Business Club maakt switch

30 maart 2017 12:00

van voetbalvereniging naar tennisvereniging

Van het Bestuur

Vandaag heeft Business Club VV Schoonhoven (BCVVS) een persbericht verzonden waarin zij een voor onze vereniging belangrijke wending aankondigen. Stichting De Business Club heeft besloten een andere vereniging te ondersteunen.

Voordat u het nieuws via de andere media verneemt, treft u hieronder het persbericht aan.

Ondanks dat de wijziging in goed overleg met ons bestuur heeft plaatsgevonden, heeft het de nodige met name financiële consequenties. Hoe wij dat als vereniging gaan opvangen is nog niet duidelijk. Natuurlijk informeren wij onze leden en achterban hierover zodra meer bekend is.

Wij bedanken de Businessclub voor de ondersteuning de afgelopen jaren en wensen Tennisvereniging Het Hofland een fijne samenwerking toe.

Namens het bestuur van V.V. Schoonhoven,

Paul van Schaik
voorzitter

-----------------------------------------------------------

persbericht BC VVS

Business club maakt switch

Voetbalvereniging maakt plaats voor tennisvereniging

Roy Monnichmann, voorzitter van Business Club VV Schoonhoven (BCVVS), heeft bekend gemaakt dat de netwerkclub haar statuten heeft aangepast en dat de baten voortvloeiende uit de club voortaan ten goede zullen komen van de Schoonhovense Tennisvereniging Het Hofland. De achterliggende redenen van deze drastische ingreep zijn velerlei: de aanhoudende tegenvallende resultaten van de voetbalclub, het vertrek van de trainer en enkele spelers en de ‘uitgewerkte chemie na tien jaar’ spelen zeker een rol. “Maar wat vooral doorslaggevend was, is dat volgens onze statistieken maar liefst 81% van onze donateurs betrokken is bij de tennisvereniging – de affiniteit met de voetbalvereniging is wat dat betreft aanzienlijk minder onder onze donateurs.”, aldus Roy Monnichmann – zelf ook fanatiek tennisser en vanaf zijn zevende lid van Tennisvereniging Het Hofland.

Business Club VV Schoonhoven is een onafhankelijk stichting en dus gerechtigd tot een dergelijke enkelzijdige beslissing. De aanpassing geldt al vanaf volgende maand; Roy Monnichmann en Arno Korenhof (voorzitter tennisvereniging) zullen de eerste zaterdag van april de nieuwe samenwerking beklinken met een handtekening onder de vernieuwde statuten. Arno Korenhof, al jaren werkzaam in de financiële dienstverlening, kan de rekensom makkelijk maken en is zeer verheugd met de ontwikkelingen: “Dit kwam voor de tennisvereniging behoorlijk onverwacht. Uiteraard wisten we wel dat veel van onze leden ook donateur zijn van de BCVVS, maar ik had nooit meegekregen dat deze sentimenten speelden. Wij zijn er enorm mee verguld. De begroting van de tennisvereniging is sluitend, maar voor extra investeringen is er veelal geen ruimte. Business Club TV Het Hofland kan uitstekend inspelen op onze investeringsproblematiek.

De aanpassing van de statuten is in goed overleg gegaan met het hoofdbestuur van Voetbalvereniging Schoonhoven. VVS-voorzitter Paul van Schaik staat er dubbel in: “Natuurlijk is het voor de voetbalvereniging een aderlating. De business club heeft ons sinds 2008 veel gebracht. Niet alleen geld, maar ook veel kennis en een gigantisch netwerk. Voor de club is het dan zonde dat dit naar de buren loopt. Maar ik moet ook eerlijk zijn: ik ben zelf een fanatiek tennisser. Net als alle leden van mijn gezin. Dat geldt trouwens voor de gehele voetbalvereniging; in de zomerstop zie je veel voetballers terug op het gravel. Net als de donateurs en zelfs de bestuursleden van de business club. We zijn dus dankbaar voor wat de business club ons de afgelopen jaren heeft gebracht en blij dat hun bijdrage in ieder geval op sportcomplex Het Hofland blijft.

Volgens de website pretendeert de netwerkclub de meest ambitieuze business club van de Krimpenerwaard te zijn. Monnichmann: “In dat licht mag deze switch ook bekeken worden. We willen binnen drie jaar groeien naar 150 donateurs, beogen een eigen accommodatie en zullen op termijn onze bestuursleden gaan betalen. De keuze voor de tennisvereniging moet deze ambities een grote impuls geven.” Aanstaande zaterdag om 20.00 uur krijgt de samenwerking tussen de business club en tennisvereniging officieel vorm door een tekensessie van de bestuursleden van beide clubs in het clubhuis van Tennisvereniging Het Hofland. Alle donateurs van de business club en alle leden van de tennisvereniging zijn uitgenodigd zaterdag het glas te heffen op dit historische moment in de geschiedenis van beide clubs. Vanaf aanstaande zaterdag zal de website, de naam en de huisstijl worden aangepast naar Business Club TV Het Hofland.

update zaterdag 1 april 2017: