JO13-1 redt het weer niet

2665 KP
BLEISWIJK
tel. 010-5215759

Vandaag mochten we weer vroeg uit de veren; 7.45 uur verzamelen bij het complex. Alhoewel, niet iedereen hoefde vroeg op te staan. Onze Jayden heeft zijn teen gebroken en kan de komende weken helaas niet meevoetballen. Da’s natuurlijk hartstikke sneu en we wensen hem een snel herstel. We hopen je snel weer te zien, vent!! Verder bleek Gijs ziek te zijn en dus zitten we krap in de bezetting. Gelukkig is Daan bereid gevonden om ons weer uit de brand te helpen Bedankt, gozert! En dan te bedenken dat er nog een dringende oproep voor chauffeurs is gedaan, want met een geblesseerde Piet-Jan en een verhinderde Marcel was dat hard nodig. Gelukkig bleek het geen probleem en konden we zonder problemen op tijd naar Bleiswijk.

Waar we eerst op veld 1 (kunstgras) stonden gepland, mochten we aftrappen op het hoofdveld (gras). En op gras is ons trackrecord niet al te best… Soccer Boys begint sterk aan de wedstrijd met een uitbraak van een van langste mannen op het veld. Peter gooit zich er met ware doodsverachting voor er redt. Soccer Boys speelt frivool en beweegt veel. Met name de spelers zonder bal bewegen veel! Leer daarvan en probeer het zelf ook eens in een wedstrijd. Jeroen is alert, pakt de bal af en leidt een aanval van onze jongens in. Via Achraf naar Amin en uiteindelijk naar Sem. Hij sprint door en legt af maar kan Amin net niet bereiken. Dat was een goede kans op de openingstreffer. Karsten geeft een steekpass op Achraf, maar hij staat net buitenspel. Sem onderschept plotseling de bal en tikt beheerst de 0-1 binnen. Bij een volgende aanval coacht Achraf Amin goed en geeft hij aan hoe hij de bal wil hebben. Vervolgens legt hij weer terug op Amin en diens schot is een prooi voor de keeper. Ook Sem test de keeper maar hij geeft geen krimp. Soccer Boys krijgt een corner en ook nog een vrije trap maar die leveren niets op. Ze zijn wel gevaarlijk. Hun linksback komt telkens gevaarlijk op en Alex moet veel verdedigende meters maken. Hij doet dat goed en weet zo het gevaar van de linksback te neutraliseren. Ónze snelle man (Sem) heeft helaas wat last van zijn lies en kan niet voluit sprinten. Peter is gelukkig scherp en weet zijn doel schoon te houden. Daan heeft een goede actie op het middenveld en weet Achraf te bereiken, maar hij staat helaas weer net buitenspel. Licht tegen de verhoudingen gaan onze jongens met een 1-0 voorsprong rusten.

Gespannen wachten we af wat de tweede helft ons zal brengen. Achraf is goed in de kleine ruimte; hij speelt zich vrij tussen een aantal spelers en weet het overzicht te bewaren met een goede opening op Chiel. Nu doorpakken want ze zijn uit positie. Jeroen krijgt de bal en zijn steekpass op Alex mislukt net. Met een paar lange jongens zijn de corners van Soccer Boys gevaarlijk. Het devies is dus om zo min mogelijk corners en vrije trappen rond de zestien weg te geven. Ze krijgen tóch een corner en Peter kan met zijn vingertoppen redding brengen. De rebound wordt goed geblokt en zo wordt de 1-1 voorkomen. De linksback is naar linksvoor geswitcht en zo worden zijn opkomende kwaliteiten niet meer benut en is hij gelijk een stuk minder gevaarlijk. Verder gaat een lange verdediger ineens rechtsvoor spelen. Notabene tegen één van de kleinsten bij ons: Abdi. Dat lijkt een tactische meesterzet, maar dan heeft de tegenstander even te vroeg gejuicht. De lange jan is net voorin gaan staan en hij krijgt al een hoge diepe bal. Maar natuurlijk wint Abdi dat duel glansrijk. Plotseling een schot uit het niets en de 1-1 is gemaakt. Amin breekt uit en schiet via een verdediger naast. Helaas krijgt hij geen corner. Jeroen onderschept weer een aanval en Achraf zet goed door. Hij bereikt Karsten en die kan Daan net niet bereiken. Amin breekt uit en Achraf pingelt zich weer vrij in het penaltygebied. In de eerste helft en het begin van de tweede helft raakten we de ballen maar half. Daardoor waren we de bal snel kwijt. Maar nu raken we iedere bal vol overtuiging. Luuk en Viggo heersen weer centraal en werken ballen goed en resoluut weg. We houden het overzicht en spelen mekaar goed aan. En juist in die goede fase wordt de 2-1 weggegeven aan Soccer Boys. Geen druk op de man met de bal en dus alle gelegenheid om het Peter moeilijk te maken. Onze jongens geven niet op en met de onverschrokken Chiel en de goed ingevallen Daan rechten we onze rug. Bij een verkeerde kopbal van een verdediger is Sem alert en hij ziet Achraf vrij voor het doel. Helaas kan hij de kans voor open doel net niet verzilveren. Weer een mooie uitbraak maar Amin wordt nu toch echt onterecht buitenspel gegeven. Da’s jammer. Soccer Boys krijgt nog een corner. En die wordt met een prachtige volley weergaloos tegen de touwen geschoten: 3-1. Da’s ook gelijk de eindstand van vandaag.

Aanstaande zaterdag spelen we voor de beker tegen Bergambacht. Een onvervalste derby dus! Daar is geen motivatie voor nodig; dat komt vanzelf, toch?? Speel zoals je traint: vrijuit en geconcentreerd. Beweeg veel ook zonder bal. Zo breng je de tegenstander in verwarring en maak je het gemakkelijker voor jouw medespeler die de bal heeft. Geloof in jezelf en mekaar. En ga vol strijd en passie naar de overwinning. Succes mannen!!