Schoonhoven boekt met zege op WDS de derde overwinning op rij

19 maart 2017 10:45

VVS heeft de weg omhoog weten te vinden in de derde klasse A. Met de derde overwinning op rij is de ploeg uit de zilverstad drie plaatsen gestegen naar plaats zeven op de ranglijst. Afgelopen zaterdag werd het lastige uitduel tegen WDS met 0-2 gewonnen. De aanvallers Rogier Peltenburg en Julien Buijs waren beide trefzeker voor VVS.

Afgelopen zaterdag stond het uitduel tegen WDS uit Driebruggen op het programma. In de thuiswedstrijd werd er met 1-5 verloren. De ploeg van trainer Wim Eilander had dus wat goed te maken. Het vertrouwen in een goed resultaat was echter groot want de voorgaande twee duels tegen Nieuwkoop en Zevenhoven werden gewonnen. Tevens zou VVS bij winst een mooie sprong kunnen maken op de ranglijst. Eilander kon dit weekend weer beschikken over een nagenoeg fitte selectie. Alleen centrale verdediger Julian van Schaik moest afhaken met een knieblessure, opgelopen in het midweekse duel tegen sc Everstein. Wat de ernst van de blessure is, is nog niet bekend maar de kans is aanwezig dat Van Schaik niet meer in actie kan komen dit seizoen. Zijn plek in de verdediging werd overgenomen door Thomas Berendsen.

Op een regenachtig en winderig sportpark Wierickeweide begon VVS goed aan de wedstrijd. Vanaf het begin zat de ploeg van Eilander er kort op in de duels en ook voetballend kon het een aantal malen goed doorkomen via de zijkanten. WDS had in de beginfase moeite met de felle duels die grotendeels door VVS gewonnen werden. Toch konden er geen grote kansen gecreëerd worden door VVS. Naarmate de eerste helft vorderde kwam WDS ook beter in het spel. Met namen de lange sterke nummer 10 van de ploeg uit Driebruggen was een ware plaag voor de VVS-defensie. In de 20e minuut leek VVS op een 0-1 te komen door een doelpunt van Arie Versluis. Op advies van de grensrechter werd het doelpunt echter afgekeurd wegend vermeend buitenspelers. Volgens verschillende toeschouwers, die ter hoogte van het strafschopgebied stonden, was er echter geen enkele sprake van buitenspel en er werd VVS dus een zuiver doelpunt ontnomen. Zes minuten later was het alsnog raak. Na een goede voorzet was het Julien Buijs die de bal op het doel kopte waarna aanvoerder Rogier Peltenburg het laatste tikje kon geven en daarmee zette hij zijn ploeg op een verdiende 0-1 voorsprong. Na de openingstreffer ging op VVS op zoek naar de 0-2 maar verder dan schoten van afstand door Arie Versluis kwam VVS niet. WDS kon ook weinig creëren. Alleen de  gevaarlijke buitenspeler Lourens Uiterwijk was nog dicht bij de gelijkmaker voor WDS. Zijn schot ging echter voorlangs. Omdat beide ploegen voor rust niet meer wisten te scoren ging VVS met een 0-1 voorsprong de kleedkamer in.

Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en er werden mooie duels uitgevochten op het middenveld. WDS werd wel wat gevaarlijker dan in de eerste helft. Het was echter VVS-doelman Sjef van Vugt die zijn doel met een aantal mooie reddingen schoonhield. VVS probeerde via de buitenspelers Amin Karroum en Shahram Omary gevaarlijk te worden maar grote kansen waren er helaas niet. Toch was het VVS wat op een bevrijdende 0-2 voorsprong kwam. Hierbij kreeg VVS overigens wel hulp van de WDS-doelman. Na een terugspeelbal ging de doelman schromelijk in de fout. Onder druk van VVS spits Julien Buijs struikelde de doelman over de bal waarna Buijs de bal op kon pikken om deze vervolgens simpel in het lege doel te schieten. Na de 0-2 werd de druk van WDS nog groter en met name Lourens Uiterwijk werd steeds gevaarlijker. De linksbuiten van WDS was ook heel dichtbij de aansluitingstreffer. Een mooi en hard schot spatte echter uiteen op de lat en hier kwam VVS dus goed weg. WDS bleef aandringen en VVS-doelman Van Vugt moest nog een aantal malen handelend optreden. Met man en macht werd er verdedigd door de VVS-defensie om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Na 90 minuten spelen was er uiteindelijk het verlossende eindsignaal door de scheidsrechter. Met een 0-2 overwinning boekte VVS daarmee de derde overwinning op rij en heeft het zich in de middenmoot weten te nestelen en wie weet wat er allemaal nog meer bereikt kan worden.

Door de overwinning is VVS gestegen naar de zevende plaats op de ranglijst. VVS is daarmee Perkouw, Floreant en Zwammerdam voorbij op de ranglijst. Hopelijk weet VVS de goede lijn van de laatste weken door te zetten. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Koudekerk. De uitwedstrijd werd onverdiend met 2-0 verloren en VVS is er dus op gebrand om de thuiswedstrijd wel te winnen. Het duel begint om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Arkel, Berendsen, Kruiper, Teunissen (Bakker), Belali, Omary (De Rek), Karroum (Van Elteren), Peltenburg, Versluis, Buijs.