JO13-2 begint lekker tegen Floreant

Nieuwe Singel 41
2871 AX
SCHOONHOVEN

Zaterdag ochtend 10 uur, een lekkere tijd om te voetballen voor de jongens.

Het gehele team is dan ook aanwezig, Bas en John hebben dan ook 4 spelers op de bank.

Keurig op tijd begint de wedstijd thuis tegen Floreant JO13-2.

Gewoonlijk moeten de jongens eerst warm draaien in de eerste helft om lekker te kunnen spelen.

Zo niet deze keer, met 5 minuten scoort Damian keurig vanuit linker veld diagonaal in het doel van Floreant.

Zo dat begint dan lekker, op naar de volgende doelpunt?

Toch zie je dat het team moeizaam speelt, alles staat dicht op elkaar en ze gebruiken maar een klein deel van het veld.

Hierdoor krijg je niet de mogelijkheid om lekker te voetballen, en zal je tikkie takkie voetbal moeten doen, wat betekend dat bij het krijgen van de bal je meteen moet afspelen omdat de tegenstander dicht bij je staat.

Probeer het veld zo groot mogelijk te maken jongens, hierdoor heb je de tijd om te kijken waar je de bal kan afspelen en eventueel kun je met de bal naar voren dribbelen.

Je zal dan zien dat je medespelers veel meer vrij staan.

Dinant wordt aan de kant gehaald doordat hij met zijn knie tegen een tegenstaander knalt en loopt mank naar de bank, later in de wedstrijd zie ik hem dan ook weer meespelen, gelukkig het valt mee.

Maar zoals altijd jullie inzet is echt uitstekend en knokken jullie je door de wedstrijd.

Via een mooie voorzet belandt de bal in de 16 meter van Floreant.

De bal klutst in het doelgebied waar Marco dan ook korte metten mee maat en schiet de bal in het doel van Floreant. 2-0.

Hij gaat lekker zo en de koppies van de jongens beginnen te glimmen.

Zo gaat Schoonhoven met 2-0 de rust in.

De tweede helft begint dan ook met het uitzicht op de eerste winst van deze competitie.

Mooie aanvallende en verdedigde acties zijn te zien.

Toch krijgt Floreant zijn kansen om te scoren maar de verdediging staat weer als een huis.

Op de linker kant van Floreant ontstaat er regelmatig een gat waarin Jip en Owen dan ook gretig gebruik van maken.

Owen maakt dan ook een Zinedine Zidane actie (deze tekst kun je kopiëren en in YouTube plakken).

De toeschouwers staan met open mond te kijken.

Hierdoor is Owen zijn tegenstander voorbij en schiet met een mooie steekpass Jip de diepte in, op de grens van buitenspel.

Jip schiet de bal in de pot naar Jeffrey, hij probeert te schieten maar de bal wordt geblokt door een verdediger van Floreant.

En zo lukt het duo van Jip en Owen nog een paar keer om de bal zo voor het doel te krijgen.

Marco krijgt een paar mooie kansen voor het doel, maar er wordt hard verdedigd.

Zo gebeurt het dat er hard getrokken word aan Marco in de 16 meter van Floreant, op de grens van een penalty.

Hieruit ontstaan er frustraties tussen Schoonhoven en Floreant en door snel handelen van John wordt erger voorkomen.

Jongens, soms lopen de frustraties hoog op, maar beheers je in het veld, agressie zal nooit worden getolereerd en worden geaccepteerd!!

Zo word de wedstrijd afgefloten met 2-0 op het score boord en winst JO13-2 zijn eerste winst in deze competitie.

Goed gedaan jongens.