Verdiende zege voor VVS tegen hekkensluiter Zevenhoven

12 maart 2017 20:30

Na de mooie zege op Nieuwkoop vorige week wist VVS ook dit weekend weer drie punten bij te schrijven. Tegen Zevenhoven, de nummer laatst op de ranglijst, maakte VVS geen fout en door twee doelpunten van aanvoerder Rogier Peltenburg boekte VVS een 2-0 overwinning.

VVS-trainer Wim Eilander kon dit weekend beschikken over een fitte selectie. De vorige week afwezige verdediger Marc Kruiper was ook weer van de partij. Alleen doelman Stephan Dooms, die na de winterstop de voorkeur kreeg boven Sjef van Vugt, is nog geblesseerd nadat hij in het duel met Floreant een schouderblessure opliep.

Het uitduel tegen Zevenhoven leverde voor VVS een 0-1 overwinning op door een doelpunt vlak voor tijd van Julien Buijs. VVS had het die wedstrijd vooral in de eerste helft moeilijk met de geel/rode formatie van trainer Marcel Valk. In de tweede helft herstelde VVS zich redelijk en wist uiteindelijk dus ook drie belangrijke punten te pakken. VVS was in ieder geval gewaarschuwd en van onderschatting mocht ook absoluut geen sprake zijn.

Net als vorige week tegen Nieuwkoop kwam VVS opnieuw flitsend uit de startblokken. In de 2e minuut kwam VVS namelijk al op een 1-0 voorsprong door aanvoerder Rogier Peltenburg. Een afgeslagen corner werd door Peltenburg opgepikt op de zestienmeter lijn waarna hij de bal onberispelijk binnenschoot. Weer een lekker begin dus voor VVS. Na het voortvarende begin was VVS de bovenliggende partij en ging het op zoek naar een tweede doelpunt. Deze kwam er echter niet. Na ongeveer tien minuten spelen kwam Zevenhoven beter in het spel en dat kwam met name omdat VVS wat verslapte na het goede begin. Zevenhoven kreeg ook twee goede mogelijkheden om de score gelijk te trekken. In eerste instantie moest VVS-doelman Van Vugt reddend optreden bij een goed ingeschoten bal door de Zevenhoven spits. Met een goede reflex wist Van Vugt de bal nog net tot corner te verwerken. Niet veel later was er opnieuw een kans voor Zevenhoven. Een aanvaller van Zevenhoven mocht alleen op doelman Van Vugt af maar zijn schot ging ruimschoots naast. Na een half uur spelen kwam VVS weer wat beter in het spel en kreeg het ook kansen om de score uit te breiden. Arie Versluis was twee keer dichtbij een treffer en ook Rogier Peltenburg kreeg de mogelijkheid om 2-0 te maken. Bij een voorzet vanaf de zijkant schrok hij echter van de geboden kans waardoor hij de bal maar half raakte waarna het een makkelijke prooi werd voor de doelman van Zevenhoven. Beide ploegen wisten voor rust niet meer te scoren waardoor VVS met een 1-0 voorsprong de kleedkamer in kon.

Na rust was er maar één ploeg die aanspraak maakte op een doelpunt. Vanaf de aftrap was de thuisploeg de betere ploeg en probeerde het voornamelijk via de zijkanten gevaarlijk te worden. Met name linkshalf Amine Karroum was met een aantal mooie individuele acties dreigend maar zijn voorzetten konden nog niet tot doelpunt verwerkt worden. Zevenhoven kon er weinig meer tegenover stellen. De Schoonhovense defensie had weinig moeite met de spaarzame aanvallen van Zevenhoven. VVS spits Juliën was nog dichtbij de bevrijdende treffer maar zijn schot met links spatte uiteen op de lat. In de 69e minuut was het dan toch raak voor VVS. Het was opnieuw Amine Karroum die vanaf links de bal voor kon brengen en met een bekeken lobje met buitenkant rechts was het Rogier Peltenburg die zijn tweede doelpunt van de middag maakte en daarmee zijn ploeg op een 2-0 voorsprong zette. Na de 2-0 ging VVS nog op zoek naar een derde treffer maar deze kwam er helaas niet meer. Ook Zevenhoven kon geen potten meer breken en daardoor eindigde de wedstrijd in een 2-0 overwinning voor VVS. Na de zege vorige week dus opnieuw drie punten voor de ploeg uit de Zilverstad en daardoor heeft het de aansluiting met de middenmoot weer gevonden.

Na de wedstrijd ging de ploeg nog op de foto bij een nieuw groot spandoek wat door de supportersvereniging opgehangen werd voorafgaand aan het duel met Zevenhoven. VVS kan trots zijn op zo’n mooie supportersvereniging die regelmatig met mooie initiatieven komen om de sfeer tijdens wedstrijden van het eerste elftal te verbeteren.

Door de overwinning is VVS helaas nog niet gestegen op de ranglijst en blijft het op een tiende plaats staan. Echter is het verschil met WDS (nummer 7 op de ranglijst) nog maar drie punten en zijn er dus mogelijkheden om de komende weken te stijgen op de ranglijst als er weer gewonnen wordt. Volgende week reist VVS af naar Driebruggen voor de confrontatie met WDS. VVS heeft wat goed te maken tegen WDS want thuis werd er met 1-5 verloren. Hopelijke weten de mannen de goede lijn van de laatste weken door te zetten en kan er ook volgende week weer gewonnen worden.

Aankomende dinsdag speelt VVS nog een wedstrijd in de strijd om de Regio Voetbal Cup. Om 20.00 uur wordt er in Everdingen gespeeld tegen SC Everstein. De winnaar van dit duel plaatst zich voor de kwartfinale van dit toernooi.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Arkel, Kruiper, Van Schaik, Teunissen, Belali, Omary, Karroum (De Rek), Peltenburg (Berendsen), Versluis, Buijs (Van Elteren)