Bekeravontuur JO13-1 bruut beëindigd

2982 CM
RIDDERKERK
tel. 0180-413045

Op maandagavond om 19.00 uur aftrappen in Ridderkerk tegen Slikkerveer (een ploeg die soeverein aan de leiding gaat met 11 punten voorsprong op de nummer 2 in hun groep); dat gebeurt ons niet elke dag. Maar dit is dan ook de 1/8 finale van de beker. Gelukkig is Peter weer aanwezig om te vlaggen en is de leiding voltallig voor de broodnodige begeleiding. Daarnaast zijn er de nodige supporters meegereisd. Ook zijn alle spelers aanwezig, maar omdat we de nodige ongemakken hebben qua blessures / ziektes is Stijn Hogendoorn gelukkig bereid gevonden om mee te reizen.

De wedstrijd begint met Jeroen die gelijk laat zien, dat er voor de linksvoor niets te halen is vandaag. Direct lekker fel op de bal en zijn sterke lichaam goed gebruikend. Karsten verovert de bal na goed werk van Chiel. Hij passt op Alex en die legt weer terug op Achraf; zijn schot is een prooi voor de keeper. Maar leuk gespeeld mannen! Viggo moet al snel naar de kant na een hard (maar fair) duel. Zijn knie was al geblesseerd en deze tik is even teveel. Slikkerveer komt met een hoge verraderlijke voorzet. Peter let goed op, blijft rustig en pakt de bal in twee keer. Slikkerveer valt weer aan en nu met een gevaarlijke steekpass. En weer is Peter alert en komt goed uit. Slikkerveer blijft aandringen en nu is het de beurt aan Jeroen en Luuk om de aanval onschadelijk te maken. Waarna Gijs kan opruimen om even wat lucht te geven. Stijn valt in voor Abdi en speelt een goede partij op diverse posities vanavond. Grote klasse, vent!! En veel dank voor je inzet.

Nadat Stijn de bal heeft veroverd, biedt Alex zich goed aan en kan aan het opbouwen van een aanval worden gewerkt. Alex speelt zijn mannetje uit en geeft de bal aan Amin. Hij passt door op Chiel en die stoomt op en geeft de bal weer aan Sem. Er wordt een overtreding gemaakt in de zestien (volgens uw objectieve verslaggever met een licht blauwwitte bril), maar de scheids durft in de Slikkerveerse heksenketel geen strafschop aan de bezoekers te geven. Uit de tegenaanval profiteert Slikkerveer direct en na een mooi voorzet wordt de 0-1 geniepig achter Peter gelegd.

Onze jongens proberen er nog wat van te maken. Alex speelt Karsten aan en hij stuurt Sem direct diep. Hun keeper is echter net op tijd. Het slotakkoord is voor Jeroen en de weer teruggekeerde Viggo. Bij een gevaarlijke aanval van Slikkerveer kunnen zij met sterk verdedigen gevaar voorkomen. Weliswaar ten koste van een corner maar die levert geen gevaar meer op (tot groot ongenoegen van de Slikkerveerse hoofdcoach, die tot diep in de nacht maar bleef herhalen dat zijn instructies totaal niet werden opgevolgd).

In het begin van de tweede helft krijgt Slikkerveer een vrije trap. Maar Peter let gelukkig weer goed op. Ook wij krijgen een vrije trap. Achraf neemt plaats achter de bal en komt met een mooie voorzet. Helaas kunnen we de bal niet in het doel koppen. Karsten neemt de corner en dat resulteert in weer wat druk op het doel van Slikkerveer. Onze jongens krijgen wat meer vuur en geloof. Jeroen speelt weer heel goed en sterk en geeft zijn man geen millimeter ruimte. Bij een doorbraak op rechts kan Abdi met een prima sliding redden. Een listige cornervariant wordt door Gijs goed doorzien. Na een overstapje op de laag genomen corner is Gijs alert en blokt het schot van Slikkerveer. Het (aanvallende) vuur bij onze jongens wordt door de sterk spelende Slikkerveerders vakkundig gedoofd. Slikkerveer zet weer aan en eerlijk is eerlijk: we komen er gewoon niet aan te pas. Een noodgreep volgt door het vervangen van de net herstelde en moe gestreden Sem door Abdi in de spits. In de hoop wat meer oorlog te krijgen in de spits en zo de Slikkerveerders tot een foutje te verleiden mag Abdi centraal voorin gaan spelen. Het mag niet baten: in een uitbraak krijgt Slikkerveer in de kluts de bal goed mee. Onze jongens spelen alles of niets (zoals het hoort in een bekerwedstrijd) en het wordt helaas niets: Slikkerveer scoort 2-0 en de wedstrijd zit op slot.

Gevochten als leeuwen jongens en dat zien we graag van onze teams: Strijd en Respect. Dat hebben jullie laten zien en dus zijn we allemaal niet voor niets naar Ridderkerk afgereisd. Nu zaterdag weer voor de competitie ouderwets vlammen tegen ONA. ONA staat weliswaar bijna onderaan maar ze hebben maar één verliespunt minder dan wij… Veel succes zaterdag!!