JO13-1 pakt volle buit

op sensationele wijze

JO13-1 pakt op sensationele wijze volle buit

Schoonhoven JO13-1     2 - 1         Soccer Boys JO13-1

Luuk van der Spoel (scrimmage)
Assist: Sem - Faaij

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 1e klasse 04P

8 april 2017 9:45

Ee, K.M.A.M. van

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871 AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Op een lekkere zonnige zaterdagmorgen maakten we ons weer klaar voor een mooi potje voetbal. Omdat uw verslaggever dit keer genoodzaakt was om te vlaggen (tja, je moet prioriteiten stellen in het leven) is het verslag dit keer wat kort; multitasking is niet echt mijn sterke punt. De eerste helft laat zich samenvatten door heel rommelig spel van onze kant. Soccer Boys voetbalde goed maar tot echt grote kansen heeft dat niet geleid. Noemenswaardig feit is een prachtige vrije trap van Karsten in de kruising; zo’n bal zit altijd bij JO13. Maar in het doel van Soccer Boys staat een keeper met flinke lengte en die tikt de bal dus gewoon doodleuk uit de kruising. En de daarop volgende corner pakt hij ook gewoon effe a la Peter Schmeichel met één hand uit de lucht. De ruststand is 0-0. We hopen maar op een betere tweede helft van onze jongens.

In de tweede helft blijft Soccer Boys leuk voetballen en zijn zij – eerlijk is eerlijk – vandaag gewoonweg de betere. Op een gegeven moment weten zij dit ook in de score uit te drukken en komen we 1-0 achter te staan. En dat net op een moment dat onze jongens wat meer grip op het spel leken te krijgen. Viggo neemt een vrije trap net een paar meter over de middellijn. De bal komt bij Achraf en die speelt door op Sem. Bij de achterlijn frommelt Sem de bal voor de goal en maakt Luuk de scrimmage compleet door de bal over de doellijn te werken. Daar komt dus zomaar de 1-1 uit de lucht gevallen. Soccer Boys baalt flink want dit is geen weerspiegeling van de krachtsverhoudingen op het veld en voelt oneerlijk. Maar aan de andere kant: het gaat in voetbal niet alleen om leuk overspelen maar juist om het scoren. Dus wij kunnen leven met 1-1… De wedstrijd kabbelt wat voort, menig toeschouwer verlaat het veld reeds, en dan komt in de laatste seconde van de officiële speeltijd de bal bij Achraf terecht. Soccer Boys stapt slim voor buitenspel en dus kan Achraf de spitsen niet aanspelen, maar zij lopen wél slim naar buiten en creëren zo een perfect gaatje in de verdediging voor Achraf om door te lopen. Dat doet hij dan ook en daarna rondt hij zijn solo weergaloos af en staan we zowaar met 2-1 voor.

Volgende week wacht ons alweer de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen koploper Woerden. Een zware pot tegen een geduchte tegenstander. We zullen dan echt uit een ander vaatje moeten tappen dan de laatste weken, maar alle vertrouwen in jullie kwaliteiten. Heel veel succes!!

fotoalbum JO13-1