Euforie bij de cupfighters JO11-3

19 december 2016 17:15

een waar voetbalfeest op het hoofdveld

Euforie bij de cupfighters van de E3

Schoonhoven JO11-3

Bergambacht JO11-3

Ian Faaij (intikker)
... (schot)
... (schot)
Souhaib el Kaderi (intikker)
Luuk Burggraaff (intikker)

Onder 11, JO11-3, Groep 2 10

17 december 2016 8:30

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871 AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

,,We gaan met z’n allen naar de Kuip’’, klinkt het vlak voor het laatste fluitsignaal aan de zijlijn. De E3 heeft dagenlang toegeleefd naar het prachtige bekerpotje tegen Bergambacht en maakt er op het hoofdveld een waar voetbalfeest van: 7-2.

Hoe kan het ook anders met zeven fans van bekerwinnaar Feyenoord en één van FC Utrecht, de bekerfinalist van vorig jaar. Twee clubs die nu weer in de kwartfinale staan. PSV-fan Kian laat zich uiteraard meeslepen door zijn teamgenoten.

Op de donderdagtraining is al verteld wat het betekent, cupfighter zijn. Eén wedstrijd, bij winst ga je door, bij verlies is het afgelopen. Knokken, met z’n allen. Voor de zekerheid worden donderdag nog even strafschoppen genomen.

Maar dat blijkt niet nodig. De E3, flink gebutst door alle nederlagen in de zware derde klasse, staat als een huis tegen Bergambacht. Verdedigen als kerels, acties, prachtige passes en weergaloze doelpunten. Alle fans die vroeg uit bed zijn gekomen, worden snel wakker van dat prachtige voetbal.

Natuurlijk, we hebben een sterke tegenstander, die in de beginfase op voorsprong kan komen. Maar aanvoerder Badr is niet van plan om met die rode band om zijn arm zomaar ballen door te laten. Hij staat uitstekend te keepen.

Achterin is Kian het slot op de deur en als centrale verdediger zorgt hij ook voor goede passes naar voren. Ian leeft zich op rechts uit in de Rick Karsdorp-rol en Marouan en Suleiman bikkelen de graspollen uit het veld, zo fel zijn ze.

De aanvallers zijn een soort viereenheid. Dribbels, loopacties, passes, prachtige combinaties. Melle dartelt op links, Luuk in het centrum, Souhaib en Ayoub afwisselend op rechts en in het midden. De jongens gunnen elkaar zoveel, dat Melle en Souhaib zelfs samen scoren. Bizar, maar waar.

We lopen uit naar een 4-0 voorsprong. Eerst scoort Luuk uit een onmogelijke hoek, daarna tikt de mee opgestoomde Ian raak en is Luuk opnieuw trefzeker. De 4-0 komt van Souhaib.

Daarmee is het nog niet beslist. Bergambacht maakt nog voor rust 4-1 en vlak na de pauze 4-2. Maar de E3 is niet van plan om het bekerfeestje te laten verstoren. Tot genoegen van één van de coaches, in zijn hart nog altijd een Ammerse piepmuis, worden de katten uit Bergambacht met de rug tegen de muur gezet.

Met een vernietigende knal maakte Ayoub de 5-2 en daarna komt het unieke doelpunt van Souhaib én Melle. Het slotakkoord komt van Luuk, perfect bediend door Souhaib. Ook een mooi staaltje teamwork.

De euforie is groot bij de cupfighters van de E3. Terecht. Als een echt team is er geknokt, met en ook voor elkaar. Met een slingerwave worden de fans bedankt voor hun steun. Op naar de volgende ronde!