Nieuwsbrief 5 januari 2017

5 januari 2017 14:30

met o.a. nieuwjaarsreceptie, overlijdensbericht, terugblik activiteiten kerstvakantie

Nieuwjaarsreceptie

Namens het bestuur en de commissies wensen wij iedereen alvast een sportief nieuwjaar toe. Graag ontmoeten wij elkaar bij de nieuwjaarsviering op zaterdag 7 januari 2017. Het nieuwe jaar luiden we om 14.00 uur in met een wedstrijd gespeeld tussen de huidige selectie en een selectie van oud spelers. Een mooie gelegenheid om een aantal coryfeeën van weleer nog eens aan het werk te zien tegen de huidige "young stars".

Na afloop van de wedstrijd is er ruim gelegenheid om tijdens de receptie elkaar al het goede te wensen voor 2017 en vooruit te kijken naar een mooi en sportief jaar. Door de Business Club wordt, net als in voorgaande jaren, gezorgd voor de welbekende "Koek en Zopie".

Alle leden, bekenden, belangstellenden en ieder die onze club een warm hart toedraagt zijn hierbij van harte welkom.

We zien jullie graag zaterdag!

Programma

uitslagen en afgelastingen

Kantinedienst rooster

Oud Papier rooster

Programma

Datum          Tijd               Thuis                                     Uit                                              type
8 jan 12.00 Schoonhoven VR1 (zon) Antibarbari VR2 (zon) co
9 jan 20.00 FC Oudewater JO19-1 Schoonhoven JO19-1 vr
10 jan 19.00 Bergambacht JO13-1 Schoonhoven JO13-1 be

Overlijdensbericht

Geschokt en bedroefd hebben we kennis genomen dat dinsdag 3 januari Dennis van Leijden op 57-jarige leeftijd is overleden.

Dennis was vele jaren voor onze club actief als leider van de teams waar zijn twee zonen Joris en Martijn in speelden. Dit jaar was dat het team JO19-3. In al die jaren hebben we Dennis leren kennen als een leider die altijd zijn verantwoordelijkheid nam en zaken als “respect” en “sportiviteit” hoog in het vaandel had staan. Dat hij in staat was een hecht team te smeden blijkt wel uit het feit dat het jeugdteam waar hij leider van was samen met hem bijna alle leeftijdscategorieën heeft doorlopen.
Helaas heeft Dennis de strijd tegen zijn slopende ziekte niet kunnen winnen. De JO19-3 zal hem als vertrouwde leider moeten missen.

Wij wensen Miriam, Rens, Joris en Martijn, familie, vrienden en de jongens van JO19-3 veel sterkte met het omgaan van dit grote verlies.

Namens het bestuur,
Paul van Schaik.

Meenttoernooi

Tijdens het Meenttoernooi werd weer enthousiast gevoetbald door de jeugd. Een leuk sportief uitje in de Kerstvakantie. Iedereen bedankt die dit toernooi mogelijk maakte.

Heb jij foto's gemaakt van het Meenttoernooi?
Stuur ze naar [email protected] dan komen ze in het fotoalbum.

Zaalvoetbaltoernooi

De jongens van J013-1 deden maandag 2 januari mee aan een zaalvoetbaltoernooi in Rotterdam. Bij zaalvoetbal speel je vijf tegen vijf op een klein speelveld. Hierdoor is het spel vlotter, dynamischer en fysiek uitdagender dan bij veldvoetbal.

De regels van zaalvoetbal zijn anders. Spelers moeten fysiek contact vermijden en slidings zijn verboden. Door de strengere regels en de omstandigheden waarin je speelt, komt het in de zaal aan op tactisch vernuft en technische vaardigheden.

JO13-1 speelde goed, maar scoorde net te weinig. Een leuke sportieve ervaring rijker.

Voetballers bij de Oliebollenloop

Er deden veel bekende VV Schoonhoven gezichten mee aan de Oliebollenloop van Avantri. Op 31 december een sportief afscheid van het jaar. Foto's uit het fotoalbum van Avantri.

Van de beheersploeg

Laatste klussen beheersploeg VV Schoonhoven, rollen veld 1, schoonmaken kleedkamers, reviseren krijtkar belijning veld 1, snoeiwerk rondom velden en inrichten 2e kleedkamerscheidsrechters.
Meer foto's in het fotoalbum Onderhoudsploeg.

Feyenoord leunt dit seizoen op verdedigers uit Schoonhoven

Luidt de kop van een groot artikel in het AD Groene Hart door Pieter van de Laan met foto van Stephan Tellier.