Schoonhoven wint van Siveo’60 in zeer matig duel

3 april 2017 20:45

In een wedstrijd van een bedenkelijk niveau was VVS uiteindelijk de gelukkige winnaar. In Zegveld won VVS met 0-2 van Siveo’60. Voor VVS waren Yordi de Rek en Julien Buijs de doelpuntenmakers. Door de overwinning steeg VVS één plaats op de ranglijst naar plaats 8. In de strijd om de derde periode blijft VVS koploper samen met CVC Reeuwijk.

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Siveo’60 op het programma. In de thuiswedstrijd bleken de Zegvelders een lastige tegenstander want VVS wist pas in de blessuretijd een 3-2 overwinning binnen te slepen. De ploeg van trainer Herman Verrips heeft een moeilijk seizoen en zal er alles aan moeten doen om lijfsbehoud te bewerkstelligen. Dit zal een flinke klus worden omdat Verrips met een hoop blessures te maken heeft. Ook tegen VVS waren er weer een flink aantal spelers afwezig en de 1-9 nederlaag tegen WDS vorige week zal ook niet geholpen hebben om met vertrouwen de wedstrijd tegen VVS te beginnen. VVS-trainer Wim Eilander moest t.o.v. vorige week een aanpassing doen in de basisformatie. Amin Karroum kon vanwege een enkelblessure niet aan de aftrap verschijnen. Zijn plaats werd ingenomen door Yordi de Rek.

Gezien de stand op de ranglijst en de vorm van beide ploegen op dit moment was de verwachting dat VVS de overwinning mee naar huis zou nemen. Echter was er van een krachtsverschil niets te zien in deze wedstrijd. VVS speelde waarschijnlijk de slechtste wedstrijd van dit seizoen en het mocht blij zijn dat Siveo’60 ook niet echt de vorm had. Wat resulteerde in een wedstrijd die niet de moeite waard was om naar te kijken. VVS speelde lamlendig. Simpele passes werden zomaar bij de tegenstander in de voeten gespeeld. Duels werden verloren en van strijd was absoluut geen sprake. Kansen werden er door beide ploegen nauwelijks gecreëerd. Toch was het VVS wat een voorsprong wist te nemen in de wedstrijd. Een voorzet vanaf de rechterkant werd door Yordi de Rek bij de tweede paal binnen geschoten. Wie hoopte dat de voorsprong bevrijdend zou werken kwam bedrogen uit. Het spel werd er niet beter en na de 0-1 was Siveo’60 dreigender dan VVS. Tot echt grote kansen leidde dit niet. VVS-doelman Sjef van Vugt moest nog wel eenmaal handelend optreden op een schot van binnen het zestienmeter gebied. Beide ploegen wisten voor rust niet meer te scoren en daardoor ging VVS met een 0-1 voorsprong rusten.

Na rust was het spelbeeld niet anders. VVS speelde wel iets beter dan de eerste helft maar toch was het niet goed genoeg om een grotere afstand te nemen van de Zegvelders. Pas in de 65e minuut kwam de bevrijdende tweede treffer voor VVS. Aanvoerder Rogier Peltenburg mocht alleen op de Siveo’60 doelman af waarna hij de bal breed legde op de mee opgekomen Juliën Buijs. Voor Buijs was het daarna een koud kunstje om de bal in het lege doel te schieten. Na de 0-2 probeerde Siveo’60 nog een aansluitingstreffer te forceren. VVS-doelman Van Vugt moest nog wel twee reddingen verrichten maar echt gevaarlijk konden de Zegvelders niet worden. Omdat beide ploegen niet meer wisten te scoren ging VVS met 0-2 overwinning huiswaarts.

Door de overwinning op Siveo’60 blijft VVS kansrijk op de winst van de derde periode. De zilverstedelingen staan na vier wedstrijden spelen met 10 punten bovenaan. De koppositie moeten ze wel delen met CVC Reeuwijk. In de algemene rangschikking steeg VVS één plaats naar plaats 8. Volgende week ontvangt VVS de Leidse studenten van LSVV’70. In de uitwedstrijd werd er ternauwernood met 1-1 gelijkgespeeld door een doelpunt van Julian van Schaik in de blessuretijd. VVS kan de borst dus nat maken. Zeker omdat de Leidenaren na de winterstop in de uitwedstrijden uitstekend presteren. De wedstrijd begint om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Arkel, Berendsen, Kruiper, Teunissen (Vrijman), Belali, Omary (Van Maurik), De Rek (Addaudy), Peltenburg, Versluis, Buijs.