Uitslag RIVM onderzoek rubbergranulaat

21 december 2016 13:15

sporten op kunstgrasvelden ingestrooid met rubbergranulaat is verantwoord

Beste leden,

Mede op advies van de KNVB hebben we de uitkomst van het officiële onderzoek dat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) uitvoert afgewacht. De resultaten hiervan zijn inmiddels bekend gemaakt. Het RIVM heeft ook monsters genomen van onze kunstgrasvelden waardoor we rechtstreeks bij het onderzoek zijn betrokken.

De RIVM publiceerde op 20 december de uitkomst in een rapport; Sporten op rubbergranulaat is veilig en de KNVB stuurde hier direct een bericht van naar de betrokken verenigingen.

Ook van het specifieke onderzoek dat gedaan is naar het rubbergranulaat dat op onze velden wordt gebruikt zijn de analyses binnen. Hierover ontvingen wij een bericht van het RIVM en het onderzoeksrapport van ALcontrol.

De conslusie op dit moment is dat er geen extra gezondheidsreisico's zijn door het spelen op rubbergranulaat. De onzekerheid die er was om te voetballen op kunstgras met rubbergranulaat, is daarmee weg.

Heeft u na het lezen van de stukken nog vragen, neem dan gerust contact op met het bestuur.

Met sportieve groet,

voorzitter Paul van Schaik