JO17 selectieteam voor 2017/2018 pakt toernooizege

4 juni 2017 15:15

Onder warme en benauwde omstandigheden moest een selectieteam van JO17 voor het seizoen 2017/2018 aantreden tegen diverse verenigingen uit de omgeving bij het JO17 toernooi georganiseerd door de VV Bergambacht. Het toernooi werd gebruikt om diverse jongens uit de brede JO17 selectie te bekijken en te laten wennen aan het meer fysieke JO17 voetbal.

De eerste wedstrijd werd eenvoudig gewonnen van SVS met 4-0 door mooi combinatievoetbal en dito doelpunten, vervolgens werd Poortugaal aan de zegekar gebonden met 2-1. De derde wedstrijd in de poule was tegen Bergambacht, die overtuigend kampioen zijn geworden en volgend jaar wellicht bij Schoonhoven worden ingedeeld in de 1e klasse. Schoonhoven kwam met een goed uitgevoerde counter op de 1-0 en had daarna diverse mogelijkheden om de marge te vergroten maar slaagde daar niet in. Zuur was het dat in de slotminuut de scheidsrechter een terechte strafschop aan Bergambacht toekende die onberispelijk werd binnen geschoten.

De volgende opponent was Stolwijk, een fysiek sterke ploeg die het Schoonhoven erg lastig maakte. Met veel kunst en vliegwerk wist de JO17 de wedstrijd met een 0-0 stand over de streep te trekken. De vele wedstrijden en het warme weer gingen hun tol eisen. Pim Hardijzer was reeds eerder ongelukkig ten val gekomen en had zijn sleutelbeen gebroken. Gelukkig zal dit aan het begin van het seizoen hersteld zijn. Maar Patrick Bernadina moest de laatste wedstrijd tegen Groot Ammers ook afhaken. Een sleutelwedstrijd want 4 ploegen maakten nog kans op de titel. Bergambacht had daarbij de beste papieren. Winst van hen tegen Stolwijk zou de toernooiwinst opleveren, echter Bergambacht verzaakte en verloor met 3-1 van Stolwijk. Schoonhoven speelde tegen Groot Ammers een prima partij. Mooi combinatievoetbal en een schitterende goal van Godwill Ebulaye zorgden ervoor dat Schoonhoven met een 2-0 winst van het veld af stapte.

Omdat Bergambacht verloor, Stolwijk 1 punt tekort kwam en Schoonhoven de betere was in een rechtstreeks duel tegen Groot Ammers wist Schoonhoven JO17 de toernooizege te boeken en mocht onze ‘hulp aanvoerder’ Dien Bojada de ‘beker met de kleine oren’ in ontvangst nemen.

Een uitstekend resultaat van de jongens wat veel vertrouwen geeft voor aankomend seizoen.