Bestuurs- en ander nieuws door Teus Verhoef

12 oktober 2011 20:15

Met de onderwerpen: • Goede zaterdagzaken! • Rick Karsdorp de nieuwe nummer 10 van Feyenoord? • Opbrengst oud papier • Damesinterland

Goede zaterdagzaken!

Het kille en regenachtige weer van zaterdag jl. mocht niet verhinderen dat een grote schare supporters, zowel van onze zijde als van die van F.C. Perkouw, aanwezig was om de derby tussen beide 1e zaterdagelftallen te bezoeken. Maar dat niet alleen. Zeer velen namen namelijk ook deel aan de het door de “bewindvoerders” van de supportersvereniging georganiseerde “Oktoberfest”, zulks in samenwerking met de kantinecommissie. Men kon zich in het kader van dit “fest” tegoed doen aan broodjes met worst en zuurkool, kipsaté en pullen bier, Van buiten nat, dan dit ook maar van binnen, werd door velen kennelijk gedacht. Voorts bracht dj Robin van Vliet gezellige muziek ten geluide. In alle vroegte waren de bestuursleden van de supportersvereniging, zoals bekend Bas Mötter, Vincent Neven en Robin van Randwijk en verder Frits Jacobs van de kantinecommissie en enige anderen, al aanwezig om een partytent op te zetten en andere voorbereidingen te treffen. Er werd door hen een “werkdag” van in totaal liefst twaalf uur gemaakt! Het werd oergezellig, waartoe natuurlijk ook de zege van zaterdag 1 op Perkouw niet in geringe mate bijdroeg. Waar er vooraf mogelijk nog werd gedacht aan een “zware” middag, Perkouw stond op de ranglijst namelijk twee punten boven ons, bleek ons team althans dit keer voor hen te sterk te zijn en werden zij met 3-0 naar Berkenwoude teruggestuurd. Willem-Paul van der Heijden deed met een hattrick (hij benutte een vrije trap en twee penalty’s) zijn naam als topscoorder van ons team alle eer aan. Ook de schrijvende en fotograferende pers was “rijkelijk” aanwezig , zoals van de zijde van het AD en Het Kontakt.

Ons elftal is nu van de zesde naar de vierde plaats, gedeeld met Be Fair, gestegen en moet alleen nog CVC Reeuwijk, Soccer Boys en Floreant boven zich dulden. Zaterdag a.s. op naar Bleiswijk voor de strijd tegen Soccer Boys, tweede op de ranglijst met drie punten meer dan ons team  maar met een wedstrijd minder gespeeld door afgelasting van de wedstrijd op 8 oktober tegen Rohda ’76. Met spanning wordt naar deze wedstrijd uitgezien.

Rick Karsdorp de nieuwe nummer 10 van Feyenoord?

In een editie van het AD van vorige week werd onder meer gesteld dat kenners van mening zijn dat Feyenoord met 16-jarige Rick een toekomstige nummer 10 in huis heeft. Voor degenen die het betreffende artikel niet hebben gelezen, volgen hier enige passages (hier en daar door mij wat “vrij vertaald” en wat toegevoegd).

Rick werd als een groot talent al op 10-jarige leeftijd door Feyenoord bij ons “weggeplukt”en maakte bij die vereniging een succesvolle ontwikkeling door. Hij speelt thans als aanvallende middenvelder in B-1 en maakt zelfs ook deel uit van de nationale selectie onder 17 jaar van Oranje die zal gaan deelnemen aan EK-kwalificatiewedstrijden. Op een gegeven moment voelde Rick zich om bepaalde redenen in Rotterdam niet op zijn gemak en wilde hij terug naar Schoonhoven. Bert Potuyt, toenmalig jeugdtrainer, ontfermde zich over hem in die zin, dat hij hem als 14-jarige liet meetrainen met de A-junioren. Ook Bert onderkende zijn opvallende kwaliteiten in meerdere opzichten en zal er ongetwijfeld toe hebben bijgedragen dat Rick zijn plezier in het spelletje terug kreeg en zal er wellicht ook aan hebben bijgedragen dat hij naar Feyenoord terug ging. Het gevolg hiervan is bekend.

Verwacht wordt dat Feyenoord hem binnenkort een contract zal aanbieden en Rick heeft sinds kort ook al een gerenommeerde zaakwaarnemer, te weten Kees Ploegsma, in de arm genomen. Ja, kleintjes worden groot! Dat Rick overigens zijn (voetbal)afkomst niet verloochent blijkt uit het feit dat hij ons complex nog regelmatig bezoekt, zoals ook Jan-Arie van der Heijden dit doet (wellicht niet in het minst om zijn broer Willem-Paul aan het werk te zien) die, zoals bekend, ook bij onze vereniging de eerste stappen zette voor vervolgens een succesvolle carrière. Jan-Arie bleef er nuchter onder, en waarom ook niet, en hopelijk zal ook Rick niet “bezwijken” onder alle loftuitingen.

Opbrengst oud papier

Deze bedroeg voor wat betreft de actie van 7 oktober jl. 34.020 kg. Tegenvallend, vind ik, in aanmerking genomen dat men dit keer een week langer dan gewoonlijk (vijf in plaats van vier weken) papier voor ons kon sparen. Mogelijk zal het slechte weer van vrijdag jl. een aantal inwoners hebben doen besluiten hun papier nog maar even binnen te houden. Hopelijk zal de landelijke oud papierprijs ook over oktober weer veel kunnen goedmaken. De volgende “stadsrit” zal plaatsvinden op 4 november a.s., waarvan gaarne akte.

Damesinterland

Het Nederlands vrouwenelftal bindt in het kader van EK-kwalificatie op donderdag 24 november a.s. in het stadion van ADO Den Haag de strijd aan tegen de Kroatische vrouwen. De aftrap is om 19.30 uur. De toegangsprijzen zijn laag, te weten € 7,50 voor het zitting nemen op de hoofdtribune en € 5,-- voor op de overige tribunes. Groepen vanaf 10 personen betalen zelfs maar € 4,-- p.p. De verkoop verloopt via TicketBox, onsoranje.nl en de administratie van  ADO Den Haag. Voor meer informatie ga naar onsoranje.nl of adodenhaag.nl.

Misschien vooral iets voor onze damesteam?

Teus Verhoef