De commissiekamer

15 december 2016 12:15

wat gebeurt daar op zaterdag?

Na het Interview met Simone den Haak kwamen er toch wat reacties. Wat doen doen ze daar in de commissiekamer op een gemiddelde zaterdag?

Nou dat geheim zullen we dan maar gaan verklappen

Om 7.00 uur - jaja  - dan begint het al.
Via Sportlink - basisprogramma met info van de KNVB - en mail wordt er gekeken of er wedstrijden zijn afgekeurd.

Dat doen John van Asperen en Bianca van Donsselaar altijd.
Ze stellen de desbetreffende teams op de hoogte als een wedstrijd is afgekeurd.

Zo weten jullie op tijd dat je niet hoeft te komen, wel zo fijn ??.

Tussen 7.30 uur en 8.00 uur is er tijd om de jerrycans met limonade te maken. Voetballertjes van de juegdteams krijgen een bekertje limo in de rust.

Om 8.00 uur komt de commissiekamer vrijwilliger die op die dag is ingeroosterd. We hebben een rooster en kun je een keer niet dan geef je dan aan in de whatsapp-groep en kun je met iemand ruilen.

Dit is gelukkig in onze app groep nooit een probleem. Dit is erg fijn en een compliment aan ons CIE team.

De jeugd wedstrijden beginnen al vroeg dus om 8.00 uur zijn de eerste teams aanwezig.We vertellen de leiders/coaches in welke kleedkamer ze zitten en op welk veld ze spelen. En de leiders van de thuis en uitteams krijgen een bakje koffie.

De kan met limonade wordt meegegeven. De teams met de jongste spelers kunnen dan in de rust op het veld blijven en daar hun limo drinken.

John of Bianca (echte toppers!) hebben al een informatieblad bij de computer neergelegd met alle wedstrijden, de veldindeling en de scheidsrechters. Dit blad gebruiken we ook om aantekeningen te maken; bijv. dat een team zich al gemeld heeft.

De scheidsrechters melden zich 15 min voor de wedstrijd. Wij vertellen ze bij wie ze mogen fluiten en op welk veld. Ze krijgen een fluitje, bal en stopwatch mee en wensen ze een fijne wedstrijd. Als de wedstrijd is afgelopen vragen we de uitslag en voeren we die in.

De scheidsrechters krijgen wat te drinken en we vragen of er nog bijzonderheden zijn. En natuurlijk bedanken wij ze voor hun inzet.

We zijn aanspreekpunt voor uit- en thuis teams. Maar ook voor kinderen met kapotte veters, vergeten sokken, pleisters, etc.

Tijdens de wedstrijden drinken we een bakje koffie of thee en kletsen we gezellig met de vele mensen die even langs komen. We bereiden de volgende cyclus voor en de volgende teams melden zich alweer.

De ochtend sessie loopt tot 12.45 uur. Hierna is de middag aan de beurt, deze is wat rustiger omdat de speeltijden van de oudere jeugd langer zijn. Zij drinken hun limonade ook in de kleedkamer en komen die in de rust halen.

Meestal hebben we hier te maken met wat oudere en ervarener scheidsrechters die de weg weten in ons complex. We bieden ze wat te drinken aan geven ze het fluitje, de stopwatch en een bal.

Bij de eerste teams hebben we te maken met een KNVB scheidsrechter. We verwelkomen hem laten zien waar hij zich kan omkleden en bieden hem wat te drinken aan. De spelerspassen krijgt hij en eenn bal.

Bij de oudere jeugd zijn spelerspassen verplicht en deze worden bewaard in de commissie kamer. De leiders van de teams vullen aan de statafels zelf hun online wedstrijdformulier in.

Bij de senioren teams hebben we gelukkig hulp van onze zaterdagcommissie en eigenlijk regelen zij alles voor de heren. Als het eerste thuis voetbalt dan hebben we Florette als gastvrouw die het bestuur welkom heet en ze zorgt voor koffie en thee.

De dag eindigt meestal rond een uur of 17.00.

Nogmaals wil ik het CIE-TEAM bedanken voor hun inzet.

Wil je nou ook bij dit gezellige team we hebben altijd wel een plekje!

Voor meer info stuur je een mailtje naar de Commissiekamer of de VDV-commissie

Simone de Jong

De voetbalschoenen van de legendarische Huib van Putten hangen aan het plafond in de commissiekamer.

De commissiekamer is kortgeleden behoorlijk vernieuwd. Tijdens de heropening is de kamer vernoemd naar Bert de Bruijn, lees je in de nieuwsbrief van 3 november 2016.