JO11-3 laat pas na rust de tanden zien

12 december 2016 18:45

in de veel te zware derde klasse

E3 laat pas na rust de tanden zien

VEP JO11-3

... (e.d.)

10 december 2016 10:00

Sportpark Cromwijck
Waardsedijk 31
3448 HV
WOERDEN
tel. 0348-415570

In de veel te zware derde klasse hadden we een perfecte kans om een mooie uitslag neer te zetten, om misschien wel te winnen. Bij VEP, dat net als ons pas 1 punt had gepakt. Maar helaas moesten we gehavend naar Woerden toe en waren we in de eerste helft tien minuten de kluts kwijt.
We moesten voorzichtig doen met twee spelers. Bij Kian was nog maar net het gips verwijderd van zijn gebroken pols, maar hij stond al te trappelen om mee te doen. Bij Ian waren de gele en paarse vlekken net verdwenen van zijn verrekte enkel, maar ook hij wilde er dolgraag bij zijn. Souhaib was er door griep helaas niet bij.
Het was allemaal geen excuus voor een bizarre periode in de eerste helft. Als iemand met een camera langs de kant had gestaan, was het een enorme hit op YouTube geworden. VEP had niet één fatsoenlijke aanval, maar kwam wel met 4-0 voor. Met de raarste capriolen hielpen wij de tegenstander aan een enorme voorsprong, die voor de pauze nog werd vergroot tot 5-0.
Na een didactisch verantwoorde donderpreek in de pauze veranderde alles. De E3 liet de tanden zien, had geen zin om zich te laten afdrogen.
Badr liet met slim uitkomen, goeie reddingen en prachtige uittrappen zien dat hij een hele goede keeper kan zijn. In de achterhoede koos Kian steeds goed positie en was hij ondanks zijn kwetsbare pols niet bang om in te grijpen. Suleiman en Marouan zaten nu wel kort op hun tegenstander en hadden die in de zak.
Ian mocht na de pauze aanvallen en gooide zelfs zijn zere enkel in de strijd op jacht naar een doelpunt. Hij kreeg een mooie kans, maar het lukte net niet.
Melle knokte en liet de bal goed rond gaan, net als Ayoub. En Luuk werkte zich een slag in de rondte, op jacht naar zijn vertrouwde doelpunten, die een paar weken uit waren gebleven.
Nu schoot hij wel met scherp. Eerst zelf, daarna via een tegenstander en vervolgens rondde hij de mooiste aanval van de dag af. Melle speelde Ayoub aan, die gaf een prachtige steekpass en Luuk schoot koelbloedig raak. Een mooi voorbeeld van wat we kunnen, als we het samen doen. Uiteindelijk verloren we met 7-3, maar de tweede helft was met 3-2 voor ons.
Dat is de les richting onze laatste wedstrijd voor de winterstop, de bekerkraker van komende zaterdag tegen Bergambacht.
De coaches Abdel en Martijn hebben al gespioneerd bij de wedstrijd van Bergambacht tegen de E2 van Schoonhoven. Het is duidelijk, als we met de steun van ongetwijfeld veel ouders, broers, zusjes, buren en opa's en oma's goed spelen, kunnen we een ronde verder komen. Maar als we net zo klungelen als in de eerste helft tegen VEP, dan zijn we kansloos.
In elk geval hebben we de komende dagen een mooi vooruitzicht, een echt klassiek bekerochtendje. Als we net zo knokken als in de tweede helft bij VEP, dan kunnen we échte cupfighters zijn.