EHBSO cursus

9 februari 2017 12:45

voor vrijwilligers VV Schoonhoven

Dinsdagavond 7 februari kwam een groep enthousiaste vrijwilligers, waaronder trainers, leiders en commissie- en bestuursleden bij elkaar voor een EHBO cursus. Henk Duijn (Duijn Opleidingsinstituut uit Heerhugowaard) kwam ons uitleg geven over het verlenen van eerste hulp bij sportongevallen. Het was een zeer leerzame avond waarin hij ons van alles vertelde over o.a. wondverzorging, breuken, bloedingen en andere soorten letsel. Ook hebben we een aantal oefeningen zoals stabiele zijligging, van buik naar rug draaien en stabilisatie van de nek gedaan.
Volgende week staat deel 2, reanimatie op het programma.

Op donderdag 2 en 9 maart wordt een tweede cursus gegeven. Er zijn nog een paar plekken vrij dus heb je ook interesse meld je dan snel aan via [email protected]