JO13-1 redt een punt tegen ARC

13 maart 2017 13:45

lastige wedstrijd tegen een directe concurrent

JO13-1 redt een punt tegen ARC

Schoonhoven JO13-          2 - 2             ARC JO13-2

Alex - Prins (schot)

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 1e klasse 04P

11 maart 2017 9:45

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871 AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Vandaag de wedstrijd tegen een directe concurrent: ARC JO13-2. En we herinneren ons nog het drama in Alphen; onze spelers gaven daar “niet thuis” en scheidsrechter nam wat dubieuze beslissingen, die zeker niet in ons voordeel waren. Sem is er vandaag niet bij. Hij ligt met koorts op bed en wordt met man en macht klaargestoomd voor de 1/8 finale van de beker aanstaande maandag. Taco was wat verlaat maar toch net op tijd de vlag ter hand te nemen en de scheidsrechter zo goed mogelijk te helpen. Veel dank weer, Taco!

ARC komt al snel met een uitbraak maar Peter let goed op. Na wat gerommel op het middenveld is het Achraf die de rust en het overzicht bewaart. Hij levert een mooie steekpass af op Jayden. Jayden zet goed door en wordt maar ternauwernood verdedigt. ARC antwoordt met een schotje waar Peter niet warm of koud van wordt. Abdi raakt geblesseerd en Luuk (onze enige wissel dus) komt in het veld als linksback. Gebleken is al dat hun rechtsback over veel snelheid beschikt. Dus kort dekken en goede rugdekking als back-up is het devies.

Amin jaagt goed door en wint zo een inworp. Klasse vent, zo moet het. Want het is allemaal wat gezapig vandaag. De sprinter op rechtsvoor gooit de turbo er weer op, maar wordt nu goed opgevangen door Luuk en Viggo. Daarna nemen wij de bal over en zetten een aanval op. Achraf wordt neergelegd en neemt zelf de vrije trap. Goed genomen en Chiel kan bijna gevaarlijk worden. Hij wordt echter buitenspel gegeven. En daar moeten we dan maar van uit gaan.

De kwaliteiten van de rechtsvoor zijn inmiddels bekend, maar toch krijgt hij teveel ruimte. Hij geeft een gevaarlijke voorzet die door hun scherpe spits net voorlangs wordt gekopt. Wederom een aanval via rechts van ARC. Met drie man wordt de rechtsvoor onschadelijk gemaakt, maar in de kluts krijgt ARC de bal mee. En da’s puur een kwestie van felheid, jongens! Alleen dán kun je klutsballen winnen. De spits van ARC krijgt de bal met de rug naar het doel. Met een snel schot uit een korte draai schiet hij de 1-0 binnen. Onze jongens spelen rommelig en ogenschijnlijk ongeconcentreerd. De scheids fluit voor de thee en aan de leiding de schone taak om onze jongens scherp te krijgen. Om met Gullit te spreken: jullie zijn niet te benijden.

De tweede helft begint ook weer met een uitbraak van ARC via hun rechtsvoor. Gelukkig speelt hij de bal te ver voor zich uit. Jayden zet goed door en speelt op Achraf. Helaas komt hij onder druk net niet tot een geen goede aanname, want anders was daar zomaar een vrije doortocht geweest. Vervolgens doet Peter van zich spreken met twee spectaculaire reddingen op vrije schotkansen van ARC.

Uit een inworp van onze jongens diep op de helft van ARC komt de bal bij Karsten en uit het niets komt hij met een vlammend schot: 1-1. Prima gedaan, vent!

Vervolgens moet Peter weer optreden bij een gevaarlijk schot van ARC. Jeroen ruimt vervolgens keurig op om verder gevaar te voorkomen. De 1-1 brengt wat vuur in het spel van onze jongens. Even leven we op en zijn we wat feller en wordt er leuk gevoetbald. Helaas is het van korte duur en uw verslaggever kan het niet helemaal los zien van de warrig fluitende scheidsrechter. Bij een poging tot een counter komt de bal ongelukkig op de hak van Achraf. ARC schakelt snel om naar een aanval over links. Een goede voorzet op hun spits en hij schiet weer snel uit de draai: 1-2. En ARC lijkt de overwinning hiermee (eerlijk is eerlijk ook niet geheel onverdiend) veilig te stellen.

Maar de wedstrijd is pas voorbij als de scheids voor de laatste keer heeft gefloten. Achraf zet samen met Karsten goed door. Achraf weet met de punt van zijn schoen de bal op Alex te geven. Hij staat links in het strafschopgebied met een paar meter vrijheid. En heeft zo de tijd om even goed achter de bal komen om vervolgens met rechts de bal rustig en keurig in de verre kruising te plaatsen: 2-2!! Een heftige ontlading op het veld, uitzinnige vreugdetaferelen langs de lijn en bittere teleurstelling bij de Alpenaars.

ARC krijgt nog één kansje. Gijs heeft het moeilijk vandaag tegen een hele goede spits. Dat kan een keer gebeuren, maar je hebt de laatste weken al heel wat spitsen uitgeschakeld. En je geeft ook vandaag weer niet op; da’s belangrijk! Peter vindt het echter welletjes zo en redt met een uitschuifbaar been op weergaloze wijze. De wedstrijd ontaardt nog in wat gekissebis met de scheids. Hij fluit voor laatste keer en nu zit de wedstrijd erop.

Twee keer gescoord zonder onze topscorer; da’s de winst van vandaag. Neem dat mee en dan mét Sem maandag voor de beker naar Slikkerveer en volgende week thuis tegen ONA. Heel veel succes mannen!!

meer foto's in het fotoalbum