Tien man van VVS zien Floreant in blessuretijd langszij komen

20 februari 2017 21:00

Afgelopen zaterdag heeft VVS het nagelaten om op de ranglijst over Floreant heen te gaan. Er moest dan echter wel gewonnen worden maar door een doelpunt van Floreant in de blessuretijd eindigde het duel in een 2-2 gelijkspel. Daardoor blijft de achterstand op Foreant twee punten. Voor VVS waren Rogier Peltenburg en Julien Buijs de doelpuntenmakers.

Bij een overwinning op Floreant zou VVS over de ploeg uit Boskoop heen gaan op de ranglijst. De achterstand op de Boskoper bedroeg namelijk twee punten. Tevens had de ploeg uit de Zilverstad nog wat goed te maken voor de 2-4 thuisnederlaag. VVS was in de thuiswedstrijd de betere ploeg maar liet vele kansen onbenut waardoor Floreant met een paar kansen, die wel verzilverd werden, de overwinning kon pakken.

Voorafgaand aan het duel met Floreant moest VVS-trainer Wim Eilander kort voor de wedstrijd twee aanpassingen doen in zijn basisformatie. Centrale verdediger Julian van Schaik had te veel last van een kuitblessure om te kunnen starten. Daarnaast was middenvelder Arie Versluis te laat voor de wedstrijdbespreking en moest daardoor plaatsnemen op de bank. Verder kon Eilander beschikken over een fitte selectie.

In de beginfase ging het duel gelijk op zonder noemenswaardige kansen. Het spel aan beide kanten was slordig. VVS had wel meer balbezit en probeerde via de fysiek sterke Julien Buijs de combinatie te zoeken om tot aanvallen te komen. Eenmaal was Rogier Peltenburg dicht bij de openingstreffer. Na een mooie combinatie was hij net te laat bij de bal om de uitkomende Floreant doelman te verschalken. Niet veel later was het alsnog raak door Rogier Peltenburg. Opnieuw werd er goed gecombineerd en nu was Peltenburg wel op tijd om de bal in het doel te schieten. Daarmee nam VVS een verdiende 0-1 voorsprong. Floreant kon er in de eerste helft maar weinig tegenoverstellen in aanvallend opzicht. Vijf minuten na de openingstreffer kreeg VVS een tegenslag te verwerken. Het was Shahram Omary die in korte tijd twee gele kaarten kreeg en moest daarom nog voor rust het veld met een rode kaart verlaten. Na de rode kaart gebeurde er niet veel meer waardoor VVS met een 0-1 voorsprong de rust in ging.

In de rust moest Wim Eilander een tactische wissel doorvoeren. Met Arie Versluis bracht hij een middenvelder in het veld, wat ten koste ging van aanvaller Farouk El Kadiri. VVS zakte na rust in op eigen helft om de voorsprong te verdedigen. Floreant was veel in balbezit maar ook tegen de tien man van VVS werden er weinig kansen gecreëerd. In de 55e min moest VVS opnieuw een tegenvaller verwerken. Doelman Stephan Dooms kwam verkeerd terecht op zijn schouder en moest helaas geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervangen was reservedoelman Sjef van Vugt. Kort na zijn invalbeurt moest Van Vugt de bal al uit het net halen. Na een corner van Floreant in de 61e minuut was Van Vugt kansloos bij een kopbal van de linksbuiten van Floreant. Na de 1-1 leek het voor VVS steeds moeilijker te worden om een goed resultaat te behalen. Met tien man wist VVS echter toch weer op voorsprong te komen. Het was Julien Buijs de bal uit een corner achter de Floreant doelman kopte en zette zijn ploeg daarmee op een 1-2 voorsprong. Na de 1-2 ging Floreant naarstig op zoek naar de gelijkmaker waardoor er ruimte kwam voor VVS om er in de counter er snel uit te komen. VVS kreeg ook een aantal mogelijkheden om de score uit te breiden maar er werd erg slordig omgesprongen met de kansen. Omdat VVS het na liet de wedstrijd om de wedstrijd op slot te gooien, bleef het ongemeen spannend in de slotfase. Waar iedereen die VVS een warm hart toedraagt al bang voor was gebeurde ook. In de 92e minuut wist Floreant toch nog op gelijke hoogte te komen. Een corner werd door aanvaller Frank de Bruijn achter doelman Van Vugt geschoten. In de resterende 3 minuten probeerde Floreant ook nog een overwinning te pakken maar daar slaagden de Boskopers niet in. Daardoor eindigde het duel in een 2-2 gelijke stand en daar schieten beide ploegen niet veel mee op.

Door het gelijkspel blijft VVS op twee punten van Floreant staan en het zag het LSVV’70 op de ranglijst voorbijgaan op basis van doelsaldo. De leidse studenten wisten een verassende 0-3 overwinning te pakken op de nummer twee op de ranglijs Koudekerk. VVS zal snel punten moeten gaan halen om uit de gevarenzone weg te blijven. Volgende week zaterdag wordt er niet gevoetbald. Op 4 maart speelt VVS een thuiswedstrijd tegen Nieuwkoop, het duel dat vorige week vanwege de sneeuwval werd afgelast. De wedstrijd begint om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling: Dooms (Van Vugt), Van Arkel, Berendsen, Kruiper, Teunissen, Belali, Omary, Karroum, El Kadiri (Versluis), Peltenburg, Buijs.