aantallen volgden. Daan kreeg een gigantische kans toen de keeper de bal niet klem had, Julien was een paar keer dichtbij maar de bal wilde er maar niet in. Het moest uit een dood spelmoment komen. Een vrije trap van Arie draaide om de muur heen in de rechter bovenhoek , het doelpunt zou in de top 10 van de mooiste goals van dit weekend niet misstaan. Maar zou moeten concurreren met de andere goals in deze wedstrijd, maar daarover later meer. De B1 had de touwtjes stevig in handen, de verdediging gaf geen kansen weg en stond als een huis. Het middenveld veroverde veelvuldig de bal en gaf de juiste impulsen om aanvallen op te zetten. Al was het nog wel teveel ‘postbode voetbal’. Ook liepen de middenvelder veel te snel diep zodat de ruimte voor de spitsen te klein werd. De aanval had het wat lastiger vanwege de kleine ruimte en had het geluk  niet een hun zijde. Kansen waren er wel maar steeds belandde de bal naast, in de handen van de keeper of tegen een Bergambachts been.

De rust werd ingegaan met een 1-0 voorsprong. Na de rust trok Bergambacht het initiatief naar zich toe en begon het duidelijk feller aan de wedstrijd. Vooral op het middenveld en de voorhoede werden de duels verloren en was men niet scherp genoeg. Hierdoor kwam de B1 onnodig in de problemen. Gelukkig was de opleving van BAB van korte duur want via een mooie actie van Nathan, na goed voorbereidend werk van Mathijs kwam de B1 op een 2-0 voorsprong. Hierna was het VVS wat de klok sloeg en werd BAB van de mat gespeeld. Mooie aanvallen, goed positiespel, leuke driehoekjes, het was allemaal te zien. Het enige minpuntje was dat er te weinig werd gedaan met de ruimte waardoor het tot laat in de 2e helft duurde voordat Julien met een schitterend schot in de kruising de 3-0 aantekende. De invallers Wietse en Anass deden het prima en Benjamin mocht uiteindelijk de eindstand met ook al zo’n mooie goal bepalen op 4-0. Prima gevoetbald, prima gewerkt en dit volhouden richting de competitie die eind oktober van start zal gaan.