JO9-4 officieus voorjaarvakantie kampioenen

22 februari 2017 14:00

'opdrijven' was het advies voor de winst

JO9-4 Voorjaarsvakantie-kampioenen

ONA JO9-6                         0 - 2               Schoonhoven JO9-4

Onder 9 zaterdag, JO9-4, 8e klasse 08

18 februari 2017 11:30

Sportpark ONA
Gerard Leeustraat 2
2802 RZ
GOUDA
tel. 0182-515804

11.30 uur van start tegen het altijd lastige ONA in Gouda. De opdracht voor de komende wedstrijden is duidelijk: alleen met winst blijft F4 koploper. Zo ook vandaag, de punten moeten mee terug in de tas!

De mist was gelukkig wat opgetrokken en met een wederom grote groep meereizende supporters, ging de F4 voortvarend van start. ONA liet als snel zien dat ze geen zin hadden om te verliezen van onze mannen en met een goede keeper in het doel, werden onze aanvallen tijdig geweerd en de schoten op het doel vakkundig onderschept door de keeper. Het was een ook een hard potje met het nodige blessureleed. Twee mannen werden van het veld afgedragen in de eerste helft. Eerst werd Luc onderuit gehaald en vervolgens was het Dinand. Gelukkig kunnen de coaches het gewicht van deze mannen nog dragen en was een brancard niet nodig. En na wat oppeppende woorden van het coach konden ze allebei snel weer terug t veld in.

Dinand liet zich weer veelvuldig zien in de wedstrijd. Zijn mannetje van ONA werd er gek van, duels werden meestal gewonnen door Dinand. Aan het eind van een spannende eerste helft kreeg Julian de bal op zijn slof, hij haalde uit en schoot ...... hoog over. Jammer! Joey was ook weer op dreef vanmorgen en maar ook de keren dat hij richting doel kon schieten gingen ze er niet in.

'opdrijven' was het dringende advies van de coach.

De tweeling was deze keer goed uit elkaar te houden. Het zonnetje van de tweeling had vandaag gele schoenen. Het publiek was er ook blij mee! Hard gewerkt weer door de beide mannen maar noch Nasserdin, noch Benyamin kregen de bal in het netje...

Ook Wesley, die weer volledig hersteld is, creëerde met zijn snelheid de nodige kansen maar de bal wilde er ook bij hem maar niet in. Schoonhoven F4 was dreigend maar het bleef bij 0-0. Het publiek was er niet gerust op.... Luc, die weliswaar na een flinke tackel, even last van zijn enkel had, bleek onvermoeibaar. Hij bleef de druk opvoeren.

Maar daar kwam het verlossende doelpunt dan eindelijk in de 2e helft. Liam schoot raak. Jaaaaaaaaaaa! Het verdiende doelpunt. Maar om wat geruster te kunnen zijn, moest er een tweede vallen. En ja hoor, keeper Ralph stond inmiddels als voetballer in het veld en schoot de 2e goal er keurig in! Hoppa! 2-0!

3 punten in de tas, officieus voorjaarvakantiekampioenen!
Even rust om op te laden en vakantie te vieren! Break no leg!

Op 11 maart as vervolgt de F4 de weg naar de beker, thuis tegen het pittige F5 van Schoonhoven.